Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:13:47 GMT

بیشترین مرکبات تولیدی خراسان جنوبی چه هستند؟

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۱۰۳۹

بیشترین مرکبات تولیدی خراسان جنوبی چه هستند؟

ایسنا/خراسان جنوبی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سطح زیرکشت پرتقال در خراسان جنوبی ۴۶ هکتار، نارنج ۴۶ هکتار، نارنگی ۶ هکتار و لیموشیرین ۴ هکتار است.

محمدرضا اکبری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال گذشته، ۶۹۳ تن مرکبات از سطح زیرکشت این محصولات در خراسان جنوبی برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برداشت مرکبات از ۱۰۲ هکتار سطح زیرکشت در خراسان جنوبی از آذرماه جاری، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۱۴ تن انواع مرکبات از باغات استان برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه سطح زیرکشت مرکبات استان به شهرستان طبس اختصاص دارد، اظهار کرد: سطح زیرکشت پرتقال ۴۶ هکتار با تولید 6.273 تن، نارنج ۴۶ هکتار با تولید 378 تن، نارنگی ۶ هکتار با تولید 4.20 تن و لیموشیرین ۴ هکتار با تولید 8.20 تن است.

وی تصریح کرد: سطح زیرکشت مرکبات شهرستان طبس حدود 118 هکتار است که 95 هکتار از باغات فوق بارور بوده و پیش‌بینی می‌شود مقدار 500 تن انواع مرکبات از آن برداشت شود.

اکبری ادامه داد: وی با اشاره به اینکه برداشت محصول مرکبات از نیمه اول آذرماه آغاز شده است، افزود: عمده سطح زیر کشت این محصول در محدوده شهر طبس و روستاهای کریت، گشن، ازمیغان از بخش مرکزی و روستاهای نای بند و زردگاه از بخش دیهوک قرار داشته واکثرا همراه با نخیلات کشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مرکبات شهرستان طبس، شامل؛ نارنج، پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، لیموترش،گریپ فروت و بالنگ بوده که به دلیل آب و هوای مناسب شهرستان و پرورش مرکبات در سایه آفتاب نخیلات، دارای کیفیت مطلوبی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مرکبات منطقه خراسان جنوبی طبس هکتار با تولید خراسان جنوبی سطح زیرکشت ۴۶ هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در ۴۸ ساعت گذشته به راه‌های مناطق شهرستان زیرکوه و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساخت‌های آب، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده‌ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده‌ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می‌شود در صورت عبور در جاده‌های این مناطق بویژه راه‌های سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده‌ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآورد‌های اولیه حدود ۳۰۰ دام هم دراین مدت تلف شده اند، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم، عشایر و روستائیان از حجم خسارت‌ها تا حدودی کاسته شده، اما ضروری است همچنان مردم به هشدار‌ها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاه‌ها و ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارت‌های ناشی از سیل به بخش‌های زیرساختی استان برآورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت