Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، در این بخشنامه مصوبات تعیین شده ستاد ملی کرونا در تاریخ‌های اول و بیست و دوم آذرماه سال جاری در خصوص بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی و تعیین و احصای مشاغل و کسب و کارهای غیردولتی به شدت آسیب‌دیده از کرونا به شرح زیر به شبکه بانکی ابلاغ شد.

الف بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی (اعم از قرض‌الحسنه و سایر تسهیلات) مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده یا محدود و تعطیل شده بخش غیردولتی (مطابق فهرست ذیل این بخشنامه) که موعد پرداخت آن در آذرماه و دی ماه سال ۱۳۹۹ می‌باشد، منوط به آن که وفق ضوابط مصوب شورای پول و اعتبار، بدهی آن‌ها به شبکه بانکی کشور تا تاریخ ۱۳۹۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۲.۰۱ در طبقه جاری قرار داشته باشد، به پایان دوره بازپرداخت اقساط این تسهیلات منتقل می‌شود.

در مورد تسهیلات با بازپرداخت به صورت دفعی که بازپرداخت آن در آذرماه و دی ماه سال ۱۳۹۹ می‌باشد نیز موعد پرداخت به یک ماه بعد از آن منتقل می‌شود. استمهال موارد مشمول این بند از احتساب و اخذ هرگونه جریمه و کارمزد اضافی مستثنی است.

ب مشاغل و کسب و کارهای مورد احصاء در این بخشنامه، در بازه زمانی آذرماه و دی ماه سال ۱۳۹۹ مشمول محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بانکی ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیرجاری نمی‌شوند.

ج چنان‌چه سررسید چک‌های صادره مشاغل و کسب و کارهای مورد احصاء در این بخشنامه در دوره زمانی آذرماه و دی ماه سال ۱۳۹۹ باشد و منجر به برگشت چک و صدور گواهی‌نامه عدم پرداخت گردد، در صورت تسلیم تقاضای خود به بانک مربوط، تا یک ماه پس از تاریخ برگشت چک صادره، مشمول ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های مقرر در ماده (۵) مکرر الحاقی به قانون صدور چک نمی‌باشند.

خاطرنشان می‌سازد، طبق نامه شماره ۱۰۷۴۳۲ مورخ ۱۳۹۹.۹.۲۴ معاون اقتصادی رئیس‌جمهور موضوع ابلاغ مشاغل و کسب و کارهای غیردولتی به شدت آسیب‌دیده از کرونا، مصادیق زیر مشمول حمایت‌های بانکی مورد اشاره می‌باشند:

مراکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای (غیر دیجیتال)، موزه‌ها، سینماها و تئاترها؛

مراکز تفریحی، باغ وحش‌ها و شهربازی‌ها؛

مراکز ورزشی، باشگاه‌ها و مرکز ورزشی آبی و استخرها؛

مراکز آموزشی، آموزشگاه‌ها و مهدکودک‌ها (به غیر از مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی)؛

مرکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، خدمات بین راهی، زائرسراها، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری، زیارتی و آژانس‌های مسافرتی؛

شرکت‌های حمل و نقل مسافر برون شهری؛

مراکز پذیرایی، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، چایخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، مراکز تهیه و طبخ غذا؛

قنادی، شیرینی‌پزی، آبمیوه و بستنی فروشی؛

آرایشگاه‌های مردانه، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی؛

مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش، خرازی، خیاطی، مراکز فروش کادویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، لوازم‌التحریر، مراکز توزیع صنایع دستی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان و تزئینات داخلی ساختمان، آتلیه و عکاسی؛

مراکز عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی؛

نمایشگاه‌های تجاری اعم از عمومی، تخصصی و بین‌المللی.

همچنین در این بخشنامه اشاره شده است، با توجه به بندهای ذکر شده، اقساط مربوط به آذرماه که توسط مشاغل و کسب و کارهای مشمول و قبل از تاریخ ابلاغ این بخشنامه به مؤسسه اعتباری پرداخت شده‌اند، می‌تواند به عنوان قسط مربوط به بهمن‌ماه تسهیلات مزبور منظور شود. همچنین همانگونه که در مصوبه فوق نیز تصریح شده، به اقساط پرداخت نشده احتمالی مربوط به آذر ماه سال جاری تسهیلات اعطایی به مشاغل و کسب و کارهای موصوف، نباید وجه‌التزام تأخیر تأدیه دین تعلق گیرد.

در پایان این بخشنامه بانک مرکزی تاکید کرده است، با توجه به موارد ابلاغی، مراتب به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ١٤٩١٥٣‏‏‏ / ٩٦ مورخ ‏‏‏۱۳۹۶.۰۵.۱۶ به تمامی واحدهای ذیربط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی ابلاغ شود و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید.

کد خبر 5105278

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک مرکزی ایران شیوع کرونا نظام بانکی ویروس کرونا بانک مرکزی ایران لایحه بودجه ۱۴۰۰ قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد چین شاخص کل بورس بازار سهام قیمت یورو اقتصاد انگلستان بورس تهران نهاده های دامی مصرف گاز صادرات گاز مشاغل و کسب و کارهای بازپرداخت اقساط آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، رسانه‌های دولتی چین پس از دست دادن نسبی نیرو در ایستگاه فضایی تیانگونگ، اعلام کردند، این ایستگاه در اثر برخورد زباله‌های فضایی آسیب دیده و میزان تاثیرپذیری آن در اثر زباله‌های فضایی به مرور افزایش می‌یابد.

فضانوردان ماموریت شنژو۱۷ زمستان امسال دو راهپیمایی فضایی در خارج از ایستگاه فضایی تیانگونگ انجام دادند که آخرین آنها در یکم مارس بود. در آن زمان، رسانه‌های چینی نوشتند که پس از آسیب پنل‌های خورشیدی منبع تغذیه آن آسیب دیده است.

آژانس فضایی سرنشین دار چین نیز روز گذشته با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی گزارش داد پیاده‌روی‌های فضایی موفقیت آمیز بودند و آژانس قصد دارد در آینده اقدامات بیشتری برای محافظت از ایستگاه در برابر زباله‌های فضایی در مدار انجام دهد.

رسانه ملی چین مشخص نکرده که این زباله‌ها ناشی از برخورد ریزشهاب‌سنگ‌ها یا فعالیت‌های انسانی در فضا هستند. هر دو نوع زباله، تهدیدی برای تیانگونگ و همچنین ایستگاه فضایی بین‌المللی به شمار می‌روند و می‌توانند فعالیت‌های تحقیقاتی فضانوردان را مختل کنند.

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (نوراد) (North American Aerospace Defense Command)، به تازگی گزارش داده که بیش از ۴۳ هزار جرم فضایی را تاکنون رصد کرده که بیش از ۷ و ۵۰۰ مورد آن مربوط به ماهواره‌های اینترنتی استارلینک می‌شوند.

این حادثه یک نشانه دیگر از مخاطراتی است که در مسائل فضایی وجود دارد. برخورد‌های فضایی یکی از مشکلات شایع فضاپیما‌ها و ایستگاه‌های فضایی است و می‌تواند به آسیب‌های جدی و حتی نابودی ابزار‌های فضایی منجر شود.

ایستگاه فضایی تیانگونگ یک پروژه بزرگ و حیاتی برای چین است که برای تحقیقات علمی و فناوری فضایی استفاده می‌شود و آسیب این ایستگاه ممکن است به توقف تحقیقات و ماموریت‌های آن منجر شود و برنامه‌های فضایی چین را تحت تأثیر قرار دهد.

با توجه به شیوع آسیب‌های فضایی، این حادثه یک بار دیگر تاکید کرد که لازم است برای حفاظت از ایستگاه‌های فضایی و فضاپیما‌ها اقدامات احتیاطی بیشتری انجام شود که شامل توسعه تکنولوژی‌های مبارزه با آسیب‌های فضایی، نظارت دقیق‌تر بر شیوع زباله‌ها در فضا و همچنین همکاری بین کشور‌ها برای حفاظت از فضای مشترک است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه