Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، سوژه چرا پروژه ساخت زائرسرای بارگاه حبقوق نبی(ع) متوقف شده است؟ در سامانه فارس من ثبت شده که در همین راستا با شهردار تویسرکان گفت‌وگو کردیم.

احسان پیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس پروژه زائرسرای آرامگاه حضرت حبقوق ‌نبی(ع) را از پروژه‌های استانی دانست و اظهار کرد: شهرداری هم از اعتبارات داخلی برای پروژه هزینه می‌کند؛ اما اعتبارات آن بیشتر استانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آرامگاه حبقوق نبی(ع) یک اثر تاریخی و مذهبی است که تصمیم‌گیری انجام امور در محوطه آن بر عهده هیات امناست افزود: به همین دلیل شهرداری در بحث فرهنگی یا مذهبی نمی‌تواند طرحی را ارائه و یا اقدامی انجام دهد چراکه باید توسط هیات امنا تایید شود.

شهردار تویسرکان با بیان اینکه ساخت زائرسرا از طریق هیات امنا مطرح و مصوب شد و شهرداری به عنوان متولی و مجری طرح با تخصیص اعتباراتی عملیات اجرایی پروژه را شروع کرد گفت: مشکلاتی در هیات امنا و نیاز به اعتبارات زیاد سبب شد عملیات اجرایی پروژه کند پیش برود.

 وی خاطرنشان کرد: اوایل امسال طبق برآورد انجام شده با توجه به افزایش نرخ امروز اعتباری بالغ بر ۳۰ الی ۴۰ میلیارد تومان برای تجهیز و تکمیل و بهره‌برداری زائرسرا نیاز است که در بضاعت شهرداری نیست، در حالی که سال‌های قبل با اعتباری بسیار کمتر این پروژه انجام می‌شد.

پیری با تاکید بر اینکه اعتبار سالانه استانی شهرداری مبلغ آنچنانی نیست گفت: اعتبار استانی امسال شهرداری تویسرکان حدود یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که شاید ۳۰۰ میلیون تومان از این اعتبار هم اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه با این اعتبار استانی ناچیز شهرداری عملا پیشرفت آنچنانی در پروژه زائرسرا دیده نمی‌شد بیان کرد: بر همین اساس بهار امسال پروژه به بخش خصوصی واگذار شد که با این تصمیم‌گیری هم قانون اصل ۹۰ رعایت شده و هم پروژه سریع‌تر تجهیز و به‌ بهره‌برداری می‌شد.

فعلا هر گونه ساخت و ساز در آرامگاه حبقوق نبی ممنوع است

فرماندار شهرستان تویسرکان نیز با تقدیر از زحمات هیات امنای قبلی بقعه حضرت حبقوق نبی(ع) گفت: اخیرا هیات امنای جدید بقعه حضرت حبقوق نبی(ع) با عضویت استاندار، نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت، امام جمعه، فرماندار، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و  میراث فرهنگی استان تشکیل شد.

سید رسول حسینی با اشاره به اینکه قبل از شکل‌گیری هیات امنایی جدید اوقاف، میراث فرهنگی و شهرداری هر کدام به طور جداگانه یک طرح برای ساماندهی بارگاه داشتند، اما اتفاق نظر روی یک طرح نبود، بنده هم از طرح بازدید کردم افزود: خوشبختانه با شکل‌گیری هیات امنای جدید تصمیم به جمع‌آوری مستندات برای معرفی این پیامبر الهی گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های کرونایی مانع از فراخوان مقاله و برگزاری همایش شد اما به دنبال این هستیم که در فضای مجازی این موضوع را انجام دهیم گفت: گرچه دبیرخانه آن با اداره اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان است، بنده به عنوان فرماندار شهرستان مسوول پیگیری‌های ویژه آن طرح توسعه آرامگاه حبقوق نبی(ع) هستم.

فرماندار شهرستان تویسرکان با تاکید بر اینکه در حال حاضر باید در مجموعه‌ای که متعلق به «آرامگاه حضرت حبقوق نبی(ع)» است ضوابط رعایت شود تاکید کرد: فعلا براساس مصوبه هیات امنای آرامگاه حبقوق نبی(ع) تا زمان ارائه طرح جامع توسعه، هر گونه ساخت و ساز در این مکان مقدس ممنوع است حتی ساخت و سازهای نیمه‌کاره هم تعطیل است گرچه ممکن است برای دستگاه اجرایی مربوطه تعهداتی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بازنگری مجدد صورتجلسه و ارزیابی آن انجام شود همچنین طرح‌ها در حوزه عمرانی و اجرایی جمع بندی شوند گفت: در جلساتی که هیات امنای مقرر شد برای این موضوع مشاور گرفته و با اعتبار استانی هم انجام شود.

حسینی با بیان اینکه تامین اعتباری استانی را پیگیری می‌کنیم چون ممکن اعتبار شهرستانی کافی نباشد، امیدوارم بتوانیم تا این زیرساخت مهیاست تحولی در آن ایجاد کنیم تاکید کرد: با هیات امنای جدید قطعا تغییراتی ایجاد خواهد شد و انشاءالله که بتوانیم در سطح گسترده تری در یک مجموعه فرهنگی و مذهبی و توریستی از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/89010

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه شهرداری طرح جامع فرماندار شهرستان تویسرکان حبقوق نبی ع حضرت حبقوق هیات امنای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۶۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی در یاسوج خبر داد و گفت: از این مبلغ تاکنون تنها ۳۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدعلی احمدزاده در بازدید محمدعلی زلفی گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری از مجتمع کلاس‌های درسی دانشگاه مادر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 100 میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی اختصاص یافته که از این مبلغ تاکنون فقط 35 میلیارد تومان تخصیص یافته که در صورت تزریق اعتبار لازم پروژه‌های در دست اجرا سرعت می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه با حمایت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و با کمک اعتبارات استانی پروژه‌های دانشگاه یاسوج سرعت می‌گیرند، عنوان کرد: مجتمع درسی دانشگاه یاسوج با زیربنای پنج هزار و 800 متر مربع و پیشرفت 90 درصدی نیازمند 50 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل است.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ضرورت دارد این مجمع کلاسی مهرماه به بهره‌برداری برسد و در اختیار دانشجویان قرار گیرد که از سازمان برنامه و بودجه تقاضا داریم اعتبار لازم را اختصاص دهد.

احمدزاده همچنین در مراسم کلنگ‌زنی دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج گفت: این پروژه با 50 میلیارد تومان اعتبار اولیه اجرای آن آغاز شد و البته اعتبارات دانشگاه یاسوج به خوبی دیده نشده بود

وی با بیان اینکه با تدبیر وزیر علوم 50 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خوابگاه متاهلی در حال احداث اختصاص یافت، یادآور شد: مجوز ساخت دومین خوابگاه متاهلی داده شده و 50 میلیارد تومان اعتبار هم برای دومین خوابگاه دانشگاه در نظر گرفته شد.

احمد زاده با اشاره به اینکه اعتبارات دانشگاه پیش از این 100 میلیار تومان بود که سر جمع به 200 میلیارد تومان افزایش یافت، ادامه داد: خوابگاه متاهلی در حال ساخت دانشگاه یاسوج  با زیربنای 2 هزار و 620 متر مربع و با 35 واحد در 4 طبقه در حال احداث است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در آیین کلنگ زنی دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج گفت: امیدواریم این پروژه که از اعتبارات سفر دور دوم رئیس جمهور به استان است هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد و مامن امنی برای تحصیل دانشجویان متاهل باشد.

محمدعلی زلفی گل ضمن قدردانی از اقدامات پیشین سیدعلی احمدزاده در راه‌اندازی دانشگاه قم و دانشگاه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: استاندار کهگیلویه وبویراحمد یک چهره دانشگاهی است که قطعا در تخصیص های اعتبارات سفر رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به دانشگاه یاسوج دارد.

زلفی گل با بیان اینکه هر چه نگاه به علم و دانش متفاوت‌تر باشد سرعت توسعه و رشد استان ارتقاء می یابد، گفت: خیر و برکت توسعه و رشد کمی و کیفی دانشگاه متوجه خود استان خواهد بود.

وزیر علوم در ادامه از خوابگاه متاهلی در حال ساخت دانشگاه یاسوج با زیربنای 2 هزار و 620 مربع و با 35 واحد در 4 طبقه از اعتبارات وزارت  ساخته می‌شود بازدید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات در میمند فارس
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده