Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استان که در محل استانداری برگزار شد با تبریک پنجم دی ماه، روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی  و گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله‌های کشور  اظهار داشت: اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز بلایای غافلگیرکننده و کاهش خسارات آن‌ها از جمله اولویت‌های مهم مدیریت استان و یکی از تکالیف مورد انتظار از تمامی مسئولان امر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به برخی از زمین لرزه‌های اخیر استان همچون زلزه شهرستان‌های میانه و سراب اشاره کرد و ادامه داد: توجه جدی به موضوع مقاوم سازی مسکن روستایی در دو سال گذشته باعث شد که در زمین لرزه اخیر، با کمترین تلفات انسانی و خسارات به واحدهای مسکونی و دامی مواجه شویم.

مقاوم سازی بیش از 50 درصدی مسکن‌های روستایی استان 

وی با قدردانی از مقاوم سازی بیش از 50 درصدی مسکن‌های روستایی استان در چند سال اخیر عنوان کرد: همه مسئولان و متولیان امر در برابر حفاظت از جان شهروندان، مسئول هستند و موضوع مقاوم سازی، باید جدی‌تر از هر زمان دیگری استمرار یابد.

 استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم برخی گسل و  رودخانه‌های استان اظهار داشت: ساخت و سازهای خطرناک و غیرقانونی، اتفاقی اسفناک است که باید به شدت با آن برخورد کرد.

پورمحمدی ادامه داد: انتظار داریم تمام دستگاهای نظارتی و همچنین متولیان امر با افراد خاطی، برابر ضوابط و قوانین برخورد کنند.

وی همچنین از ممنوعیت ساخت و ساز ساختمان های دارای اهمیت در حریم گسل‌ها و نقاط پرخطر خبر داد و عنوان کرد: ساختمان‌هایی که در گذشته احداث شده اند نیز باید نسبت به مقاوم سازی و استاندارد کردن اقدام کنند. شهرداری و هر نهاد دیگری که بر خلاف مصوبات و قوانین عمل کند در برابر هر گونه حادثه احتمالی، مسئول و پاسخگو خواهد بود.

 افزایش 60 درصدی میزان بارندگی و نزولات جوی استان

وی در بخش دیگری از سخنان از افزایش 60 درصدی میزان بارندگی و نزولات جوی استان در بازه زمانی مهر تا پایان آذرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: افزایش بارندگی، هشداری برای مسئولان است و باید تمام دستگاه های امدادی، راهداری، هلال احمر، فرمانداری ها و سایر مجموعه ها، برای مدیریت هرگونه اتفاق احتمالی در فصل سرما آماده باش باشند.

وی همچنین از لایروبی بیش از 130 کیلومتری بستر رودخانه های استان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سال های گذشته، آب چندانی بر پیکره دریاچه ارومیه هدایت نمی شد که خوشبختانه در سایه تلاش شبانه روزی شرکت آب منطقه ای استان، ستاد احیا دریاچه ارومیه و سایر مجموعه ها، شاهد هدایت حجم عظیم آب به سمت نگین نیلگون آذربایجان هستیم.

پورمحمدی در همین راستا ادامه داد: عنایات خداوند متعال، نزولات جوی و همچنین تدبیر در انتقال آب بر پیکره دریاچه، اصلی ترین عوامل دخیل در بهبود نسبی وضعیت دریاچه ارومیه هستند و نباید زحمات و تصمیم گیری های موثر مسئولان را نادیده گرفت.

 

 

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی زلزله مدیریت بحران بلایای طبیعی محمدرضا پورمحمدی تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز گسل میانه سراب آذربایجان نزولات جوی دریاچه ارومیه بارندگی هلال احمر راهداری مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی اماکن روستایی، مؤثرترین اقدام در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهاست، گفت: سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در سال‌جاری، ۱۱هزار و ۵۰۰ فقره است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، رضا خواجه‌ای، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سهمیه استان زنجان در زمینه تسهیلات مسکن روستایی در سال‌جاری ۱۱۵۰۰ فقره با اعتباری بالغ بر ۴,۰۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: در حال حاضر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید که این جهش در سابقه بنیاد مسکن کم‌نظیر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه، متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند، افزود: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می‌شوند.

خواجه‌ای از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت‌وساز در روستاها را افزایش داده است و همین مساله باعث می‌شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت و هر سال نیز سقف آن افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به ترغیب و تشویق و لزوم همکاری اعضای شورای اسلامی، دهیاران و مشارکت روستاییان در انجام طرح‌های مقاوم‌سازی اماکن روستایی تصریح کرد: اهالی روستاهای استان باید از فرصت پیش آمده استفاده کنند و با اخذ تسهیلات بانکی برای سلامتی و حفظ جان و اموال خود و پیشگیری از هرگونه خسارات احتمالی خانه‌های خود را مقاوم‌سازی کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تاکید کرد: سعی ما بر این است که با ادامه روند نوسازی اماکن مسکونی، زمینه‌ای را جهت فراهم ساختن فرصت برای روستاییان، ایجاد بالندگی و خودباوری در روستاها و ارائه تعریف جدید از روستاها به عنوان واحدی تولیدی و فرهنگی آماده کنیم و بنیاد مسکن نیز بر اساس این تکلیف در بخشی از رسالت خود فعالیت‌های خود را بیشتر معطوف به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته ادامه دهد.

کد خبر 751045

دیگر خبرها

  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصار‌های پارک لاله را بردارد
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصارهای پارک لاله را بردارد
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه