Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@14:29:20 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ششم دی ایسنا

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۲۰۹۷

پربازدیدترین اخبار سیاسی ششم دی ایسنا

اعدام عبدالحمید میربلوچزهی/ اظهارات رییس جمهور درباره تهیه واکسن کرونا/ ''درخواست'' مقتدی صدر از ایران و ''هشدار'' به آمریکا/ جزئیات هک شدن تلفن همراه بنی گانتس توسط ایران/ علت عقب‌نشینی اروپا از اصرار بر مذاکرات فرابرجامی و...در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالحمید میربلوچزهی اعدام شد

به گزارش ایسنا، اعلام خبراز اعدام "عبدالحمید میربلوچزهی" از سوی دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

روابط عمومی دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: این تروریست در انجام عملیات‌های تروریستی و مسلحانه نقش به سزایی‌داشته و در جنایت سال ۹۴ کوه بیرک به سمت ماموران تیراندازی کرده است. در نهایت، پس از قطعیت حکم در دیوان عالی کشور و طی تشریفات قانونی، عبدالحمید میربلوچزهی بامداد امروز در محوطه زندان به دار مجازات آویخته شد.

در نقل و انتقال یا نگهداری واکسن مشکلی نداریم/هم واکسن تولید می‌کنیم و هم می‌خریم

صحبتهای رییس جمهور درباره تهیه واکسن کرونا در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، دومین خبر پربازدید بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه ما در نقل و انتقال یا نگهداری واکسن هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: در خرید البته مشکل داریم اما روزانه و مورد به مورد از این تحریم‌ها عبور می‌کنیم و این کار را تاکنون هم انجام داده‌ایم و بعد از این هم انجام می‌دهیم. 

وی تاکید کرد: اما مردم عزیز ما بدانند که از روزهای اولیه شیوع کرونا یکی از مهمترین مسائل ما واکسن بود. از همان زمان هم شرکت‌های دانش‌بنیان کار را شروع کردند و البته باید در کنار کار آنان به دنبال خرید واکسن هم باشیم چرا که ممکن است واکسن داخلی دیرتر آماده شود.

به سوالات افکار عمومی در مورد واکسن خارجی پاسخ‌ مستدل داده شود

در همین جلسه سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی،‌ نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در مورد خرید واکسن خارجی تصریح کرد: پیرامون واکسن خارجی باید به سوالات مطرح در افکار عمومی پاسخ‌های مستدل و علمی داده شود و نباید جامعه مردد بماند.

هیچ مقام دولتی و خانواده اش حق ندارد خارج از دستورالعمل‌ها به واکسن دسترسی پیدا کند

همچنین معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم یک روز زودتر از هر جای دنیا واکسن معتبر و موثر تامین و وارد کنیم، یک لحظه هم درنگ نخواهیم کرد، گفت: حتماً مردم مطمئن باشند که وزارت بهداشت دستورالعمل های شفافی تدوین و اعلام خواهد کرد و و احدی خارج از آن دستورالعمل‌ها نمی‌تواند به واکسن دسترسی پیدا کند. هیچ مقام دولتی و خانواده مقام دولتی حق ندارد خارج از آن دستورالعمل‌ها به واکسن دسترسی پیدا کند و همه مردم مشابه هم به واکسن دسترسی پیدا خواهند کرد.

''درخواست'' مقتدی صدر از ایران و ''هشدار'' به آمریکا

خبر بعدی،‌ تاکید رهبر جریان صدر عراق بر لزوم دور کردن عراق از تقابل ایرانی-آمریکایی بود.

مقتدی صدر در بیانیه‌ای که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، گفت: عراق عزیز قربانی درگیری‌های آمریکایی-ایرانی شده و به گونه‌ای آسیب دیده که نمی توان درمورد آن سکوت کرد. از جمهوری اسلامی ایران -همسایه عزیز- تقاضا دارم که عراق را از درگیری های خود دور نگه دارد. اگر جایگاه و استقلال عراق و دولت آن را حفظ کند ما نیاز به هنگام سختی پشت ایران را خالی نخواهیم کرد.

جزئیات هک شدن تلفن همراه بنی گانتس توسط ایران

شبکه لبنانی المیادین در گزارشی به جزئیات هک شدن تلفن همراه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از سوی ایران پرداخت.

بر اساس این گزارش مارس سال گذشته بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که تلفن همراهش از سوی ایران هک شده است.

در سایه رقابت سخت میان بنی گانتس و بنیامین نتانیاهو بر سر پست نخست وزیری، رسانه های صهیونیستی امروز نیز بار دیگر به این مساله پرداختند و پرسش هایی در رابطه با محتویات تلفن همراه هک شده بنی گانتس مطرح کردند.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

متن کامل سند تحول قضایی منتشر شد

خبر بعدی،‌  انتشار سند تحول قضایی بود.

متن کامل این سند که از سوی سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه ابلاغ شده است، مشتمل بر یک دیباچه، یک مقدمه و چهار فصل است.

علت عقب‌نشینی اروپا از اصرار بر مذاکرات فرابرجامی

دلایل عقب‌نشینی اروپا از اصرار بر مذاکرات فرابرجامی از بیان یک کارشناس مسائل بین‌الملل از پربازدیدهای بامداد امروز بود.

سید رضا میرطاهر در این باره گفت: جمع بندی اروپا این است که فعلا از تحریک ایران و تشدید فضا در رابطه با برجام خودداری کنند، اما این عقب نشینی به معنی تغییر مواضع قبلی آنها یعنی اعمال تغییراتی در برجام و نیز بحث درباره مسایل موشکی و منطقه ای مرتبط با ایران نیست.

طرح «اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری» با قانون اساسی مغایر است

نظر عبدالصمد خرمشاهی درباره طرح «اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری» از خبرهای پر مخاطب بود.

این حقوقدان با بیان این‌که می‌توان برآورد کرد که طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مغایرت با اصول ۱۹، ۲۰، ۶، ۵۶ و ۵۷ قانون اساسی قرار می‌گیرد گفت: در فرایندی کلی این طرح ممکن است موجب دلسردی تعداد کثیری از انتخاب کنندگان و داوطلبین ریاست جمهوری شود.

اگر کرونا نبود، تحولات جهانی در سال ۲۰۲۰ به چه سمت و سویی می‌رفت ؟

خبر بعدی، اظهارات سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه درباره مهمترین اتفاقات در سال ۲۰۲۰ میلادی در عرصه بین‌الملل بود.

رامین مهمان پرست با بیان اینکه شیوع گسترده ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان، شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین تلاش های آمریکا برای عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی از مهمترین اتفاقات در سال ۲۰۲۰ میلادی در عرصه بین‌الملل بوده است، گفت: حتی اگر کرونا نبود همچنان شاهد رقابت چین و آمریکا در عرصه  اقتصاد جهانی بودیم، البته کرونا باعث شد که اقتصاد آمریکا ضعیف تر شود و چین در این عرصه قوی تر حضور پیدا کند.

وی افزود: اگر کرونا هم نبود به نظرم اتفاق خاصی  متفاوت از سال های گذشته در عرصه جهانی رخ نمی داد و دولت ترامپ  همچنان سیاست های معمول خود را نسبت به اروپا و خاورمیانه ادامه می داد گرچه ممکن است کرونا در شدت و ضعف اجرای این سیاست ها تأثیرگذار بوده باشد .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جیش العدل واکسن کرونا ایران و آمریکا بنی گانتس انتخابات ریاست جمهوری عبدالحمید میربلوچزهی واکسن دسترسی پیدا دستورالعمل ها تلفن همراه عقب نشینی بنی گانتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد مهاجری: آقای نصیری! انتقادهایتان روی چشم؛ اما شاهزاده شویی چرا؟

به گزارش جماران؛ محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

 محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا

آقای نصیری عزیز سلام!

به خودتان هم گفته ام که شما را به ویژگیهای مثبتی چون راستگویی، اندیشه ورزی، حسن خلق و دیانت می‌شناسم. و اگر اینها نبود، چه نیازکه همین چندسطر را هم بنویسم.

 در این یکی دو روز مطالبی گفته‌اید که برخی از آنها تکرار گذشته است. با خیلی از نقدهای شما همراهم و البته در مواردی ضمن قبول اصل انتقاد، زبان و لحنی را که بهره می گیرید نه تنها موثر و سودمند نمی دانم که گاه نتیجه عکس می دهد.

 دیروز عبارتی بکار بردید که مضمون آن، تجمیع همه مخالفان - و به زعم شما براندازان- است و از کلید واژه "تاجزاده و شاهزاده" سخن گفتید. خیلی ها قند توی دلشان آب شد که مهدی نصیری ، رفت به همانجایی که می خواستیم یعنی "آخر خط". هم مدعیان افراطی انقلابیگری خوششان آمد و هم اپوزیسیون خارج از کشور.

من، اما دلم گرفت . آخر، مهدی نصیری را با شاهزاده چکار؟ آنچه امروز از شاهزاده بروز و ظهور دارد واقعا چیزی جز تعفن سیاسی و فرهنگی و اخلاقی است؟ آنها کجای سیاست ایستاده اند و کدام جایگاه را در بین ایرانیان دارند؟ و تا حالا برای ایران چه کرده‌اند؟ در کدام غصه پشت مردم ما بوده اند؟ و...

 بدتر اینکه چه شده که شاهزاده را همسنگ تاج زاده و دیگران می دانید؟ صنمی با مصطفی تاجزاده ندارم، اما یک موی گندیده تاجزاده به همه هیکل شاهزاده کثیفی که وطن فروشی کمترین جرمش است و همه حامیانش شرف دارد. با برخوردهایی که با برخی چهره های سیاسی منتقد و حتی مخالف در داخل ایران شده بشدت مخالفم ، اما اینها چه دخلی دارند به آن شاهزاده بدنام بدکار؟

بعید می دانم شما این قماش آدمها را نشناسید اما اگر نشناخته‌اید، امیدوارم در مدتی که در کانادا به سر می‌برید آنها را محک بزنید. بروید در جمع براندازان سلطنت‌طلب یا بازماندگان گروهکهای تروریستی و ببینید با شما چه رفتاری خواهند داشت؟ تصورتان این است که شما را روی سرشان می‌گذارند و حلوا حلوا می‌کنند؟ یقین کنید بهترین حرفی که به شما خواهند زد این است که نفوذی جمهوی اسلامی هستید .

آقای نصیری عزیز! براندازی راه سنگلاخی است که خون بیگناهان فراوانی را در خود فرو می‌برد. اصلا راه نیست، بیراهه است و در پس آن هیچ چیز اصلاح نمی.شود. اما با این همه اگر می‌خواهید برانداز! هم باشید، خودتان این کار را بکنید. چرا قاطی سلطنت‌طلبان و شاهزاده می‌شوید؟ و ننگ همگروهی بودن با آنها را بر خود هموار می‌کنید؟

ایران مال همه ماست و اگر چه امروز دولت و مجلس و برخی دستگاههایش پراشتباه‌اند، به خود ما مربوط است و هیچ ربطی به شاهزاده ندارد. رژیمی که همین شاهزاده متعلق به اوست، خیلی علیه‌السلام بود؟ و فکر می‌کنید اگر همین الان قدرت دستشان باشد به مخالفانشان رحم می‌کنند؟ اساسا آنها چه دلبستگی به این آب و خاک دارند که بخواهند برایش از خود بگذرند؟

برگردید آقای نصیری! منظورم برگشتن به تهران و قم نیست.این حق شماست که هر جای عالم می‌خواهید زندگی کنید. عده‌ای خوشحال می‌شوند که شما در مغرب زمین بمانید و به قول آنها تمام شوید. گروهی می‌گویند شما پلهای پشت سرتان را خراب کرده اید و بر نمی‌گردید. من، اما پیش بینی‌ام این نیست.‌

با این حال در اینجا حرفم بر سر آمدن یا نیامدن به ایران نیست. می‌خواهم بگویم از این راه برگردید و قبول کنید که اصلاح کشور باید توسط همین ایرانی‌هایی که روی نقشه ایران زندگی می کنند صورت گیرد. می‌دانم کسانی و جریاناتی هستند که نفس کشیدن در عالم سیاست را سخت کرده‌اند؛ پای‌شان را روی گلوی معیشت مردم گذاشته‌اند؛  امید جوانها را به یاس تبدیل کرده‌اند و هزارتا چیز دیگر. اما راه مبارزه با اینها ، همراه شدن با شاهزاده نیست. بسیاری از کسانی که در سالهای اخیر هزینه‌های بسیار سنگین‌تر از شما داده اند، راه شما را نمی پسندند.

آقا مهدی عزیز! می‌دانم که می‌دانید برادرانه دوستتان دارم. دلسوزیتان برای مملکت را هم دوست دارم. به همین دلیل اصلا نمی‌خواهم که نباشید. قلم شما و فکر شما نیاز امروز این آب و خاک است. نقدهای شما آرام‌بخش دل خیلی‌هاست. هرچه دل تنگتان می‌خواهد بگویید اما برادر عزیزم، شاهزاده را نشویید!

دیگر خبرها

  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • محمد مهاجری: آقای نصیری! انتقادهایتان روی چشم؛ اما شاهزاده شویی چرا؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • غرفه استان کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴