Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه در جامعه شهری امروز برای دستیابی به الگوی شهر سبز و توسعه پایدار شهری، محلات بنیادی‌ترین عناصر شهری است، گفت: اگر کیفیت زندگی در محلات تغییر یابد، این موضوع بر تمام شهر تأثیرگذار خواهد بود. خبرگزاری میزان- شینا انصاری در نخستین جلسه از سلسله نشست کانون‌های محیط زیست محلات که با حضور دبیر کل کانون‌های محیط زیست و دبیران کانون‌های محیط زیست مناطق ۱، ۲، ۳، ۵، ۹، ۱۰ و ۲۱ برگزار شد، بر ضرورت ایجاد محله سبز تاکید کرد و اظهار کرد: محله سبز محله‌ای با مدل توسعه پایدار شهری است و کمترین اثرات زیانبار محیط‌زیستی را از طریق جلب مشارکت و همکاری جمعی دارد و تلاش می‌کند تأمین‌کننده نیاز‌های ساکنان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار مهمترین اهداف ایجاد محله سبز ارتقای کیفیت شاخص‌های محیط زیستی، سلامت ساکنان و افزایش سرزندگی و رفاه آنان، بهبود کیفیت محیط زندگی و فضا‌های عمومی، ارتقای عدالت اجتماعی و تلاش در جهت توزیع عادلانه منابع و سرمایه‌ها در سطح جامعه، ایجاد فرصت‌های شغلی محلی سازگار، کاهش آلودگی‌های سطح محله، ارتقای شاخص‌های طراحی شهر دوستدار طبیعت، کاهش تولید پسماند از طریق مدیریت مصرف، کاهش استفاده از سموم و کود‌های شیمیایی، مدیریت مصرف آب و بهره برداری از روان‌آب‌ها و سیلاب‌های شهری و ... است.

در ادامه انصاری خواستار اخذ پیشنهادات و نظرات دبیران و اعضای کانون‌ها به عنوان شهروندان ذی‌نفع، تأثیرگذار و فعال به‌صورت مکتوب شد تا در صورت امکان در نگارش نهایی طرح محله سبز اعمال شود.   بیشتر بخوانید: تلاش برای افزودن ۱۷ باغ به سرانه فضای سبز شهر تهران

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این نشست مشکلات و موانع پیش روی کانون‌ها به‌ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا توسط دبیران کانون‌های مناطق مطرح و پس از بررسی موضوعات و پیشنهاد‌های ارائه شده، به منظور رفع مشکلات و معضلات جهت جلب هر چه بیشتر و توسعه مشارکت‌های شهروندی در شرایط کرونا و دوران پسا کرونا مقرر شد، ارتقای جایگاه کانون‌ها در ساختار مدیریت محله، سازماندهی مجدد اعضا با تاکید بر نحوه عضوگیری و انتخاب دبیران محلات و برنامه‌ریزی دقیق جهت فعالیت‌های پیش رو در اولویت قرار گیرد.

گفتنی است این سلسله نشست‌ها دو نوبت دیگر با حضور سایر مناطق برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش کانون‌های محیط زیست محلات با هدف ارتقای سطح دانش کاربردی و مهارتی شهروندان در زمینه محیط زیست و بهره گیری از دانش متخصصان و سازمان‌های مردم نهاد، شناسایی معضلات محیط زیست محله توسط ساکنان محله و اقدام در جهت بهبود وضعیت آن، ایجاد ساختار‌های پایدار اجتماعی در سطح محلات برای بهبود وضعیت محیط زیست و تشکیل شبکه محیط زیست محلات و جلب مشارکت آگاهانه و داوطلبانه شهروندان در بهبود وضعیت محیط زیست شهری فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ برچسب ها: شینا انصاری محله سبز

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شینا انصاری محله سبز کانون های محیط زیست توسعه پایدار محیط زیست محله سبز کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: این برنامه با هدف فرهنگ سازی و هدف گذاری برای نسل آینده شهر زاهدان انجاج شد.
نارویی افزود: به منظور آگاهی بیشتر دانش آموزان با محیط زیست و راهکار‌های حفاظت از آن کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس زاهدان برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری