Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: بیشترین مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر سواد است.

محمد مهرافزون در جلسه شورای پشتیبانی اداره سوادآموزی که امروز ششم دی‌ماه در سالن کنفرانس اداره برگزار شد، اظهار کرد: هدف اصلی و رویکرد اساسی این شورا همکاری و همیاری تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی و افزایش سواد سطح جامعه بوده و ساختار آن شبیه شورای آموزش‌وپرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری سوادآموزی بروجرد در سال تحصیلی جدید جذب حداکثری بی‌سوادان بوده است و خوشبختانه ۹۰ درصد با برنامه‌ریزی مدون و منظم اداره نهضت سوادآموزی تحقق یافته است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد خاطرنشان کرد: کلاس‌های سوادآموزی و چهار کلاس مرکز یادگیری مشغول به تحصیل هستند و علاوه بر این مراکز سوادآموزان و فراگیران در قالب دونفره و چند نفره در روستاهای دورافتاده مشغول ادامه تحصیل هستند.

مهرافزون ضمن اشاره به اینکه بیشترین مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر سواد است، اضافه کر: همه اعضای شورا وظیفه داریم برای ریشه‌کن کردن و جشن سوادآموزی تلاش کنیم و شایسته و زیبنده شهر استعدادهای درخشان و فرهیختگان نیست که حتی یک عدد بی‌سواد داشته باشیم.

وی بیان کرد: بنای جامعه باسواد افزایش سطح دانش است و اگر تمام جامعه باسواد باشند باعث رشد، پیشرفت و بالندگی می‌شود و برای پوشش باسوادی ۱۰۰ درصدی نیاز به همکاری و همدلی همه دستگاه‌ها و ارگان‌های اجرایی است و آموزش‌وپرورش به‌تنهایی قادر به ریشه‌کن کردن بی‌سوادی نیست و شورای پشتیبانی علاوه بر علاوه بر رسالت کاهش نرخ بی‌سوادی وظیفه دارد برای ارتقا سطح دانش و سواد از تمام قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی استفاده کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ادامه داد: دوره سوادآموزی بین ۱۰ تا ۴۹ سال است افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند باسواد می‌شوند و مدرک آنان سوم ابتدایی تلقی می‌شوند.

مهرافزون با اشاره به آمار اداره سوادآموزی، افزود: تعداد افراد جذب سوادآموزان تا این لحظه ۲۸۵ نفر بوده است که به تفکیک ۸۵ نفر دوره سوادآموزی، ۵۰ نفر دوره تحکیم و ۱۵۰ نفر دوره انتقال هستند و در قالب ۳۶ کلاس شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته، اظهار کرد: ما توانستیم دوره توانمندسازی و آموزش‌دهندگان در قالب یک دوره قطبی با مرکزیت بروجرد با حضور ۸۶۹ از شهرهای اطراف برگزار کنیم.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد تصریح کرد: دو نمایشگاه توانمندسازی و ارتقا سطح دانش و شغلی توسط دانش آموزان و آموزش‌دهندگان برگزار شد و توانستیم جذب حداکثری سوادآموزان در مرکز یادگیری محلی در کلاس‌های مجازی مهارت‌آموزی زندگی و پالایش ۲۸۹۶۰ از سوادآموزان متقاضی شرکت در دوره‌های سوادآموزی در سال ۱۴۰۰_۱۳۹۹ توسط اداره سوادآموزی و آموزش‌دهندگان در سامانه هستند.

مهرافزون خاطرنشان کرد: جذب معلمان و دبیران به جهت همکاری با نهضت سوادآموزی در قالب طرح مدرسه محور در حال اجراست و با راه‌اندازی مرکز یادگیری محلی هدایت گل‌ها برای گذراندن دوره‌های مهارتی در رشته‌های کامپیوتر، قالیبافی، سفال‌گری، قلم‌زنی، آموزش قرآن و مهارت‌های زندگی پس از دوره و کسب قبولی کارت مهارتی صادر خواهد شد.

وی با اشاره به موفقیت‌های کسب شده، بیان کرد: ۹۵ درصد از موفقیت‌ها و ۸۶ درصد قبولی‌ها به بروجرد اختصاص یافته است و رتبه‌های مسابقات تدریس برتر در فضای مجازی توسط آموزش‌دهندگان و دو رتبه‌ برتر در مسابقه کتاب‌خوانی توسط آموزش‌دهندگان را توانستیم کسب کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها نهضت سوادآموزي آموزش و پرورش بروجرد سوادآموزان مدیر آموزش وپرورش بروجرد آموزش دهندگان بی سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۱۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید جمال سجادی پور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان آموزش، نظارت و ورود قاطع به میدان مبارزه با مواد مخدر در شهرستان میبد از سوی این شورا تاکید کرد.


سجادی پور بابیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش که تعلیم و تربیت ۲۶ هزار نفر دانش آموز را برعهده دارد و ورزش و جوانان متولی امور جوانان است باید پای امور جوانان باشند افزود: شبکه بهداشت باید با آموزش و تبین، آسیب‌های خودکشی و طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی را با ارائه راهکار‌های مناسب کاهش و شورا و شهرداری از بودجه‌های فرهنگی در رفع آسیب‌ها هزینه کند.


فرماندار میبد به نقش فضای مجازی در شکل گیری بسیاری از آسیب‌ها اشاره و تصریح کرد: اگر آسیبی دانش آموزان و جوانان ما را درجامعه به بیراه می‌برد ضعف دستگاه‌های ماست و باید با نظارت و آموزش و مشاوره این آسیب‌ها از سیمای جوان و جامعه ما زدوده شود.


وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی و همه کسانی که تربیونی در اختیار دارند از این ظرفیت‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد