Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@16:34:30 GMT

زنجان بر روی دو گسل و در پیرامون ۴۰ گسل

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۳۸۹۰

زنجان بر روی دو گسل و در پیرامون ۴۰ گسل

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: استان زنجان بر روی دو گسل واقع شده و ۴۰ گسل هم از پیرامون این استان را تهدید می‌کند.

صفی‌الله کرامتی  اظهار کرد: در استان زنجان اقدامات خوبی انجام‌ شده و با توجه به پتانسیل‌هایی که در دانشکده علوم‌زمین دانشگاه تحصیلات تکمیلی استان وجود دارد، در بحث شناسایی گسل‌های استان کارهای خوبی انجام شده و مرکز مطالعات علوم زمین وزارت راه‌ و شهرسازی نیز در این زمینه مطالعاتی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مطالعات انجام‌ شده، گسل‌های موجود در استان و حرایم آن مشخص شده است، افزود: این حرایم به شهرداری، اداره‌کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی مسکن ابلاغ شده تا تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شود.

این مسئول ادامه داد: در این حرایم نباید ساختمان‌های حیاتی ساخته شده و ساختمان‌هایی که برای اهالی احداث می‌شود و در مالکیت آن‌ها است نیز باید اقدامات لازم و فنی در آن رعایت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به مقاوم‌سازی، تصریح کرد: در استان قریب به ۱۹ هزار واحد مسکونی روستایی بر روی گسل قرار دارد که از این تعداد ۶۰۰۰ واحد مقاوم و نوسازی شده و انتظار می‌رود مردم این مناطق همکاری لازم را با اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام دهند.

کرامتی با اشاره به صدور مجوز برای ساخت و ساز ۵۰۰۰ واحد مسکونی در استان به‌ویژه در روستاها، یادآور شد: علاوه ‌بر این مجوزها، برای ۲۰۰۰ واحد مسکونی محرومان نیز مجوز صادر شده که این واحدها مشمول تسهیلات بلاعوض هستند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان دو گسل وجود دارد و ۴۰ گسل هم از پیرامون، این استان را تهدید می‌کند، عنوان کرد: وجود این گسل‌ها نیازمند اقدامات جدی در راستای مقاوم‌سازی منازل به خصوص خانه‌های روستایی است که برای رسیدن به نقطه مطلوب، همکاری مردم و اهالی اهمیت به سزایی دارد.

این مسئول از انجام مطالعات کاهش خطر بلایای طبیعی در استان توسط دانشگاه تحصیلات تکمیلی خبر داد و خاطرنشان کرد: اداره‌کل مدیریت بحران نیز مطالعاتی مبنی بر آمادگی و پاسخ در برابر خطرات و بلایای طبیعی را با همکاری دیگر دستگاه‌ها در دستور کار دارد تا در صورت بروز حادثه، مشکلات در کم‌ترین زمان برطرف شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طارم، نگین سبز زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  شهر خوش آب‌و‌هوای طارم، که مانند نگینی سرسبز است، در استان زنجان قرار دارد.

طبیعت این شهر بکر و دست‌نخورده است و با وجود دریاچه‌ها، غار‌های طبیعی، آبشارها، روستا‌های باستانی و آثار متعدد تاریخی به بهشتی برای گردشگران تبدیل شده است.

سفر به شهر طارم به دلیل داشتن طبیعت دلنشین، زمین‌های حاصلخیز و شرایط اقلیمی منحصر‌به‌فرد مانند سفر به هندوستانی در دل ایران است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • طارم، نگین سبز زنجان
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • مژده رئیس رسانه ملی پیرامون حق پخش فوتبال