Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-30@05:22:47 GMT

بیمه رازی سهام بانک آینده را می‌فروشد؟

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۱۹۳۸

بیمه رازی سهام بانک آینده را می‌فروشد؟

امتداد - مجید بختیاری، مدیرعامل بیمه رازی از به نتیجه نرسیدن مذاکراتش با شرکت سایپا برای وصول مطالبات خبر داده و می‌گوید با چند وکیل تراز اول وارد مذاکره شده است. آیا او می‌تواند طلب ۱۷۸۷ میلیارد ریالی بیمه رازی از سایپا را از کانال دعوای حقوقی وصول کند. برنامه مدیران بیمه رازی برای فروش یا نگهداری سهام بانک آینده چیست؟

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، برخلاف انتظار دعوای بین بیمه رازی و مدیران شرکت خودروسازی سایپا بالاگرفته و مدیران این شرکت بیمه‌ای دست به دامن وکلای حقوقی شده‌اند تا با همکاری واحد حقوقی این شرکت بتوانند از فشار سهامداران برای تعیین تکلیف طلب از خودروسازی سایپا خلاص شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسابرس و بازرس قانونی بیمه رازی خبر داده که مطالبات این شرکت از کارگزاری سایپا ۷ درصد از کل دارایی‌های بیمه رازی را تشکیل می‌دهد و به همین دلیل سهامداران و فعالان بازار سرمایه می‌خواهند بدانند که مجید بختیاری به‌عنوان سکان‌دار بیمه رازی چه برنامه‌ای برای وصول این میزان مطالبات دارد؟

البته بختیاری می‌گوید که بیمه رازی اصل طلب خود را از کارگزاری سایپا گرفته اما ازآنجاکه این طلب با تأخیر پرداخت‌شده، دو طرف تفاهم کرده بودند که جریمه پیش‌بینی‌شده از سوی کارگزاری یادشده پرداخت شود. به همین دلیل در پایان سال ۹۷، به‌منظور حفظ حقوق بیمه‌گذاران و البته سهامداران بالغ‌بر ۱۷۸۷ میلیارد ریال جریمه تأخیر شناسایی و در حساب‌های ثبت‌شده و همین میزان طلب در پایان سال ۹۸ در صورت‌های مالی بیمه رازی منعکس‌شده است.

متن کامل پاسخ بختیاری به ابهام‌ها و سوالات را اینجا بخوانید

مدیرعامل بیمه رازی توضیح می‌دهد که یک اظهارنامه به کارگزاری سایپا فرستاده و پیگیری‌های گسترده را انجام داده اما تاکنون به نتیجه نرسیده و به‌ناچار با چند وکیل تراز اول وارد مذاکره شده است. او می‌گوید: پیگیری‌هایش را با جدیت ادامه می‌دهد تا به نتیجه برسد. آیا اختلاف کارگزاری سایپا و بیمه رازی با مذاکره حل خواهد شد یا به مراجع قضایی کشیده می‌شود؟ سهامداران می‌خواهند بدانند که چه زمانی ممکن است این طلب وصول شود و آیا درنهایت کارگزاری سایپا حاضر به پرداخت طلب بیمه رازی به‌صورت نقد خواهد شد یا سیاست دیگری در پیش می‌گیرد؟

معمای افزایش سرمایه بیمه رازی

بختیاری درباره دلیل عدم تعیین تکلیف ۶۶۵ میلیارد ریالی جهت افزایش سرمایه این شرکت هم می‌گوید: ۳۳ درصد از سهامداران کل مبلغ دو مرحله افزایش سرمایه این شرکت را به‌صورت مطالبات پرداخت کرده‌اند و در حال حاضر مبلغ ۶۶۵ میلیارد ریال به‌صورت مطالبات نزد بیمه رازی است و ثبت نهایی افزایش سرمایه مرحله اول در اداره ثبت شرکت‌ها در دست انجام است و در روزهای آینده ثبت خواهد شد و دلیل طولانی شدن این کار را فرآیند طولانی دریافت تأییدیه از سوی بیمه مرکزی بوده است.

او توضیح می‌دهد که با دریافت مجوز از سوی سازمان بورس و پس از ثبت نهایی مرحله نخست افزایش سرمایه، مرحله دوم افزایش سرمایه در دستور کار هیات مدیره قرار خواهد گرفت.

سهام بانک آینده را می‌فروشید؟

یکی از سؤال‌ها و ابهام‌های جدی فعالان بازار سرمایه در ارتباط با بیمه رازی این است که آیا این شرکت سهام بانک آینده را نگه می‌دارد یا می‌فروشد؟ بختیاری با اشاره به ابطال قرارداد فروش ۸۰۰ میلیون حق تقدم سهام بانک آینده بین بیمه رازی و شرکت پتروصنعت صدر در ۲۵ آذرماه امسال،  تصمیم نهایی برای تعیین تکلیف سهام بانک آینده در اولین جلسه هیات مدیره بیمه رازی گرفته خواهد شد و در صورت‌های مالی ۹ ماهه نخست امسال جزییات آن مشخص می‌شود.

پشت پرده رشته‌های زیان‌ده بیمه رازی

مدیرعامل بیمه رازی درباره دلیل زیان ده بودن رشته‌های حوادث، حوادث راننده، هواپیما، کشتی، عمر و تشکیل سرمایه در کارنامه این شرکت می‌گوید: علت زیان ده بدون رشته بیمه حوادث به خسارت‌های سال‌های قبل برمی‌گردد که فرآیند رسیدگی و تعیین تکلیف آن‌ها طولانی شده و در نیمه نخست امسال قطعی شده که زیان این رشته را بالاتر برده است. این در حالی است که بختیاری توضیح می‌دهد: مجمع مبلغ حق بیمه حوادث در نیمه نخست این شرکت حدود ۱۸ میلیارد ریال است و سهم آن از کل پرتفوی شرکت تقریباً صفر است.

او دلیل زیان‌ده بودن رشته حوادث راننده را ضریب بالای خسارت رشته بیمه ثالث معرفی می‌کند و می‌افزاید: در تمامی شرکت‌های بیمه‌ای این رشته زیان‌ده است اما بیمه رازی تلاش می‌کند که به‌تدریج سهم بیمه حوادث راننده و البته ثالث را کاهش دهد همچنان که سهم این شرکت از ۳.۳ درصد در نیمه نخست پارسال به ۲.۹ درصد در نیمه نخست امسال کاهش‌یافته است.

افشای خبر فسخ قراردادهای هواپیما

مدیرعامل بیمه رازی از یک راز درباره زیان ده شدن رشته هواپیما و کشتی در کارنامه این شرکت خبر می‌دهد و می‌گوید: به دلیل شیوع کرونا و کاهش چشمگیر پروازهای هوایی، با جلسات متعدد بین تمام شرکت‌های هواپیمایی با بیمه مرکزی، توافق شده تا بخشی از حق بیمه هواپیما برگشت داده شود.

زیان بیمه رازی حتی در بیمه زندگی!

مدیرعامل بیمه رازی درباره راز زیان‌ده بودن رشته عمر و تشکیل سرمایه هم توضیح می‌دهد که این شرکت در نیمه نخست امسال باقی‌مانده سود مشارکت در منابع مربوط به سال گذشته به مبلغ ۴۹۲۱۰۴ میلیون ریال را به حساب بیمه‌گذاران عمر واریز کرده که در صورت‌های مالی شش‌ماهه زیان شناسایی‌شده اما این زیان در پایان امسال کاهش می‌یابد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: مدیرعامل بیمه رازی سهام بانک آینده کارگزاری سایپا افزایش سرمایه میلیارد ریال نیمه نخست توضیح می دهد تعیین تکلیف نخست امسال خواهد شد زیان ده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟

مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در خرداد ماه امسال واریز میشود ولی شرایط و ضوابط خاصی دارد.

به گزارش مشرق، مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌ها که به دلیل قصور ۸ شرکت در واریز سود مرحله دوم سال گذشته به تعویق افتاده بود، در خرداد ماه ۱۴۰۳ پرداخت خواهد شد.

در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در اسفند ۱۴۰۲ مشخص شد که ۸ شرکت در مهلت مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود سهام خود اقدام نکرده‌اند. این موضوع تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرده با این شرکت‌ها برخورد خواهد کرد.

سود مرحله دوم سهام عدالت که در پایان سال گذشته به سهامداران پرداخت شد به سه دلیل کمتر از واریزی مرحله اول در آذرماه بود:
فروش سهام توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضیان در سال گذشته یکی از دلایل اصلی کاهش سود مرحله دوم بوده است. تفاوت در سبد سهام افراد دلیل دیگر این اتفاق است و عدم واریز سود توسط ۸ شرکت باعث شده که سود کاهش پیدا کند.

هنوز مبلغ دقیق سود مرحله سوم و تاریخ دقیق واریز آن توسط سازمان بورس اعلام نشده است. در اسفندماه، دارندگان سبد سهام عدالت به شرح زیر سود دریافت کرده‌اند:

سبد ۴۵۲ هزار تومانی: ۴۰۹ هزار تومان
سبد ۴۹۲ هزار تومانی: ۴۴۶ هزار تومان
سبد ۵۳۲ هزار تومانی: ۴۸۲ هزار تومان
سبد یک میلیون تومانی: ۹۰۶ هزار تومان

سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • یک باشگاه جدید: ادامه ماجراجویی ستاره هالیوود در فوتبال
  • عکس | مدیرارتباطات شرکت فرهنگی ورزشی سایپا معرفی شد
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟