Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محسن کرمی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابهر و آیین رونمایی از کتاب نسیم ولایت، با اشاره به ظرفیت بالای منطقه ابهر در حوزه‌های دینی و دارا بودن نیروی انسانی صاحب نظر، خواستار پیگیری‌های مجدّانه در رابطه با برگزاری آموزش‌های مذهبی پیش از ازدواج شده و تداوم این مشاوره‌ها و پربارتر شدن آنها را مورد تاکید قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان زنجان فضای مجازی را فرصتی برای جریان سازی‌های انقلابی دانست و تاکید کرد: که این حضور می‌بایست جهادی، فرهنگی و جریان ساز باشد.

امام جمعه ابهر هم در این نشست با اشاره به حماسه ۹ دی، لزوم مبارزه آگاهانه با فتنه و فتنه‌گران را مورد تاکید قرار داده و اظهار داشت: بهره گیری از فضای مجازی در راستای تقویت بنیان‌های اعتقادی جامعه و حمایت از ولایت و ولایت پذیری که رکن اصلی صیانت از انقلاب است باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ضمن اشاره به اینکه یکی از دستورات جلسه، ضرورت برگزاری کلاس‌های مشاوره  معنوی و مذهبی پیش از ازدواج و پیش از طلاق است، بر ضرورت معرفت افزایی نسبت به موضوع ازدواج و پرهیز از طلاق‌های احساسی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج در زمینه‌های تنظیم خانواده برگزار می‌شود که جای خالی کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی معرفت افزا در حوزه‌های دینی، مذهبی و اعتقادی خالی است و بطور قطع و یقین اگر همانطوری که پیش از ازدواج ، زوجین برای مشاوره پیش از ازدواج، به نزد کارشناسان خانواده و بهداشت فرستاده می‌شوند، از مشاورین مذهبی نیز در راستای ارائه مشاوره دینی به زوجین بهره برده شود بطور حتم در کاهش طلاق و تبعات بعدی آن تاثیرگزار خواهد بود.

وی تاکید کرد: ‌باید پیش از صدور صیغه طلاق و ارجاع زوجین به نهادهایی همچون بهزیستی، آنان را نزد مشاورین مذهبی دلالت داده شود که بطور حتم در راستای کاستن از پدیده مذموم طلاق و تبعات منفی آن، اثربخش خواهد بود.

امام جمعه ابهر از آمادگی کامل سازمان تبلیغات اسلامی منطقه و استان برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی لازم برای تربیت مشاورین مذهبی خبر داد و افزود: در حال حاضر مبلغین خبره و آشنا به مباحث خانواده شناسایی و سامان دهی شده‌اند که بزودی از طریق سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه‌های آموزشی ویژه نیز حضور خواهند داشت.

وی سپس با اشاره به ضرورت معرفت افزایی در جامعه نسبت به موضوعاتی  همچون، غدیر، امامت، ولایت و حاکمیت اسلامی، اضافه کرد: حفظ و استحکام نظام اسلامی منوط به تبیین، ترویج و تبلیغ غدیر و پیام اصلی  آن یعنی  بحث ولایت است.

رحیمی با بیان اینکه یکی از راه‌ها و شیوه‌های راهبردی در ارتقای بصیرت غدیری و ولایی آحاد جامعه، برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب کارگاه‌های بصیرت افزایانه است، ادامه داد: سازمان‌های مذهبی و نهادهای دینی و انقلابی مختلفی، این مهم را در قالب کارگاه‌های غدیرپژوهی دنبال می‌کنند که برای ایجاد وحدت رویه در شیوه‌های آموزش و تدریس، تهیه و تدوین درسنامه کارگاه‌های غدیر پژوهی به عنوان یک ضرورت به نظر رسید.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه انتشار کتاب نسیم ولایت به عنوان نخستین درسنامه برای تدریس در این کارگاه‌های غدیر پژوهی است، یاد آور شد: بطور حتم تلاش خواهد شد تا در چاپ‌های بعدی، ضمن رفع نواقص احتمالی، به تقویت نقاط ضعف نیز مبادرت شود.
 امام جمعه ابهر در ادامه به اهداف تدوین کتاب درسنامه کارگاه‌های غدیرشناسی پرداخت و  گفت: این کتاب در پنج فصل تهیه و تنظیم شده است که فصل اول به شرح شیوه نامه تدریس پرداخته و در فصول بعدی، به شکلی موجز و مستند، سرفصل‌های آموزشی مدنظر مورد واکاوی تخصصی قرار گرفته و در پایان هر فصل نیز، شبهات احتمالی در رابطه با سرفصل‌های درس مطرح و به آنها پاسخ گفته شده است.
وی وجود حساسیت‌های دینی را به عنوان عاملی در راستای ایجاد بالندگی مذهبی در جامعه قلمداد کرد و افزود: برای پرهیز از بروز و ظهور چالش‌های فرقه‌ای، مطالب و محتوای کتاب از بیانات ارزشمند مرجع عالی قدر تشیع حضرت آیت الله مکارم شیرازی و پایگاه اطلاع رسانی دفتر ایشان برگرفته شده تا تحت هیچ شرایطی منجر به ایجاد شکاف مذهبی در جامعه نشود.

رحیمی ایجاد وحدت در بین شیعه و سنّی را آرزوی دیرینه دلسوزان نظام و انقلاب دانسته و اعلام کرد: در راستای تقویت این وحدت، باید تمام ارکان نظام و آحاد جامعه دست در دست هم داده و اختلافات احتمالی را به حداقل برسانند.

در این جلسه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر نیز با ارائه گزارشی از روند ثبت ازدواج و طلاق در جامعه، کاسته شدن از آمار ازدواج و تولد را آفتی برای اجتماع شهری و روستایی دانست.

شعبانی خاطر نشان کرد: جامعه شهری ابهر در حال حاضر با روندی رو به شتاب به سمت سالمندی در حال پیش روی است.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام قره داغی رئیس شورای سیاست‌گزاری ائمه جمعه استان زنجان، وضعیت ازدواج دانشجویی و دوام آن را در استان زنجان  امیدوار کننده دانست و افزود: ازدواج پایدار در گرو توجه به سه اصل انتخاب درست همسر، بهره‌مندی از علم زندگی و گرفتن مشاوره قبل از ازدواج است.
در ادامه نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در موضوعاتی همچون ازدواج و دیگر مباحث اجتماعی، خواستار پر رنگ‌تر شدن نقش علمای دین شد و گفت: با تقویت نگاه قرآنی در جامعه،  بطور حتم ناهنجاری‌های اجتماعی به حداقل رسیده و ازدواج‌ها قوام بیشتری خواهند داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر نیز در این جلسه پیشنهاد اعطای مشوق‌های لازم در راستای ازدواج و بچه‌دار شدن زوجین را ارائه کرد.

گفتنی است، در پایان این جلسه ضمن معرفی سید قاسم موسوی به عنوان دبیر اجرایی نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در شهرستان ابهر، از کتاب درسنامه کارگاه‌های غدیرشناسی با عنوان" نسیم ولایت " رونمایی شد.

 انتهای پیام/ 73002/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه ابهر طلاق رونمایی فضای مجازی مشاوره زوجین دادستان زنجان کارگاه های غدیر امام جمعه ابهر پیش از ازدواج بطور حتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم

خبرگزاری مهر نوشت: سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور در اجتماع مردم قم در مواجهه با شعارهایی در حمایت از نیروی انتظامی برای اجرای طرح حجاب و عفاف اشک ریخت. این ویدئو پربازدید شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور