Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  برخی از افراد پیش از سن پیری، دچار پیری فیزیکی می‌شوند. اگر شما هم این ۹ نشانه را دارید یعنی این موضوع شامل شما نیز می‌شود و باید در سبک زندگی خود تجدید نظر کنید.

۱. ریزش مو (نه تنها موهای سر)

پیری یکی از دلایل ریزش و کم پشت شدن موها است. گاهی اوقات موها کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند و شکننده نیز می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شما پیش از سن ۶۰ سالگی دچار ریزش مو و سفیدی ناگهانی شدید باید در سبک زندگی خود بازنگری کنید و به اندازه کافی موادغذایی مفید مصرف کنید.

۲. ضعف عضلانی شدید

اگر توانایی بلند کردن یک کسیه به وزن ۱۳ کیلوگرم را ندارید شما دچار ضعف عضلانی هستید. این نشانه‌ای است که عضلات شما زودتر از موعد بازنشسته خواهند شد. ورزش کنید و برای زندگی خود برنامه روتین ورزشی بریزید.

۳. کبودی بیشتر

کبودی در بدن به علت پارگی و عدم استقامت کافی رگ‌های خونی پیش می‌آید. اگر بدن شما بدون دلیل و به طور متعدد کبود می‌شود یعنی عدم وجود آنزیم‌ها و موادغذایی مفید در بدن. بهتر است به این موضوع اهمیت دهید؛ زیرا این موضوع در طولانی مدت، اثر خود را در افتادگی پوست نمایان می‌کند.

۴. چین و چروک

اگر بیشتر از هم سن‌های خودتان چین و چروک دارید این مورد درباره‌ی شما هم صدق می‌کند. برخی افراد به علت نوع و حالت اجزای صورت کمتر از سن‌شان نشان داده می‌شوند، ولی اگر همان افراد به دلایل گوناگون دچار پیری زودرس شوند، در صورت‌شان چین و چروک‌هایی بیشتر از سن‌شان خواهند داشت.

۵. میل به ارتباط کمتر با دوستان

وقتی که از شور و شوق جوانی دیگر خبری نیست و ترجیح می‌دهید با دوستان‌تان بیرون نروید و روی کاناپه دراز بکشید یعنی بی حوصله شدید و از لحاظ روحی رو به کهن‌سالی می‌روید. این موضوع‌ قطعا روی فیزیک شما نیز اثر خواهد داشت.

۶.  چاقی نامتوازن

وقتی می‌خواهید شلوار خود را بپوشید، متوجه می‌شوید که کمر شلوار برای شما تنگ شده است ولی قسمت‌های پا گشاد است. این موضوع یعنی چاقی نامتوازن، یعنی شما هر چه کربوهیدرات و چربی اضافه در بدن داشته باشید در ناحیه‌ی شکم انباشته می‌شود. ورزش و برنامه غذایی مناسب از بهترین راه حل‌های این مورد هستند.

۷. خواب خرگوشی

خواب خرگوشی اصطلاحی است که در مورد خواب‌های سبک گفته می‌شود. یعنی زمان‌هایی که نمی‌توانید عمیق بخوابید و در طول خواب شب به دفعات بیدار می‌شوید.

۸. ریتم زندگی‌تان کندتر می‌شود

ریتم غذا خوردن، راه رفتن و درکل ریتم تمام زندگی‌تان کند می‌شود. این موضوع دلایل متعددی دارد که اولین آن، ضعف بدنی و عدم توانایی در انجام کارها به سرعت قبل است.

۹. پریودهای زودتر از موعد

اگر تاریخ‌های پریود خود را داشته باشید و دقت کنید، می‌بینید که زودتر از موعد پریود می‌شوید و دوره بیشتر از پیش طول می‌کشد ولی کیفیت عملکرد تصفیه خون به صورت قبل نخواهد بود و خودتان متوجه این موضوع خواهید شد.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، اخبار سلامت ، سلامت سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، زمستان سال گذشته حمید پیروی، نایب رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران از روند افزایشی خودکشی در کشور خبر داد و این که در ۱۴۰۱ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۷.۴ نفر اقدام به خودکشی و فوت کرده‌اند. به گفته این او عوامل مختلفی هم در میل، تصمیم و اقدام به خودکشی افراد دخیل بوده؛ از مسائل اقتصادی گرفته تا اختلالات روانشناختی، اما مطالعات نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد از کسانی که خودکشی کردند، هنگام اقدام به خودکشی، افسردگی داشتند.

روانشناسان می‌گویند ایده‌ خودکشی می‌تواند زمانی شکل بگیرد که فرد احساس کند دیگر قادر به کنار آمدن با یک وضعیت طاقت‌فرسا نیست. این مسئله می‌تواند از مشکلات مالی، مرگ یکی از عزیزان، پایان یک رابطه یا ابتلا به یک بیماری صعب‌العلاج ناشی شود. همچنین اختلالات و بیماری‌های روحی مانند افسردگی، اختلال دو قطبی یا سوء مصرف الکل هم می‌تواند منجر به شکل‌گیری افکار خودکشی شوند. آنها تاکید می‌کنند اگر افکار خودکشی دارید و برای آن برنامه ریزی کرده‌اید، پیش از هر اقدامی با یک یا چند نفر از نزدیکان یا دوستانتان صحبت کنید و اگر کسی را نداشتید با یک روانشناس یا مرکز درمانی در ارتباط باشید.

توصیه جدی آنها این است که اگر در اطراف‌تان کسانی هستند که افکار خودکشی را بیان می‌کنند با همدلی به او گوش دهید و با ایجاد حس دلگرمی او را تشویق به کنید که با یک فرد متخصص در ارتباط باشد.

جردن پیترسون، روان‌شناس بالینی، نویسنده و منتقد فرهنگی اهل کانادا در گفت‌وگویی که درباره توصیه به افرادی که قصد خودکشی دارند، به نکات جالبی در این باره اشاره کرده که در ادامه می‌توانید آن را ببینید.

پیترسون در بخشی از صحبت‌هایش در این فیلم یک توصیه عجیب برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند کرده است، این که اگر افسرده هستید و فکر می‌کنید با نبودتان به دیگر لطف می‌کنید، در حقیقت چنین نیست و واقعیت ندارد. در اطرافتان کسانی را دارید که شما را دوست دارند و اگر شما جان خودتان را بگیرید، به احتمال زیاد هیچ وقت آدم سابق نخواهند شد. آنها تا آخر عمر خودشان را شکجه می‌دهند و همیشه به این فکر می‌کنند که اگر کاری انجام داده‌ بودند، عزیزشان از دست نمی‌رفت. شما افسرده هستید و فکر می‌کنید با گرفتن جانتان به آنها لطف می‌کنید. در حالی که چنین نیست و به همین دلیل در اکثر جوامع خودکشی جرم محسوب می شود چون پیامدهای فاجعه‌باری بر جای می‌گذارد.

این در حالی است که نایب رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران هم پیشتر در این باره گفته «با هر مرگ ناشی از خودکشی در میان بازماندگان و کسانی که در معرض خبر خودکشی قرار می‌گیرند، ۱۳۵ تا ۱۸۰ نفر تحت تاثیر مشکلات روانشناختی قرار می‌گیرند. برخی از کسانی هم که اطلاعات خودکشی دیگران به آنها می‌رسد، ممکن است در معرض خودکشی تقلیدی قرار بگیرند.»

بیشتر بخوانید

جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف جزئیات مهم از فوت دکتر پرستو بخشی ؛ قتل، خودکشی یا...؟ خودکشی با روح آدم چه می کند؟ ۵ گام مهم برای مداخله در خودکشی

این در حالی است که مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران هم ۵ توصیه‌ را برای مواجهه با افراد دارای افکار خودکشی ارائه داده است.

۱. به دنبال نشانه‌های خودکشی باشید. از جمله این نشانه‌ها صحبت کردن یا تحقیق درباره مرگ، احساس ناامیدی، اضطراب، افسردگی و عدم تحمل است.

۲. همدلی کنید و حرف‌های آنها را بشنوید. فرد را قضاوت نکنید. با دلسوزی گوش دهید و به احساسات آنها ارج نهید.

۳. به صورت مستقیم درباره خودکشی سوال بپرسید. به نحوی سوال بپرسید که پاسخی صادقانه به شما بدهد. از هر علامتی که متوجه شده‌اید به عنوان بخشی از سوال استفاده کنید. روراست باشید. پرسیدن درباره خودکشی باعث خودکشی نمی‌شود.

۴. خطر را دور کنید. حذف دسترسی به اقلام مورد استفاده برای خودکشی یک رویکرد مبتنی بر شواهد برای جلوگیری از خودکشی است. اگر پاسخ مثبت به خودکشی داده‌اند، از آنها بپرسید: «آیا برنامه‌ای دارید؟ آیا به آن وسایل دسترسی دارید؟» دسترسی به داروها، طناب، چاقو و... را محدود و منع کنید.

۵. همراه با فرد مورد نظر با اورژانس اجتماعی برای پیشگیری از خودکشی تماس بگیرید. اگر فرد حاضر به دور کردن لوازم و ایمن شدن نیست، او را تنها نگذارید و تا حضور اورژانس در کنار او باشید.

کد خبر 847880 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها بهداشت روانی سلامت خبر مهم خودکشی

دیگر خبرها

  • اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • مدیرعامل آلومینیوم: سیدحسین باید زودتر می‌رفت
  • چرا رونالدو زیادی مهربان شده است؟!
  • اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید (فیلم)