Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قراگاه عملیاتی مبارزه با بیماری کرونا در برنامه نگاه یک، در مورد ستاد «مکتب حاج قاسم سلیمانی»، گفت: وطیفه ما است یاد خاطره و تلاش‌های این عزیزان را گرامی بداریم. چهره شهید سلیمانی، به عنوان یک چهره نظامی معرفی می‌شود، اما واقعیت این است که ایشان تفرکات بلند، آینده نگرانه، دیپلماتی بلند پایه و دارای اخلاق عارفانه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گاهاً در شورای عالی امنیت ملی تصمیات مهمی را می‌گرفتند. این نوع بزرگداشت‌ها بخاطر این است که این شهدا باید به عنوان درس و سرمشق باشند. مکتب به یک نوع تفکر و سبکی می‌گویند که در ابعاد مختلف باشد.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: ستاد برنامه اش این است که با حداقل حضور و استفاده از فضای مجازی سالگرد شهید سلیمانی برگزار شود.

وی در مورد موضوع واکسن کرونا گفت: موضوع واکسن از ابتدا در برنامه همه کشور‌ها که درگیر کرونا بود. با توجه به گواهی و تایید وزارت بهداشت دو تا سه مورد واکسن ایرانی به مراحل انسانی رسیده است. در دولت و جلسات ستاد مرتب دغدغه تهیه واکسن خارجی را داشته ایم. وزیر بهداشت برای تهیه واکسن کرونا، در قالب سازمان بهداشت جهانی و نیز مذاکره با کشور‌های مختلف فعال هستند شاید تا اواخر و یا اواسط دیماه کار‌ها انجام شود، اما به هرحال با تحریم و مشکل تامین منابع مالی مواجه هستیم.

اولویت دریافت واکسن برای افراد بالای ۶۰ تا ۶۵ سال است که بیماری زمینه‌ای دارند

وزیر کشور تصریح کرد: همیشه تاکید بر این بوده واکسنی در کشور استفاده شود که کمترین ریسک و بیشترین کارآیی را داشته باشد. این‌ها مسائلی نیست که مورد توجه قرار نگیرد. شاید تا اواخر و یا اواسط دیماه کار‌های خرید واکسن انجام شود.

رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که چه کار باید کرد که حمایت از تولید در تولید واکسن کرونا و دیگر کالا‌ها تبدیل به رانت نشود، گفت: وزارت بهداشت اولویت‌ها را طبقه بندی کرده است. اولین اولویت برای افراد بالای ۶۰ تا ۶۵ سال است که بیماری زمینه‌ای دارند. ۵۵ درصد فوتی‌های ما از همین افراد هم هستند. اولویت بعدی کادر درمان است که دائما با این بیماری درگیر هستند.

وی تصریح کرد: در ابتدای بیماری کرونا ما کیت تشخیص را نداشتیم، اما پس از وارد کردن تعدادی از آن‌ها الان در کشور ساخته می‌شود و دیگر وارداتی انجام نمی‌شود. الان به دلیل تعداد کمتر مراجعین روزی حدود ۶۰ تا ۶۵ هزار آزمایش بیماری انجام می‌شود و با توجه به کاهش مراجعین این تعداد به صد هزار نرسیده است.

همه دنیا با کرونا درگیر هستند

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه الان همه دنیا با کرونا درگیر هستند، بیان داشت: اتفاقا کشور‌هایی که در زمینه بهداشتی ادعا داشتند الان درگیری و مواجهه بیشتری با این بیماری دارند و تعداد فوتی‌های آن‌ها بالا است.

وی افزود: ما در پیک سوم روزانه نزدیک به ۵۰۰ فوتی داشتیم. اما با توجه به فعالیت همه دستگاه‌ها احساس شد که یک هم افزایی و هماهنگی نیاز است که اینهم توصیه حکیمانه رهبری بود. مثلا ما تعارض بین امنیت، سلامت و اقتصاد داشتیم که رهبر انقلاب، گفتند در این موضوع سلامت در اهمیت است.

رحمانی فضلی ادامه داد: مثلا یک نماینده مجلس یا فرمانداری خودشان می‌رفتند و جاده را می‌بستند که رهبر انقلاب فرمودند که تشخیص مصادیق با وزارت بهداشت باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما تا صد هزار ظرفیت تست را در روز داریم، گفت: در آذر ۱۶۰ شهر وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر زرد بودند، اما الان شهر قرمز نداریم، ۱۰۸ شهر نارنجی و ۳۴۰ شهر زرد هستند. در این مدت ۷۵۰۰ مورد فوتی و ۵۰ هزار نفر بستری‌ها کاهش یافته است.

رحمانی فضلی بیان داشت: همه شهر‌های کشور را به سه رنگ نارنجی، قرمز و زرد تقسیم کردیم و مقررات خاص آن‌ها تنظیم شده است و هم اکنون هر استان می‌داند در شهر‌های مختلف خود بنا به وضعیتی که دارد، چه تصمیمی بگیرد. کار‌ها هوشمند، هدفمند و فعال انجام می‌شود.

هر کسی جریمه می‌شود حتما برای وی پیامک ارسال شده است

وی گفت: حدود ۴ میلیون خودرو در زمان منع تردد رفت و آمد شبانه شناسایی شد که بسیاری از این‌ها تردد مجاز داشته و راننده تاکسی و اسنپ بودند، اما یک هزار و ۲۶۰ نفر جریمه شدند و در مناطق نارنجی ۸۴۶ هزار خودرو و در شهر‌های قرمز ۵۷۳ هزار مورد بوده است. هر کسی جریمه می‌شود حتما برای وی پیامک ارسال شده است.

فوتی هایمان یک سوم و بستری هایمان یک چهارم کاهش یافته است

وزیر کشور اضافه کرد: از ابتدای طرح محدودیت ها؛ فوتی هایمان یک سوم و بستری هایمان یک چهارم کاهش یافته است. نیروی انتظامی در این مدت ۳۲۳۵۰۰ نفر ـ نیرو بکار گرفته است و در ۱۹۵۸ نقطه استقرار دارند. یک میلیون ۴۰۰ هزار خودرو که قصد تردد بن استانی داشتند برگشت داده شد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت گزارش داده است که ۵۱ درصد ابتلا در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه صورت می‌گیرد، افزود: در این مدت ۳۶ درصد تصادفات، ۳۴ درصد فوتی‌های تصادفات و ۲۸ درصد مجروحین تصادفات کاهش یافته است.

رسانه‌های معاند به نفع مردم ما و ایران سخن نمی‌گویند

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا ضمن تاکید بر اینکه رسانه‌های معاند به نفع مردم ما و ایران سخن نمی‌گویند، تصریح کرد: دوستان وزارت بهداشت گفتند که در کشور‌های غربی آمار‌های فوتی‌ها را واقعی اعلام نمی‌کنند و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند را جزو آمار فوتی‌ها اعلام نمی‌کنند، اما آمار‌های ما روزانه و کاملا صحیح است و به صورت رسمی هم اعلام می‌شود.

وی با تعبیر اینکه رسانه‌های معاند حکم واکسن را برای ما دارند و باعث تقویب همبستگی و مقاومت مردم می‌شودند، تصریح کرد: مطمئنا اخبار نادرست و شایعاتی که درباره روند مبارزه با کرونا در کشور مطرح می‌شود از سوی دشمنان این کشور است و آن‌ها مطمئنا حقیقت نمی‌گویند. مردم هیچگاه در مقایسه؛ دشمن را به خودی برتری نمی‌دهند.

رحمانی فضلی در مورد مشکلات حمل و نقل شهری در دوران کرونا بیان داشت: ۳۰ هزار اتوبوس برای حمل و نقل عمومی درون شهری کل کشور لازم داریم که هم اکنون تعداد اتوبوس‌های درون شهری کشور ۲۱ هزار مورد است و در ستاد ملی مقابله با کرونا خرید ۵ هزار اتوبوس تصویب شد. برای خرید ۲ هزار واگن مترو از چین قرا رداد بستیم که به تحریم خورد و متاسفانه امکان تحقق این قرارداد محقق نشد.

وی در مورد آخرین اقدامات وزارت کشور در زمینه رفع مشکل حاشیه نشینی گفت: شش جلسه از جلسات شورای اجتماعی کشور در حضور رهبر معظم انقلاب داشتیم و قرار بود دو جلسه دیگر در خدمت ایشان باشیم. در وزارت کشور این جلسات بجز یک ماه اخیر برگزار می‌شود. همه داده‌های مشکلات اجتماعی در مرکز رصد اجتماعی وزارت کشور جمع می‌شود.

وزیر کشور در مورد موضوع انتخابات در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که مردم وقتی پای صندوق رای می‌روند، سلیقه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود را آنجا ببیند. دوم اینکه در رقابت و مشارکت موضوع تبلیغات و دعوت مردم در عرصه حضور مطرح است که بخشی از آن برعهده صداوسیماست که برنامه‌هایی عمیق و آگاهی بخش داشته باشد.

وی با اشاره به شناخت گزینه اصلح توسط مردم تصریح کرد: شورای نگهبان نیز باید نظارت‌ها را افزایش دهد. نگرانی ما از روز انتخاات در ۲۸ خرداد نیست بلکه بیشترین نگرانی در ۲۰ روز تبلیغات انتخاباتی است.

کرونا عامل تعیین کننده‌ای جهت مشارکت در انتخابات است

وزیر کشور تصریح کرد: هم اکنون کرونا عامل تعیین کننده‌ای جهت مشارکت در انتخابات است. با افزایش تعداد شعبات و روز‌های اخذ آرا باید می‌توان مشکل مشارکت مردم در انتخابات را حل کرد. برای تبلیغات انتخابات۲۰ روز فرصت داریم، نمی‌دانیم تا ۲۸ خرداد امکان برگزاری تجمعات گسترده داریم یا خیر و این بستگی به شرایط دارد.

رحمانی فضلی گفت: لایحه جامع انتخابات که از سوی دولت به مجلس فرستاده شد، رئیس جمهور وقت زیادی برای تصویب آن قرار دادند و نظرات کارشناسی برای تنظیم آن گرفته شد. ما هم اکنون باید با ۴ قانون ۴ انتخابات را در سال ۱۴۰۰ برگزار کنیم. اگر لایحه جامع انتخابات تصویب شود شاید بتوان برای این دوره از انتخابات مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر کشور رحمانی فضلی ستاد مقابله با کرونا کاهش یافته وزارت بهداشت رحمانی فضلی وزیر کشور هایمان یک هم اکنون کشور ها فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست

دکتر علی ربیعی با بیان اینکه وقتی هر پدیده‌ای را محدود می‌کنیم و در جایی را می‌بندیم، چه هدفی داریم! وقتی با چشممان می‌بینیم اهدافمان محقق نمی‌شود، تداوم سیاست‌ها چیست؟ گفت: هدف بستن فضای مجازی چیست؟ مگر سنجش‌ها نشان نمی‌دهند که مردم تا چه میزان بالایی از فیلترشکن استفاده می‌کنند و نه از صداوسیمایی با این بودجه کلان! پس این محدودیت‌ها و اختلال‌ها چه خاصیتی دارند! همه تان هم که در شبکه‌های مجازی حضور دارید و تیک آبی و خاکستری هم می‌گیرید! این هم از آن تناقض‌ها است!

به گزارش جماران، دکتر علی ربیعی، وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در نشست «بررسی تاثیر سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی در رشد و توسعه اقتصادی در فضای فناوری اطلاعات» که از سوی گروه علمی تخصصی اقتصاد رسانه «انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات» برگزار شده بود، سخن می‌گفت، با بیان اینکه متاسفانه از روز اولی که اینترنت در کشور ما آمد، دائما به دنبال آسیب شناسی بودیم و بحث‌های اندکی به مساله فرصت‌های نهفته در آن پرداختند، گفت: این نگاه عمدتا ناشی از سطح فردی و بررسی تاثیر آن بر رفتار‌های فردی بوده و از روز اول با نگاه آسیب شناسانه به سمت آن رفتیم و تنها حوزه‌ای که برای ما اهمیت داشته، رفتار‌های فردی بوده است. در واقع با مشاهده رفتار‌هایی که خلاف سنت‌ها و ارزش‌های مالوف ما بوده، نوعی احساس خطر ایجاد شده است.

دوران دو رئیس قبلی قوه قضائیه، یکی از دوران‌های بسیار تلخ فضای مجازی بود

وی با بیان اینکه در سطح بعد باید آیین نامه‌ها و سیاست گذاری‌ها را بررسی کرد، توضیح داد: برای نمونه، قانون مجلس و آیین نامه‌هایی که قوه قضائیه مطرح می‌کند به این مسائل می‌پردازند و دوره دو رئیس قبلی قوه قضائیه، یکی از دوران‌های بسیار تلخ فضای مجازی بود و بیشترین فشار‌ها بر گسترش فضای مجازی در این دوران‌ها سامان گرفته بود.

ربیعی با تاکید بر ضرورت توجه به فلسفه حکمرانی فضای مجازی و حوزه تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی، گفت: فهم این سطح به ما کمک می‌کند که دریابیم چه اتفاقی در حوزه سیاست گذاری‌ها و همچنین رابطه مردم با فضای مجازی و تکنولوژی اطلاعاتی می‌افتد. درک این سطح به ما برای فهم علل اتفاقات کمک می‌کند. به تعبیری باید بررسی کرد عوامل و عناصر اصلی فلسفه حکمرانی دیجیتال و تکنولوژی‌های ارتباطی، چه عواملی هستند.

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: میان رویکرد‌ها و استراتژی‌های فلسفه ساز حکمرانی کشور، میان استراتژی بقا و توسعه گرفتار شده ایم. این وضعیت کنش‌ها و سیاست‌های ما را تحلیل می‌کند. از دهه ۷۰ این بحث بود که آیا می‌خواهیم خودمان را کماکان بسط دهیم به سطح جهان را قدرت خود را حفظ کنیم، آن زمان جمعبندی شد که ما هم توسعه و هم بقا می‌خواهیم. اما متاسفانه در روندی که طی شد، فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است.

از ساحت تکنولوژی‌های ارتباطی امنیت زدایی کنیم

وی توضیح داد: وقتی فلسفه حکمرانی ما بقا است، تمام تکنولوژی‌ها بر اساس آن سنجیده می‌شود. استارتاپ‌ها را این گونه ارزیابی می‌کنند. نسبت مردم با فضای مجازی، در همین ارتباط سنجیده می‌شود. ما باید این نکته را درک کنیم؛ می‌توانستیم درباره تکنولوژی‌های اطلاعاتی و فضای مجازی بحث اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و امنیتی کنیم، اما استراتژی بقا ما را به سمتی برده است که سیاست‌های امنیتی بر سایر سیاست‌ها در امر فضای مجازی چربیده و این گرفتاری اصلی ما است.

باید از ساحت تکنولوژی‌های ارتباطی امنیت زدایی کنیم. وقتی نگاه و فلسفه این گونه جلو می‌رود، به رغم هر اسمی که بر توسعه می‌گذاریم، تحمل الزامات و نتایجش را نداریم و بنابراین عملا به جایی نمی‌رسیم؛ چرا که فلسفه بقا حاکم است.

ربیعی با بیان اینکه بنیان‌های نظری و فلسفه وجودی حکمرانی ما گسترش پهنای باند اینترنت را بر نمی‌تابد، خاطرنشان کرد: حکمرانی ما می‌گوید پهنای باند را می‌خواهم، اما نه می‌تواند الزامات آن را رعایت کند و نه از نتایجش خوشش می‌آید؛ بنابراین پهنای باند ما عملا دچار مشکل می‌شود. آثار توسعه در فضای مجازی متاثر از این دیدگاه است و با جزمیتی که وجود دارد، شرکت‌های استارتاپی ما تهدید محسوب می‌شوند.

در حالی که اگر همه جهان بگویند هوش مصنوعی، آینده اقتصاد جهان و ثروت جهان تعداد مشاغل ما در خدمات شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است، چون آن نگاه می‌ترسد، استارتاپ به جای اینکه سکو و جهش توسعه و اقتصاد کشور باشد، جهش وابستگی کشور و جهش دیدگاه‌هایی که ارزش‌های نامالوف را دنبال می‌کنند تلقی می‌شود.

جریان پرقدرتی سالهاست که مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده

وی با بیان اینکه جریان پرقدرتی سالهاست که مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده و در عمل صرفا استراتژی «بقا» را دنبال می‌کند، تاکید کرد: عنصر اصلی تاثیرگذار بر سیاستگذاری این نکته است که ما دائما و ناچارا به فراز و نشیب و کشاکش و آیین نامه‌های مختلف می‌رسیم که متاثر از این عامل در حکمرانی است.

در این نشست که در دفتر روزنامه شرق برگزار شد، وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارزیابی از فضای مناسب کار برای کارآفرینی در کشور، اظهارداشت: درباره اینکه چرا شکست خوردیم و کجا‌ها موفق بودند، بحث‌های زیادی می‌شود. در حالی که این مساله بسیار ساده است. از دوره ۷۶ تا ۸۴ را می‌توانیم بررسی کنیم، دوره ۹۲ تا ۹۷ هم بررسی کنیم.

نیازی به تحلیل و واکاوی‌های عمیق نداریم. این دو دوره که در آن سیاست‌ها جامع نگر هستند و روابط بین الملل درست است و جامعه مدنی نفس می‌کشد، درخشان‌ترین دوران اقتصادی همان دوران است. از ۹۴ تا روی کار آمدن ترامپ، شکوفاترین دوران استارتاپی در ایران را داشتیم، شرکت‌های دانش بنیان هم دوران خوبی داشتند.

اما اکنون با بازی با کلمات، بحث دانشگاه‌های «حکمت بنیان» را مطرح می‌کنند و روشن نیست که این شاخص چگونه می‌خواهد سنجیده شود.

با تعابیری مانند دانشگاه «حکمت بنیان»، دل خوش می‌کنند

ربیعی گفت: با این کلمات که فریبایی دارد، دل خوش می‌کنند و تحت پوشش آن‌ها آسوده می‌خوابند و تصور می‌کنند این کلمات برای ما خوشبختی و سعادت می‌آورند!

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: یک تفکر ما را نیازمند توسعه و پذیرفتن نتایج و الزامات آن می‌داند و معتقد است باید برای مدیریت نتایج آن برنامه ریزی درست کرد، اما ما، چون در این حوزه وارد نمی‌شویم، با بخش‌های سنتی وارد چالش نمی‌شویم و چالش ما با بخش‌هایی است که مرتبط با فضای ارتباطی مبتنی بر شبکه‌های اطلاعاتی است.

تعطیلی شنبه توطئه نیست

ربیعی با بیان این اعتقاد که بسیار تاکید کرده ایم که تغییر سبک زندگی که در خیابان می‌بینید، توطئه نیست، بلکه تغییر ارزش‌ها است، تصریح کرد: اینگلهارت هم مطالعه کرده و می‌گوید کل جوامع این تغییرات را دارند. در هر جامعه‌ای به شکلی است. تعطیلی جمعه و شنبه توطئه نیست بعد هم فضای مجازی را محل این توطئه تصور می‌کنند.

آنچه امروز می‌بینیم، نتیجه سیاست‌هایی است که خود ما اعمال کرده ایم

به گفته وی؛ تغییر ارزشی را می‌بینند، اما، چون علت یابی نمی‌توانند بکنند، آن را توطئه می‌دانند. در حالی که بخشی از تغییرات ارزشی، جهانی و طبیعی است. بخشی از آن هم حاکی از سیاست‌های خود ما است. آنچه که امروز می‌بینیم، نتیجه سیاست‌هایی است که خود ما اعمال کرده ایم.

ربیعی با بیان اینکه شرکت‌های استارتاپی زمینه ساز ایجاد نوعی پیوند‌های جهانی هستند که ما نه به الزامات آن تن می‌دهیم و نه نتایجش را می‌پذیریم، اظهارداشت: فضای شرکت‌های استارتاپی در میان ۸۰ میلیون نفر جمعیت تنگ است و فضای جهانی را می‌خواهد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه اقتصاد آینده، بدون اقتصاد دیجیتال، ناقص است، توضیح داد: بیشترین میزان اشتغال را ما در آینده در بخش خدمات مبتنی بر تکنولوژی اطلاعاتی داریم. هم ثروت ایجاد می‌کند و هم موتور حرکت سایر بخش‌ها می‌توانند رشد و توسعه یابند و هم میزان اشتغال را رشد می‌دهد و هر گونه کوتاهی در این زمینه رفتاری غیرامنیتی است که در واقع امنیت کشور و اشتغال و ثروت اندوزی کشور را به خطر می‌اندازد.

سخنگوی دولت پیشین ادامه داد: وقتی هر پدیده‌ای را محدود می‌کنیم و در جایی را می‌بندیم، چه هدفی داریم! وقتی با چشممان می‌بینیم اهدافمان محقق نمی‌شود، تداوم سیاست‌ها چیست؟ هدف بستن فضای مجازی چیست؟ مگر سنجش‌ها نشان نمی‌دهند که مردم تا چه میزان بالایی از فیلترشکن استفاده می‌کنند و نه از صداوسیمایی با این بودجه کلان! پس این محدودیت‌ها و اختلال‌ها چه خاصیتی دارند! همه تان هم که در شبکه‌های مجازی حضور دارید و تیک آبی و خاکستری هم می‌گیرید! این هم از آن تناقض‌ها است!

دیگر خبرها

  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود