Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@11:05:16 GMT

قانونی شدن تجهیزات ماینینگ

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۳۷۰۳

قانونی شدن تجهیزات ماینینگ

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، فعالان حوزه استخراج رمزارز از امروز شنبه ششم دی‌ماه می‌توانند برای ثبت دستگاه‌های استخراج رمزارز خود اقدام کنند. به این ترتیب، امکان فعالیت قانونی برای مالکان این دستگاه‌ها، پس از ثبت در سامانه «بهین‌یاب» که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازی شده و همچنین با پرداخت عوارض گمرکی فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقبال فعالان حوزه ماینینگ

نایب‌رئیس کمیسیون بلاکچین و رمزارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور  با اشاره به امیدوارکننده بودن این اقدام می‌گوید: از 1.5سال پیش، ماینرها درگیر این موضوع بودند تا اینکه حدود 5‌ماه پیش مصوبه هیأت دولت در این زمینه ابلاغ شد. «سید امید علوی» این حرکت دولت را برای حمایت از تولید و صنعت ماینینگ مثبت ارزیابی می‌کند و ادامه می‌دهد: از حدود 2سال پیش که مخالفت‌ها با این صنعت آغاز شد، مهم‌ترین مانعی که در آن زمان مطرح می‌شد، واردات قاچاق این دستگاه‌ها به کشور بود.

او با اشاره به اینکه از آن زمان تاکنون برای بسیاری از ماینرها مشکلاتی ایجاد شده، می‌گوید: حدود 2هزار پرونده تعزیراتی برای فعالان این حوزه تشکیل شد و آنها را درگیر عواقب و جرایم تعزیراتی کشور کرد.

نایب‌رئیس کمیسیون بلاکچین و رمزارز نصر می‌گوید: علاوه بر اینکه این اتفاق باعث بدنامی این صنعت شد، سرمایه‌های بسیاری را هم به مخاطره انداخت. همچنین این مسئله ناامیدی‌های بسیاری را در جامعه رقم زد.علوی با استقبال از این اقدام دولت می‌گوید: با این قوانین جدید، کمترین اتفاقی که می‌افتد این است که مشکل این پرونده‌ها رفع می‌شود و جوانان و صنعتگرانی که درگیر چنین مشکلاتی شده بودند، امیدوار می‌شوند. به این ترتیب دستگاه‌های توقیف شده، رفع توقیف و پرونده‌ها مختومه می‌شود. همچنین فعالان این حوزه به‌صورت قانونی می‌توانند برای واردات دستگاه‌های ماینینگ و فعالیت قانونی در این حوزه اقدام کنند.

حکایت حامل‌های انرژی

با این حال، همچنان یکی از مهم‌ترین موانع موجود در این حوزه، بالا بودن نرخ حامل‌های انرژی است.

نایب‌رئیس کمیسیون بلاکچین و رمزارز نصر با اشاره به مصوبه 13مرداد98 که نرخ حامل‌های انرژی برای این صنعت را نرخ متوسط صادراتی درنظر گرفته، می‌گوید: روشن کردن دستگاه‌هایی که مشکل قانونی آنها هم با ثبت در سامانه بهین‌یاب رفع می‌شود، مقرون به صرفه نیست. اما اگر در نرخ‌گذاری حامل‌های انرژی تغییری صورت بگیرد، ما می‌توانیم شاهد جهش تولید در صنعت استخراج باشیم. البته این موضوع از سوی کمیته رفع موانع تولید و معاون اول ریاست‌جمهوری در حال پیگیری است. علوی ادامه می‌دهد: اکنون حدود 15مرکز فعال در زمینه استخراج داریم، درحالی‌که حدود هزار درخواست مجوز به وزارت صمت آمده و این وزارتخانه برای آنها جواز تاسیس صادر کرده است. در 1.5سال گذشته صنعت ماینینگ از شرکت ملی گاز بی‌بهره بوده و در این مدت حتی یک انشعاب گاز به این صنعت واگذار نشده است. این موضوع نشان‌دهنده این است که بالا بودن نرخ گاز برای صنعتگران این حوزه جذابیتی به‌منظور فعالیت ایجاد نمی‌کند تا گاز را به برق تولید کنند. او می‌گوید: اگر نیروگاهی تاسیس شود و برق آن به وزارت نیرو فروخته شود، گاز برای هر مترمکعب 5تومان محاسبه می‌شود. اگر کارخانه‌ای تاسیس کنید و بخواهید از گاز در آن کارخانه استفاده کنید، هر مترمکعب گاز 100تومان فروخته می‌شود. این در حالی است که اگر مزرعه استخراج رمزارز راه‌اندازی کنید و بخواهید از گاز استفاده کنید، آنگاه شرکت ملی گاز هر مترمکعب گاز را با شما به مبلغ 2080تومان حساب می‌کند. به‌علت همین تفاوت فاحش در محاسبه نرخ گاز، ما نمی‌توانیم شاهد پیشرفت در صنعت استخراج رمزارز باشیم. علوی می‌گوید: امیدوارم که دولت در ماه‌های پایانی فعالیتش با اصلاح این رویه، نام نیکی از خود باقی بگذارد. قوانین اینگونه باعث شده که بسیاری از فعالیت‌ها در این حوزه به‌صورت زیرزمینی انجام شود و دولت از درآمدی که می‌تواند داشته باشد محروم شود. درخواست ما این است که باتوجه به سرعت رشد فناوری‌های نوین، دست‌اندرکاران، بهبود شرایط برای فعالیت صنعت استخراج را تسریع کنند تا کشور در این حوزه از بقیه کشورها عقب نماند.

پربیننده ترین ارزان‌ترین لپ تاپ چند؟ +جدول آخرین وضعیت انتشار رمزپول بانک مرکزی پرفروش‌ترین گوشی‌های موبایل نوکیا چند؟ +جدول قاچاق موبایل یک شبه رونق گرفت روز سبز بیت‌کوین با شکل‌گیری صف خرید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیت کوین بلاک چین رمز ارز ماینر ماینر بیت کوین استخراج رمزارز حامل های انرژی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و پنجمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی و دولتی مرتبط با صنعت تجهیزات پزشکی کشور به ریاست رئیس پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، امین‌رضا خالقیان دبیر نمایشگاه با برشمردن اقدامات انجام شده تاکنون، در خصوص فعالیت کمیته‌های رویدادهای جانبی نمایشگاه توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه نمایندگان تشکل‌های حوزه وزارت بهداشت، وزارت صمت، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، صندوق نوآوری و شکوفایی روند اقدامات انجام شده را تشریح نمودند.

نمایندگان بخش خصوصی حوزه تجهیزات پزشکی ضمن بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود برای برگزاری پرثمر و حضور حداکثری اعضای تشکل‌های خود در این نمایشگاه، خواستار حمایت‌های ویژه توسط نهادهای مرتبط در این نمایشگاه شدند.

در ادامه این جلسه مقرر شد، نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت صمت و همچنین معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ایام ۴ روزه نمایشگاه با هدف پاسخگویی و رفع موانع مخاطبان حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی اقدام به راه اندازی میز خدمت نموده و راهنمایی‌های لازم در خصوص قانون جهش تولید را به عمل آورند.

از دیگر مصوبات این نشست، برگزاری رویدادهای داخلی و بین‌المللی در حاشیه نمایشگاه با حمایت‌های معاونت علمی و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی بود. همچنین مقرر شد صندوق نوآوری و شکوفایی میزان و نحوه حمایت مالی از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه را اعلام نماید.

در ادامه مصوبات مقرر شد نماینده شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران نسبت به پیگیری ارائه تخفیفات ویژه در اجاره بهای زمین این دوره از نمایشگاه، اقدام لازم را به عمل آورد.

در پایان مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس و رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه، گفت: قطعاً با حمایت تمامی ذی نفعان حوزه سلامت، برگزاری این دوره از نمایشگاه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ارتقا قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث، ۲۹ اردیبهشت تا یک خرداد ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088604 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی