Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح جنگل های منطقه حفاظت شده دیل با استفاده از  بذر گونه های بومی و سازگار با اقلیم منطقه چون بلوط و ارژن و  بادام احیا شدند. 

وی بیان کرد: خشکسالی ها و آتش سوزی های چند سال اخیر باعث شده ۱۰ درصد از درخت ها و درختچه های مناطق حفاظت شده دیل در گچساران خشک و نابود شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضانی اظهار داشت: مساحت منطقه حفاظت شده دیل را ۱۰ هزارو ۳۰۰ هکتار است .

وی تصریح کرد: احیا و حفظ زیست بوم ها یکی از اصول اساسنامه تشکل های زیست محیطی است و به همین دلیل برای جبران درخت های  خشک شده، کاشت بذر گونه های بومی در مناطق حفاظت شده این شهرستان در دستور کار تشکل ها قرار گرفته است.

رمضانی  ابراز کرد: همچنین امسال برای نخستین بار در  سه هکتار از منطقه حفاظت شده خامی گیاه بومی جاشیر از سوی این اداره و تشکل های مردمی کشت شد.

وی  مساحت منطقه حفاظت شده خامی در این شهرستان را ۲۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: در منطقه حفاظت شده خامی گونه گیاه مرتعی جاشیر وجود نداشت این اداره با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه اقدام به کشت این گونه گیاهی کرد.

رمضانی اظهار داشت: کاشت بادام در منطقه حفاظت شده کوه سرخ  یکی دیگر از برنامه های محیط زیست این شهرستان در سالجاری است .

۱۰ درصد از گیاهان دارویی مناطق حفاظت شده این شهرستان بر اثر خشکسالی سالهای گذشته  خسارت دیده‌اند.

 این شهرستان با ۵۲ هزار هکتار منطقه حفاظت شده با کمبود نیروهای محیط بان روبه روست.

بر اساس استانداردهای بین المللی باید به ازای هر هزار هکتار یک محیط بان وجود داشته باشد که در گچساران به ازای هر پنج هزار هکتار مناطق حفاظت شده یک محیط بان وجود دارد.

کوه خامی با مساحت بیش از ۲۵ هزار هکتار، کوه سرخ با ۳۲ هزار هکتار و کوه دیل با ۱۰ هزار هکتار مساحت از جمله مناطق حفاظت شده این شهرستان محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست جنگل گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست جنگل گچساران سازمان حفاظت محیط زیست جنگل گچساران اخبار کنکور مناطق حفاظت شده منطقه حفاظت شده هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۰۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سهمیه امسال استان کرمانشاه برای اجرای طرح زراعت چوب را کاشت نهال در سطح ۱۲۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان اعلام کرد و گفت : سال گذشته طرح زراعت چوب در سطح ۸۰۰ هکتار در استان اجرا شد.

 جلیلیان با بیان اینکه امسال برای اجرای طرح زراعت چوب در استان به حدود ۱.۵ میلیون اصله نهال احتیاج داریم، گفت: بیش از ۱.۱ میلیون اصله نهال سردسیری و بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال گرمسیری در استان در راستای اجرای این طرح تولید شده است.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: طرح زراعت چوب در مناطق سردسیری استان با غرس گونه «صنوبر» در شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، کنگاور، هرسین، کرمانشاه، دالاهو، اسلام آبادغرب ... و در مناطق گرمسیری با غرس نهال «اکالیپتوس» انجام خواهد شد.

 جلیلیان اشاره‌ای هم به وضعیت کلی مزارع تولید چوب استان داشت و گفت: هم اکنون ۸۰۰ هکتار توده سرپای قابل استحصال در مناطق سردسیری استان داریم که قابلیت برداشت چوب دارند.

 وی افزود: توده‌های سرپای قابل استحصال مربوط به اجرای طرح زراعت چوب عمدتا در شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، هرسین و کرمانشاه قابلیت برداشت دارند.

 جلیلیان یادآور شد: در حال حاضر در مزارع تولید چوب مناطق گرمسیری استان توده قابل استحصال نداریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور