Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@02:53:36 GMT

معرفی ۹۴ محدوده معدنی امیدبخش

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۱۹۴۰

معرفی ۹۴ محدوده معدنی امیدبخش

طبق اعلام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از مجموع ۳۴ پهنه ­اکتشافی در دستور کار قرار گرفته شده، تاکنون ۱۹ پهنه، خاتمه پیدا کرده که منجر به معرفی ۹۴ محدوده امیدبخش شده و حاصل آن صدور ۱۲ پروانه اکتشاف و دو گواهی کشف است.

به گزارش ایمنا، براساس اینکه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از سال ۱۳۹۲ با هدف اکتشاف ذخایر جدید مساحتی بالغ بر ۱۱۵ هزار کیلومتر مربع از سطح کشور را در قالب مطالعات ۳۴ پهنه اکتشافی در دستور کار قرار داده است، از این مقدار تاکنون ۱۹ پهنه با مساحت بیش از ۴۶ هزار کیلومتر مربع، خاتمه پیدا کرده و منجر به معرفی ۹۴ محدوده امیدبخش با مجموع مساحت ۱۰ هزار کیلومتر مربع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام این شرکت، حاصل معرفی ۹۴ محدوده امیدبخش، صدور ۱۲ پروانه اکتشاف و دو گواهی کشف است که عملیات اکتشافی در ۱۰ پروانه اکتشافی در حال اجرا است.

با توجه به هدف اصلی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مبنی بر انجام خدمات در مناطق محروم با هدف توسعه و سرمایه‌گذاری‌های آتی، عمده پهنه‌های اکتشافی در استان‌های محروم کشور همچون سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد و … تعریف شده است.

همچنین در پهنه‌های باقیمانده نیز که در استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، گیلان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، مرکزی و کرمان واقع شده‌اند، عملیات اکتشافی علیرغم شیوع ویروس کرونا، با سرعت تمام در حال انجام است و فاز شناسایی در تمامی آن‌ها خاتمه یافته و در بازه زمانی شش ماهه آتی عملیات پی‌جویی نیز به پایان خواهد رسید.

علاوه بر پهنه‌های یاد شده با هدف توسعه فعالیت‌های معدنی در استان‌های غربی کشور، برای شش استان کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کرمانشاه، چهار محال بختیاری، لرستان و استان فارس، عملیات پتانسیل‌یابی مواد معدنی نیز تعریف شده که مطالعات لازم برای سه استان کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و فارس نهایی شده است.

شایان ذکر است که است در استان کهگیلویه و بویراحمد پتانسیل‌های مناسبی از مواد معدنی مس، بوکست، فسفات، آهک، عناصر کمیاب، سنگ ساختمانی و سلستین، در شهرستان ممسنی استان فارس آهک، بوکسیت و فسفات و در استان ایلام سنگ تزئینی، بیتومین، خاک صنعتی، نمک، گوگرد و گچ معرفی شده است.

گفتنی است که ایران به لحاظ ذخایر معدنی جز ۱۰ کشور نخست جهان و اولین کشور خاورمیانه است و حدود هفت درصد ذخایر معدنی جهان در ایران جای دارد. با توجه به مساحت قابل توجهی از کشور که نیاز به تکمیل اطلاعات اکتشافی سطحی و شناسایی اندیس‌های احتمالی از معادن مختلف را دارد، پهنه‌های اکتشافی طی سال‌های اخیر با رویکرد تولید داده‌های جدید و استفاده از روش‌های نوین اکتشاف و همچنین شناسایی و معرفی پتانسیل‌های احتمالی از معادن آتی در دستور کار شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی کشور قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

کد خبر 464340

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اکتشافات معدنی معدن صنایع معدنی مواد معدنی بهره برداری معدن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کهگیلویه و بویراحمد مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور

تین نیوز

 مرکز مدیریت راه های کشور طی اطلاعیه ای از ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای شمالی از ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده هریجان، ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (رفت وبرگشت) محدوده های رینه و وانا، ترافیک سنگین در آزادراه تهران شمال مسیر (جنوب به شمال) محدوده های شهرستانک و انتهای تونل البرز خبر داد.

همچنین تردد در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین رشت (رفت وبرگشت) روان بوده و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها نیز حکایت از ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین کرج حدفاصل استاندارد تا پل کلاک، ترافیک سنگین در آزادراه کرج قزوین حدفاصل مهرویلا تا پل حصارک، ترافیک سنگین در محور شهریار تهران حدفاصل رضی آباد تا شهرقدس و ترافیک سنگین در آزادراه ساوه تهران حدفاصل آدران تا بهمن آباد دارد.

وضعیت جوی سایر محورها نیز از بارش باران در برخی از محورهای استان های اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، کردستان و چهارمحال وبختیاری خبر می دهد.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های کشور، تنها محور مسدود شریانی محور خرم آباد پلدختر است که تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد کوهدشت و آزادراه خرم آباد پل زال انجام می شود.

محورهای هشتگرد طالقان، کمربندی جدید خرانق یزد، اسپکه بمپور، یزد دربید، حاجی آباد آهنگران، گلشن سراوان و سروآباد پاوه نیز به عنوان محورهای مسدود غیرشریانی اعلام شده اند.

همچنین تنها محور دارای انسداد فصلی نیز محور پونل خلخال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو