Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌‌ها- معاون استاندار کرمان با بیان اینکه ۵۱ درصد شیوع کرونا به‌دلیل دورهمی خانوادگی است گفت: منع تردد شبانه در شهرهای زرد نیز اعمال می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدصادق بصیری ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان که با حضور زینی‌وند استاندار کرمان، رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جمعی از مسئولان استان در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد اظهار داشت: امروز ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس جمهور برگزار و گزارشی از آخرین وضعیت بیماری در دنیا داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کشور با اجرای طرح شهید سلیمانی 30 درصد کاهش بستری‌ها در کشور را داشته‌ایم گفت: با اجرای این طرح 7 هزار و 500 نفر مرگ و میرها نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است و در حال حاضر هیچ شهر قرمزی در کشور نداریم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان نیز شهر با وضعیت قرمز کرونایی نداریم افزود: در استان کرمان 6 شهر نارنجی و 17 شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه 51 درصد شیوع کرونا به‌دلیل دورهمی خانوادگی بوده است و به همین دلیل منع تردد شبانه در شهرهای زرد نیز اعمال می‌شود ادامه داد: در تغییر رنگ‌ها و بهبود شیوع کرونا در استان فرمانداران زحمات زیادی کشیدند که جای قدردانی دارد.

بصیری با اشاره به اینکه تمام برنامه‌ها و مراسم ملی و مذهبی باید با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود گفت: راهپیمایی 9 دی امسال وجود ندارد و برنامه‌ها با دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تأیید ستاد کرونا برگزار می‌شود.

هفته‌ سیاه کرونا در کرمان/ وقتی هر ساعت یک کرمانی قربانی کرونا می‌شودآیین تجلیل از مدافعان سلامت استان کرمان در روز پرستار به روایت تصویرنماینده ولی‌فقیه در سپاه استان کرمان: کرونا قدر و ارزش کار پرستاران را بر همه نمایان کرد

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا با جدیت در حال اجرا بوده و بسیار در کاهش بیماری اثرگذار است اظهار داشت: وضعیت استان کرمان از رنگ قرمز کاملاً خارج شده و باید تلاش شود این شرایط حفظ و حتی بهتر شود.

وی با اشاره به اینکه عادی انگاری شیوع کرونا یک آسیب بزرگ است چرا که وضعیت امروز شکننده است ادامه داد: تلاش‌های زیادی شده تا شیوع بیماری در استان کاهش پیدا کرده و باید این زحمات نتیجه بدهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه دورهمی‌های خانوادگی حتی کوچک بسیار خطرناک‌تر از مراسم بزرگی است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود افزود: وضعیت شهرستان بافت ناپایدار است و باید آنجا همه تلاش کنند تا به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به اینکه  در اجرای طرح شهید سلیمانی چهار موضوع پیگیری و رصد می‌شود گفت: 13 هزار و 528 خانواده آسیب‌پذیر از بیماری کرونا در محدوده دانشگاه علوم پزشکی کرمان مورد حمایت قرار گرفتند و تا کاهش کامل مرگ و میرها این طرح باید اجرایی شود و نباید در اجرا کم بگذاریم.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان استان کرمان شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۰۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز (جمعه هفتم اردیبهشت) اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین-رشت (رفت و برگشت) برقرار و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

تردد در سایر محورهای مواصلاتی کشور روان گزارش شده و شاهد بارش باران در برخی از محورهای استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی هستیم.

محور خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد از محور جایگزین خرم آباد – کوهدشت و آزادراه خرم آباد – پل زال انجام می‌شود.

محورهای مسدود غیرشریانی

۱- هشتگرد – طالقان

۲ – کمربندی جدید خرانق – یزد

۳- اسپکه – بمپور

۴- یزد – دربید

۵- حاجی آباد – آهنگران

۶- رباط پشت بادام – بیاضه

۷- گلشن – سراوان

۸- گرده کوه – مهریز

۹- طبس – رباط پشت بادام

محورهای دارای انسداد فصلی

۱- سروآباد - پاوه

۲- گنجنامه – تویسرکان

۳- وازک – بلده

۴- پونل – خلخال

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، بعضی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، در بعضی از ساعات رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شرایط جوی مذکور روز شنبه در بعضی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان و یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس، انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین تا اواسط هفته آینده، روند افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور انتظار می‌رود.

کد خبر 748019

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • گفت‌وگو با علی فروتن درباره برنامه تازه‌اش/ دورهمی فیتیله‌ای‌ها در برنامه «فی تی لند»
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • گفت و گو با علی فروتن درباره برنامه تازه‌اش/ دورهمی فیتیله‌ای‌ها در برنامه «فی تی لند»