Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:52:43 GMT

مصرف گاز در ایلام ۲۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۷۸۸۷

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از افزایش ۲۵ درصدی مصرف گاز در ۹ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به شروع فصل سرما و افزایش مصرف گاز، می طلبد مشترکین ضمن رعایت صرفه‌جویی در مصرف، دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد را در سیستمهای گرمایشی رعایت کنند تا همه آحاد مختلف جامعه در اقصی نقاط کشور بتوانند از این نعمت خدادادی استفاده بهینه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس «عباس شمس اللهی» در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در ۹ ماهه اول سال گذشته ۳۷۵ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده است، اظهار کرد: در ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بیش از ۴۷۰ میلیون متر مکعب گاز توسط مشترکین در استان مصرف گردیده که این موضوع باعث افزایش ۲۵ درصدی مصرف گاز در استان شده است.
وی به میزان مصرف گاز توسط مشترکین اشاره کرد و گفت: مشترکین خانگی ۳۹ درصد،صنعتی ۲ درصد،سیمان ایلام ۱۷ درصد،پتروشیمی ۲۲ درصد و سایر مصرف و متفرقه شامل تجاری،کشاورزی،گردشگری و غیره نیز ۲۰ درصد گاز استان را مصرف کردند که در این راستا صرفه جویی گاز در این استان در زمینه‌های مختلف ضروری به نظر می‌رسد.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه بعد از مصارف خانگی،بالا ترین مصرف به ترتیب مربوط به پتروشیمی و سیمان ایلام بوده است،ادامه داد:صرفه جویی در مصرف انرژی به خصوص گاز طبیعی باعث پایداری دائمی شبکه گاز در فصل سرد سال خواهد بود.
شمس الهی رعایت توصیه های ایمنی و مصرف بهینه منابع انرژی به خصوص گاز طبیعی در دوایر دولتی را ضروری دانست و تصریح کرد: بر اساس ماده ۴۳ قانون بودجه سال۱۳۹۹ ادارات و ارگانهای دولتی مکلفند در سال جاری با راهکارهای عملی ۱۰ درصد از مصرف طبیعی گاز طبیعی خود را کاهش دهند.
وی راهکار مفید و موثر صرفه جویی در منابع انرژی به خصوص گاز طبیعی را ارتقا سیستم های گرمایشی برشمرد و خاطرنشان کرد: گاز،نعمت خدادادی است که بایستی برای نسل‌های آینده نیز نگهداری گردد و باید برای رسیدن به این موضوع صرفه‌جویی را در سرلوحه کاری خود قرار دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام گاز طبیعی صرفه جویی مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند

ایتنا - طبق پژوهشی جدید، نوشیدن نوشابه‌های گازدار مانند کوکاکولا پیش از دو سالگی می‌تواند باعث افزایش وزن پس از دهه دوم زندگی شود، در حالی که این خطر در کودکانی که آبمیوه طبیعی می‌نوشند، کمتر است.
در تحقیقی که دانشگاه سوانزی بریتانیا انجام داد، پژوهشگران ۱۴ هزار کودک را از تولد تا بزرگسالی پیگیری کردند؛ گفته می‌شود این طولانی‌ترین پیگیری در نوع خود است.

بر اساس نتایج این تحقیق که در مجله اروپایی تغذیه بالینی (European Journal of Clinical Nutrition) منتشر شد، کودکانی که تا قبل از دو سالگی نوشابه‌های گازدار یا نوشیدنی‌هایی شیرین‌شده‌ با شکر می‌نوشند، در سن ۲۴ سالگی وزن بیشتری اضافه کردند.

کودکان خردسالی که در سه سالگی کولا می‌نوشیدند، کالری، چربی، پروتئین و قند بیشتر اما فیبر کمتری مصرف می‌کردند در حالی که افرادی که آب‌سیب طبیعی نوشیده بودند، چربی و شکر کمتر و فیبر بیشتری می‌خوردند.

طبق این پژوهش، بین نوشیدنی‌های دوران کودکی و انتخاب غذاهای مختلف هم ارتباط وجود دارد. کودکانی که آب‌سیب طبیعی می‌نوشیدند، ماهی، میوه، سبزیجات سبز و سالاد بیشتری می‌خوردند، اما کودکانی که نوشابه کولا می‌نوشیدند، بیشتر به همبرگر، سوسیس، پیتزا، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، گوشت، شکلات و شیرینی‌ گرایش داشتند.

پروفسور دیوید بنتون، محقق ارشد این پژوهش، می‌گوید: «رژیم غذایی سال‌های نخست زندگی الگوی غذایی می‌سازد که در تمام طول عمر بر افزایش وزن تاثیر می‌گذارد.»

مهم‌ترین چالش این است که مطمئن شویم عادت غذایی درستی برای کودک ایجاد کرده‌ایم: عادت غذایی که چربی و شکر کمتری دارد. آب میوه طبیعی هم می‌تواند ویتامین سی، پتاسیم، فولات و پلی‌فنول‌های گیاهی بدن را افزایش دهد.

علاوه بر این، تیم تحقیقاتی به این نکته پی برد که بین مصرف نوشیدنی‌های شیرین‌شده و محرومیت‌های اجتماعی هم ارتباط وجود دارد؛ به طوری که کودکان خانواده‌های مرفه‌تر به آب‌میوه‌ طبیعی دسترسی بیشتری دارند.

محققان امیدوارند که این یافته‌ها والدین را تشویق کند تا به رژیم‌ غذایی کودکان در سال‌های اولیه زندگی‌ توجه بیشتری نشان دهند. به باور متخصصان، چاقی معضلی جدی برای سلامتی است و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های دیگر را افزایش می‌دهد.    

دیگر خبرها

  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • انجام بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • این دو ماده غذایی انگل روده را نابود می‌کنند
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند