Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رضا حاجی بابایی در دیدار با سید جواد حسینی معاون وزیر ورئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی در محل کمیسیون برنامه وبودجه صورت گرفت، با اشاره به ضرورت توسعه عدالت آموزشی گفت: اصلی‌ترین اولویت ما در مجلس و دولت باید تمرکز بر توسعه عدالت کمی وکیفی آموزشی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: عدالت آموزشی زمانی ایجاد می‌شود، که بتوانیم زیرساخت‌های آموزش وپرورش انعطاف پذیر که همه دانش آموزان صرف نظر ار تفاوت‌های فردی، منطقه ای، فرهنگی از همه ظرفیت‌های ایجاد شده بهره برداری نمایند.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه محاسبات مجلس با اشاره به لزوم استاندارد سازی فرآیند‌های آموزش وپرورش با توجه به چرخش‌های تحول آفرین که درسند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در تربیت تمام ساحتی زمینه رشد و شکوفایی همه جانبه متعلمان بر اساس استعداد‌های هریک مدنظر می‌باشد، در این راستا باید فرایندها، منابع انسانی وفضا وتجهیرات متناسب با نیاز همه کودکان ونوجوانان طراحی و تدوین شود.

وی در تبیین این موضوع به اهمیت ارتقای سطح کمی وکیفی خدمات آموزشی وپرورشی و توانبخشی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اشاره کرد و گفت: آموزش وپرورش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه لزوما باید با خدمات توانبخشی تکمیل شود وبا این رویکرد عنصرمهم ومکمل در آموزش وپرورش این دانش آموزان خدمات مشاوره ای، توانبخشی است.

حاجی بابایی توجه تجهیز هنرستان‌ها به منظور توسعه آموزش‌های مهارتی، لزوم تجهیز کارگاه‌ها وآزمایشگاه‌های مدارس را نیز در ردیف اولویت‌هایی برشمرد که در بودجه ۱۴۰۰ باید مدنظر قرار گیرد.

وی به آموزش‌های مجازی ودیجیتالی نیز اشاره کرد وگفت: یکی دیگر از ابعاد عدالت آموزشی عدالت در آموزش‌های مجازی و دیجیتالی است، که با شیوع بیماری کرونا در دستور کار وزارت آموزش وپرورش قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر ضرورت توجه به عدالت دیجتیالی در آموزش وپرورش دانش آموزان که در سند تحول بنیادین نیز مدنظر قرار دارد، گفت: براساس گزارش مسئولین آموزش وپرورش ۳۰ درصد از دانش آموزان به هیچ گونه تبلت وابزار هوشمند برای استفاده از آموزش‌های مجازی دسترسی ندارند، از این رو توجه ویژه به تهیه تبلت وتجهیزات هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم در بودجه ۱۴۰۰ یکی از مهم‌ترین ضرورت‌هایی است که باید دولت ومجلس آن را در برنامه خود قرار دهند.

وی به ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه نیز اشاره‌ای داشت وگفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این زمینه باید ورود نماید و باتمام ظرفیت برای تهیه تبلت و تجهیزات هوشمند، خط ارتباط دیتایی دانش آموزان برنامه‌های خود را ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

همچنان به دنبال سیم کارت دانش‌آموزی هستیم/ تهدید خطر ترک تحصیل در مناطق فاقد اینترنت از تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس تا بلاتکلیفی برگزاری امتحانات

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تجهیزات آزمایشگاهی آموزش و پرورش آموزش وپرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی‌بر اینکه برنامه آموزش و پرورش برای عدم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان چیست، اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از ظریف‌ترین و مینیاتوری‌ترین اقدامات است که باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد.

وی افزود: این کار در مقطع متوسطه اول با بهره‌گیری از توان مشاوره دقیق روان‌شناختی و تحصیلی در مدرسه انجام شود و به نیرو‌های کیفیت‌بخشی و مشاور در مدرسه وابستگی دارد. فرهادی ادامه داد: زمانی‌که یک انحراف در آمار می‌بینیم؛ در بخش‌های نرم‌افزاری و فکری دچار خطا هستیم و در امکانات مشکلی وجود ندارد. در دبیرستان‌ها امکاناتی که رشته‌های دیگر و دانش‌آموزان تحربی دارند، دانش‌آموزان ریاضی نیز بهره‌مند هستند.

انتخاب رشته تحصیلی ناظر بر بازار اشتغال است

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نکته دوم ناظر بر بازار اشتغال است و نوع اطلاع‌رسانی برای مشاغل در کشور و تحقیقات صورت می‌گیرد. نهاد‌هایی که در آموزش و پرورش همکار هستند و در سند تحول برای آنها وظیفه‌ای تعیین شده، مراقب باشند که خلاف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام نکنند و تبلیغات کاذب شکل بگیرد.

در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم

وی با اشاره به برنامه ششم و هفتم توسعه، اضافه کرد: در این برنامه قرار است دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش با یک ضریب بالای پنجاه درصد هدایت شوند و در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم؛ به عبارت دیگر، بیکار نداریم، زیرا دانش‌آموزان مهارت دارند.

فرهادی ادامه داد: بسیاری از دختران در رشته‌های کامپیوتر و طراحی و دوخت، هنری و صنایع دستی نه‌تنها بیکار نداریم، بلکه با افزایش بیشتر تقاضا در حرفه آموزش‌دیده روبرو هستند.

هنرستان‌ها برای همه رشته‌ها الگو موفقی هستند

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه هنرستان‌ها برای نه‌تنها برای رشته‌های ریاضی بلکه برای هنرستان‌ها الگوی موفقی است و باید به آنها مشاوره دقیقی ارائه دهیم، ابراز کرد: برای رشته ریاضی ما در آموزش و پرورش وظیفه مشاوره دقیق ارائه دهیم که ناظر بر استعداد‌های خدادادی و علایق است تا در این رشته تحصیل کنند.

وی در پایان افزود: رشته بنده ریاضی و فیزیک است و معتقد هستم مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است و باید این موضوع با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود