Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به ۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری و کنترل سیل در مناطق بحرانی کشور، از اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در سطح ۷۴۰ هزار هکتار در کشور خبر داد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، ابوالقاسم حسین پور با اشاره به ۲۸۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری و کنترل سیل در ۶ ماهه نخست امسال در مناطق بحرانی گفت: عملیات آبخیزداری و کنترل سیل امسال در ۲۴ حوزه بحرانی آبخیز و در ۱۱ استان کشور اجرا و قبل از بارش‌های مهر و آبان ماه مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل دفتر سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور این اقدام را با اعتباری بالغ بر ۲۶۵ میلیارد تومان و با رویکرد نیاز فوری این مناطق به پیشگیری ازسیل انجام داده است.

وی اضافه کرد: این اعتبار ۲۶۵ میلیارد تومانی علاوه بر سهم بری ۱۱ استان گلستان، لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، ایلام، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد و خراسان رضوی از اعتبار ملی آبخیزداری و آبخوانداری است.

حسین پور، عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در سطح ۷۴۰ هزار هکتار از عرصه‌های آبخیزداری تمام استان‌های کشور را از دیگر اقدامات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ظرف یکسال اخیر نام برد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، از محل مصوبات سال جاری در ۶۰۰ حوزه آبخیزداری کشور فعالیت‌های اجرایی آبخیزداری و آبخوانداری در حال اجرا است که در بیش از ۶۱۸ هزار هکتار عملیات مکانیکی و در ۱۸۲ هزار هکتار عملیات بیولوژیک انجام شده است.

مدیرکل دفتر سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: در حوزه‌های باقیمانده نیز تا سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اقدامات حفاظتی و مدیریتی در حال انجام است که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: مجموع اقدامات در این سه فاز، در راستای اهداف پیشگیرانه از سیل، ایمن سازی مناطق، بهره برداری از ظرفیت سیلاب برای مقابله با کم آبی و خشکسالی، احیای عرصه‌های منابع طبیعی، تقویت و استمرار مشاغل کشاورزی و بهبود سکونت روستاییان انجام شده است.

حسین پور با بیان این که پس از سیل سال ۹۸ یک فصل پرکاری در استان‌های سیل خیز به ویژه در شمال کشور برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری رقم رخورده است، گفت: تاکنون ۶۱ سازه آبخیزداری و کنترل سیل در قالب بند سرشاخگی مشبک برای کاهش سرعت و غلظت سیل و ایمن سازی در شمال کشور انجام شده که ۱۲ مورد آن طی یکسال اخیر عملیاتی شد.

وی هزینه اجرای ۱۲ سازه آبخیزداری و کنترل سیل در شمال کشور را ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرکل دفتر سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در عین حال افزود: ۲۶ پروژه دیگر برای حوزه‌های آبخیز شمال کشور در برنامه‌های آتی در حال مطالعه و طراحی است که امیدواریم در فاز بعد با تخصیص اعتبارات عملیاتی شوند. بیشتر بخوانید: کنترل ۸۰۰ میلیون مترمکعب سیلاب با اجرای طرح‌های آبخیزداری
وی با اذعان به این که اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارات ناشی از سیلاب اخیر در کشور تاثیر محسوسی داشته اند، بیان داشت: در استان بوشهر در مناطقی که فعالیت آبخیزداری انجام شده بود مانند دشتستان و برازجان از خسارات سیل پیشگیری شد و برخی از سازه‌ها مانند سازه آبخیزداری در منطقه شاه پسر مرد در شهرستان بوشهر با بارندگی‌های شدید در آذرماه برای نخستین بار آبگیری شد.

حسین پور ادامه داد: در پایین دست این سازه چند روستا قرار داشت که به رغم بارش بیش از ۱۱۴ میلی متری طی چند ساعت هیچگونه خسارتی به آن‌ها وارد نشد.   انتهای پیام/ برچسب ها: آبخیزداری سیل جنگل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آبخیزداری سیل جنگل آبخیزداری و آبخوانداری آبخیزداری و کنترل سیل مراتع و آبخیزداری کشور عملیات آبخیزداری هزار هکتار عملیات انجام شده شمال کشور حسین پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری

به گزارش خبرگزاری مهر، نصرت الله نیکو با بیان اینکه یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی این استان در سال گذشته به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است، افزود: این میزان اراضی کشاورزی در قالب ۴۹ طرح در سطح استان انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین یک هزار و ۹۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب ۱۳۰ طرح با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در دست اجرا برای سامانه‌های نوین آبیاری است.

به گفته وی استان قزوین رتبه ۱۰ در سطح کشور برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری را به خود اختصاص داده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای اجرای طرح سامانه‌های نوین ابیاری تا کنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی به سنانه نوین ابیاری تجهیز شده است.

نیکو اضافه کرد: تعهد اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در این استان ۳ هزار هکتار است که امیدواریم با تأمین بموقع اعتبار بتوان به این هدف دست یافت.

کد خبر 6087945

دیگر خبرها

  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری