Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

«هوالعلیم

در گاهشمار آموزش و پرورش ایران اسلامی، «هفتم دی ماه»، نقطه عطفی در ساماندهی آموزش های مورد نیاز بی سوادان و کم سوادان جامعه است. اهمیت سوادآموزی، آنجایی بیشتر جلوه گر می شود که به ایجاد کارکردها، توانمندی ها، شایستگی ها و صلاحیت ها برای مشتاقان به سواد فردی و ثبات اجتماعی، بیشتر احساس نیاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هماره بر این باورم، موضوعی که سازمان نهضت سوادآموزی متکفّل آن است، یکی از مهمترین امور و اساسی ترین مسائل جامعه‌ی امروز ماست؛ چرا که اساساً گام برداشتن در مسیر سخت، اما سبزِ سواد آموزی به بازماندگان از آموزش و جاماندگان از پرورش، در حقیقت قراردادن خیل کثیری از فراگیران در طریق تعالی است.

از این رو بسیار ضروری است برای تسهیل و تسریع در امر خطیر سوادآموزی، آن را به یک مطالبه‌ی ملی و نیاز راهبردی جامعه تبدیل کنیم.

و این روزها در حالی «چهل و یکمین سالروز تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی» که نهال آن به فرمان فلاحت بخش حضرت امام خمینی (ره) در دی ماه ۱۳۵۷ در بوستانی به وسعت ایران غرس شد، را گرامی می داریم که با زیست بوم جدیدی از ارائه ی خدمات سوادآموزی مواجهه هستیم. ابعاد این زیست بوم جدید و اقتضائات آن، زوایای آشکار و پنهان زیادی دارد که لازم است برای اعتلای مواجهه‌ی مذکور، روندها و رویه های خود را اصلاح و اکمال نماییم و شایستگی های سازمان را ارتقا بخشیم.

یکی از مهم ترین و برجسته ترین دستاورد سوادآموزی در مواجهه با این زیست بوم، تلاش شایسته ی همکاران در ایجاد پویش های سوادآموزی مبتنی بر ارائه ی آموزش های مجازی و شبکه های اجتماعی، توانمندسازی وآگاه سازی سوادآموزان برای مراقبت بیشتر از خود و خانواده در مقابله با ویروس کرونا، اقدام درخور توجه آموزش دهندگان برای الزام سوادآموزان به مشارکت در طرح غربالگری پیشگیری از کرونا در اوایل سال ۱۳۹۹ و بسیج امکانات و ظرفیت های مراکز یادگیری محلی برای تهیه و تولید اقلام بهداشتی از جمله ماسک و گان بود که مصداقی از سوادآموزی جامعه محور را عینیت بخشیدند.

اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی امام راحل و ارج نهادن به دستاوردها و قدرانی از همه ی تلاش های انجام شده و فعالیت های فرجام یافته، از همه ی همکاران خوب و خدومم می خواهم، با یکدیگر هم پیمان شویم تا ادامه‌ی راه با بازبینی فعالیت ها و ماموریت‏ها، آرمان های سوادآموزی را بر مدار تحول پیگیری و دنبال نماییم.

و در پایان، از خداوند سبحان برای شما خوبان و نیز جامعه‌ی سوادآموز میهن عزیزمان، آرزوی سلامت، سعادت و توفیق روزافزون دارم.»

کد خبر 5105064

منبع: مهر

کلیدواژه: نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی شهرداری تهران شورای شهر تهران ویروس کرونا شورای شهر سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور شهر تهران کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه ناجا آزادی زندانیان سامانه بارشی شهرداری محدودیت های کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نمونه لرستان تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه‌شنبه با حضور مشاور وزیر آموزش‌وپرورش، معلمان نمونه استان لرستان تجلیل شدند.

یونس بهاروند سرپرست آموزش‌وپرورش لرستان در این مراسم، اظهار داشت: استاد شهید مرتضی مطهری نمونه یک معلم کامل بود و پیام ایشان به‌تمامی معلمان تاریخ، ایستادگی و تلاش تا پای جان بود که همه معلمان ما مخصوصاً معلمان نمونه‌ای که امروز در اینجا حضور دارند، به‌درستی پیام ایثار و ازخودگذشتگی این شهید والامقام را درک کردند و آن را در سنگر مدرسه به نمایش گذاشتند.

وی افزود: کار معلمی مقدس است و با هیچ شغلی قابل‌قیاس نیست و تعلیم‌وتربیت موضوعی است که ارتقا و رشد انسان را به دنبال دارد.

سرپرست آموزش‌وپرورش لرستان، بیان داشت: معلمان ما از دورترین و صعب‌العبورترین نقاط استان گرفته تا جای‌جای این شهر و استان، مشغول به مجاهدت و تلاش‌اند تا آینده این کشور را بسازند و امروز از جمعی از ایشان به نمایندگی از همهٔ معلمان پرتلاش و فداکار استان تقدیر به عمل خواهد آمد؛ زیرا به اعتقاد بنده یکایک معلمان ما شایسته تقدیر و تکریم هستند.

بهاروند، تصریح کرد: دستگاه تعلیم‌وتربیت را به جایگاه ارزشمندی برسانیم که شایسته و درخور لرستان است انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مؤثر و همکاری معلمان و فرهنگیان، جایگاه دستگاه تعلیم‌وتربیت در استان ارتقا داده شود.

وی گفت: معلمان به‌اندازه اولیای دانش‌آموزان دلسوز آنها هستند و از هیچ تلاشی در راستای تعلیم‌وتربیت کوتاهی نمی‌کنند و نخواهند کرد.

کد خبر 6099689

دیگر خبرها

  • پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است
  • معلمان نمونه لرستان تجلیل شدند
  • امسال ۱۵ نفر نیروی جدید جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است