Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، توضیحاتی درباره استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها و کارخانه‌های اطراف شهر تهران ارائه داد.

به گزارش مشرق، عیسی کلانتری با اشاره به مصرف سوخت مازوت در نیروگاه‌ها اظهار کرد: نیروگاه‌های شرق تهران می‌توانند از مازوت استفاده کنند اما نیروگاه‌های غرب تهران به دلیل اینکه با وزش باد، آلودگی‌ها وارد شهر وارد می‌شود، حتما باید از گاز استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دست ما در محیط زیست برای تعطیلی نیروگاه‌هایی که از سوخت مازوت استفاده می‌کنند، بسته است زیرا در این صورت با کمبودِ شدید برق مواجه خواهیم شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز تأسف از اینک نفت مازوتِ مازاد تولیدی را به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم صادر کنیم، گفت: شرایطی ایجاد شده که هیچ کشوری هم این نفت مازوت را حتی را رایگان از ما دریافت نمی‌کند.

کلانتری همچنین از پیشنهاد جدید سازمان محیط زیست برای چگونگی استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها و کارخانه‌های اطراف شهرهای بزرگ خبر داد و افزود: پیشنهاد دادیم که گازِ مورد نیاز کارخانجاتی که در نزدیکی شهرها قرار دارند، تأمین شود و فقط کارخانجات و نیروگاه‌هایی که فاصله زیادی با شهرها دارند، از سوختِ مازوت استفاده کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه استفاده از سوختِ مازوت در کشور افزایش یافته که این سوخت، حاوی ذرات گوگرد بسیاری است و آلودگی  هوار را نیز تشدید می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در گذشته مازوت صادر می‌شد اما در حال حاضر صادرات آن به دلیل تحریم‌ها متوقف شده است اما در این شرایط هم مصرف نفت خامِ 25 درصد پالایشگاه‌های کشور به مازوت تبدیل می‌شود که این مقدار مازوت، مازاد بر نیاز کارخانجات است، به همین دلیل یا پالایشگاه‌ها باید تعطیل شوند یا اینکه اصلا از مازوت استفاده نکنند.

کلانتری هچنین یکی از منابع آلودگی هوای شهرهای بزرگ را خودروهای دیزلی و اتوبوس های فرسوده دانست و گفت: امروزه استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها و کارخانه‌های سیمان نیز به عاملی برای آلودگی هوای شهرها تبدیل شده که باید راهکارهایی برای آن با کمک دستگاه‌های دیگر پید کنیم.

وی تصریح کرد: همزمان با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و در فصول سردِ سال، میزان مصرف مازوت در کارخانه‌های بزرگ و نیروگاه‌ها نیز افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به معضل ریزگردها اشاره و تأکید کرد: در سال‌های گذشته ریزگردها نیز یکی از عوامل تأثیرگذار در آلودگی هوای شهرها بودند اما طبق برآوردهایی که داشته‌ایم، در سه سال اخیر ریزگرد با منشأ داخلی نداریم.

کلانتری همچنین به نقش آلودگی هوا در شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: طبق تحقیقاتی که در کشور چین انجام شده،به طور متوسط هر یک واحد افزایش آلودگی هوا در متر مکعب، 1.5 درصد در میزان ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، یکی دیگر از منابع آلودگی هوای شهرهای کشور را استاندارد نبودن خودروهای گازوئیلی دانست و خاطرنشان کرد: امروز شاهد تردد خودروهایی در سطح شهرهای بزرگ کشور هستیم که برخی از آنها در جنگ جهانی دوم تولید شده‌اند و حداقل استانداردهای زیست‌محیطی را ندارند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی سازمان محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست عیسی کلانتری مازوت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مازوت در نیروگاه ها آلودگی هوای شهرها مازوت استفاده سوخت مازوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک و با همت شهرداری و شورای شهر آواجیق زباله‌ها و کیسه‌های پلاستیکی رها شده در حاشیه سایت زباله این شهر جمع آوری شد.

حجت آذریار یکی از اهداف این برنامه، که با ساماندهی کلی سایت زباله شهری و با نظارت اداره حفاظت محیط زیست چالدران برگزار شد را ترویج حفاظت از محیط زیست و نه به کیسه‌های پلاستیکی عنوان نمود.

دیگر خبرها

  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد