Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس اورژانس استان یزد با اشاره به استقبال بالای مردم یزد از پویش قدردانی از مدافعان سلامت گفت: تمام آمبولانس‌های استان یزد از قبل به کد ویژه و تجهیزات لازم مجهز شده بودند و در ایام کرونایی توان پاسخگویی به درخواست‌ها را داشتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد ، احمد دهقان دقایقی قبل در وبینار مدیریت و کنترل کووید 19 که با موضوع تجربیات و دستاوردهای نظام سلامت استان یزد در حال برگزاری است اظهار داشت: حوزه اورژانس پیش بیمارستانی 115 از ابتدای شیوع کرونا در حال فعالیت بود و توانستیم با هماهنگی کامل در این عرصه فعالیت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اورژانس پیش بیمارستانی خط مقدم برخورد با بیماری‌ها و حوادث است گفت: از اول اسفند تلاش شد با اقدامات تعریف شده که از وظایف ذاتی اورژانس بود در مدیریت بحران نقش ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس اورژانس استان یزد خاطرنشان کرد: پس از ارزیابی‌ها و مشخص شدن آسیب‌پذیری و امکانات، فرصت‌ها و تهدیدها، جلسات متعددی برگزار و به منظور مدیریت صحیح بیماری کرونا سامانه فرماندهی حادثه را در سازمان و دانشگاه تشکیل دادیم.

دهقان بیان کرد: در بحث مدیریت آمار کرونا فرآیند یکپارچگی اطلاعات در دانشگاه و اورژانس شکل گرفت تا کمترین خطایی در بحث آمارها به وجود نیاید.

وی هدف از انجام این فرایند و اقدامات را بررسی دقیق جزئیات آماری دانست و ادامه داد: یکی از آسیب‌پذیری‌هایی که در سازمان به ویژه در بحث کرونا مطرح شد کمبود نیروی متخصص پاسخگو به دلیل حجم کاری بالا و افزایش تماس‌های مردمی بود و بر اساس مدیریت بحران شکل گرفته، بعضی از مسئولیت‌های شغلی در این مدت تغییر کرد تا بتوانیم وظیفه محوله را به درستی انجام دهیم.

400 مرکز عرضه قلیان یزد در ایام کرونا به صورت کامل تعطیل شدند علت جهش‌های مدوام کرونا چیست؟ منع تردد شبانه در شهرهای زرد کرونایی هم اجرا می‌شود/ با بازگشایی مدارس موافقت نشد

رئیس اورژانس استان یزد از ایجاد زیرساخت لازم جهت پاسخگویی به تماس مردم خبر داد و گفت: 30 خط داخلی 3 شماره‌ای به صورت تخصصی در این ایام به پاسخگویی کرونا اختصاص پیدا کرد.

دهقان افزود: در این ایام روزانه بالغ بر یک هزار تماس مردمی در اورژانس استان یزد پاسخ داده می‌شد و نقش بسیار مهمی در راهنمایی مردم و ارائه خدمات مشاوره‌ای به آنها داشتند و در برقراری حفظ امنیت و آرامش در بین مردم بسیار موثر بود.

وی گفت: خیلی از مردم بودند که به دلایل بیماری و کهولت سن قادر به مراجعه به بیمارستان نبودند که با انجام ویزیت‌های آنلاین تا حد امکان، از ارجاع بی‌مورد آنها جلوگیری به عمل می‌آمد.

رئیس اورژانس استان یزد ادامه داد: پویش قدردانی از مدافعان سلامت در استان یزد از سوی روابط عمومی علوم پزشکی یزد راه‌اندازی شد و به حمدالله نتایج بسیار خوبی به ویژه در حوزه روحیه بخشی به کادر درمان داشت و مردم استان مشارکت بسیار بالایی در آن انجام دادند.

دهقان بیان کرد: استفاده از ظرفیت بالای مراکز آمبولانس خصوصی در استان یزد اقدام بسیار خوبی بود که با توجه به تعهد بالای این مراکز از ظرفیت آنها در این حوزه استفاده لازم به عمل آمد و توانستیم به این وسیله در مدیریت بحران موفقیت بیشتری به دست آوریم.

وی از حذف بالگرد اورژانس از چرخه انتقال بیماران کرونایی به دلیل عدم تداخل با سایر حوزه‌های درمانی خبر داد و گفت: در این زمینه سعی کردیم با افزایش ظرفیت، جبران حذف بالگرد را داشته باشیم.

رئیس اورژانس استان یزد بیان کرد: تمام آمبولانس‌های استان یزد از قبل به کد ویژه و تجهیزات لازم مجهز شده بودند و همین اقدام افزایش توان پاسخگویی آمبولانس‌ها در این ایام را به دنبال داشت.

دهقان با بیان اینکه پیک انتقال بیماران در استان یزد مربوط به ماه‌های مهر تا آذر است گفت: در این ایام 105 نفر از کادر اورژانس استان یزد به کرونا مبتلا شدند و به حمدالله همه آنها دوره درمان را با موفقیت طی کرده و به محل کار خود بازگشتند.

انتهای پیام/781/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس اورژانس استان یزد استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملکه رانیا: نمی‌توان منتظر حکم دیوان لاهه بود زیرا مردم غزه در حال کشته شدن هستند

ملکه رانیا تاکید کرد جامعه جهانی باید فورا از نفوذ خود برای پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه استفاده کند.

به گزارش ایسنا، ملکه رانیا، همسر عبدالله دوم، پادشاه اردن در مصاحبه با شبکه MSNBC آمریکا گفت: صدور حکم نهایی دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل درباره نسل کشی در غزه ممکن است سال‌ها طول بکشد. نمی‌توان منتظر این حکم بود چرا که مردم در آنجا در حال کشته شدن هستند. هرچه بیشتر طول بکشد لکه ننگ بر وجدان جهانی بزرگتر می‌شود.

وی افزود: زمانی که از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌شود این یک مجازات جمعی و جنایت جنگی است. زمانی که تمام ساکنان کوچانده می‌شوند این نیز یک جنایت جنگی است. کاملا واضح است که اسرائیل مشکلی در حمله به غیرنظامیان ندارد و زندگی فلسطینی‌ها برایش بی‌ارزش است. ۷۰ درصد از ۳۵ هزار نفری که در غزه به شهادت رسیدند زن و کودک هستند. جنگ غزه منجر به آوارگی ۱.۷ میلیون نفر از مجموع ۲.۲ میلیون ساکن غزه شد.

همسر پادشاه اردن اجرای نابرابر قوانین بشردوستانه بین‌المللی درباره وضعیت غزه را یک سابقه خطرناک دانست و گفت: زمانی که قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل در غزه بدون هیچ‌گونه عواقبی نقض می‌شود، زمانی که قطعنامه‌های سازمان ملل نادیده گرفته می‌شود، این به چه معنا است؟! زمانی که کشورهای مشخصی به دلیل کارنامه ضعیف خود در زمینه حقوق بشر مجازات می‌شوند اما به اسرائیل که مرتکب نسل‌کشی می‌شود با سلاح‌های بیشتر پاداش داده می‌شود، عدالت کجاست؟

ملکه رانیا گفت: زندگی کردن در سایه اشغالگری بسیار دشوار است. اینکه هر روز ببینی که طرف دیگری بخشی از زندگیت را زیر نظر دارد و تو را خوار می‌کند و در هر لحظه ممکن است بدون دلیل بازداشت شوی. اسرائیل علاوه بر جنگ علیه غزه فلسطینی‌ها در کرانه باختری را نیز مجازات می‌کند. حدود ۵۰۰ فلسطینی از جمله ۱۲۴ کودک از هفت اکتبر در کرانه باختری به شهادت رسیده و ۸۰۰۰ نفر دیگر بازداشت شدند. جامعه بین‌المللی باید از نفوذ خود برای پایان جنگ غزه استفاده کند.

وی افزود: جامعه بین‌المللی باید برای مجازات ۲ طرف آماده باشد. رسیدن به یک صلح عادلانه نمی‌تواند تنها به تحمیل اراده قوی‌تر (اسرائیل) بر طرف ضعیف‌تر محدود شود. تمام چیزی که می‌خواهم این است که همه برای یک بار هم که شده خودشان را جای فلسطینی‌ها قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • اشتباه قند خونی درباره دیابت
  • ملکه رانیا: نمی‌توان منتظر حکم دیوان لاهه بود زیرا مردم غزه در حال کشته شدن هستند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • گره اندر گره
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد