Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:44:56 GMT

پیگیر راه‌اندازی 8 رشته جدید هستیم

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۸۲۴۴

پیگیر راه‌اندازی 8 رشته جدید هستیم

ایسنا/کرمانشاه رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه از پیگیری برای راه اندازی هشت رشته جدید در این دانشگاه خبر داد.

دکتر علی‌اکبر اختری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه این دانشگاه درحال حاضر در 10 رشته کارشناسی و هفته رشته کارشناسی ارشد جذب دانشجو دارد، اظهارکرد: باتوجه به نیازی که در استان برای راه اندازی برخی رشته های دیگر داریم، از سال گذشته تلاش هایی را برای راه اندازی تعدادی رشته جدید آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: متاسفانه علیرغم پیگیری هایی که داشتیم، وزارتخانه با راه اندازی رشته های جدید برای شروع سال تحصیلی 1399 در این دانشگاه موافقت نکرد و برای همین امسال راه اندازی رشته جدیدی را نداشتیم.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در خصوص چرایی مخالفت وزارت علوم با راه اندازی رشته های جدید در دانشگاه ها هم گفت: طی سالهای اخیر رویکرد و سیاست وزارت علوم براین قرار گرفته که تا آنجایی که می تواند از توسعه دانشگاه های بخش دولتی جلوگیری کند، برای همین در صدور مجوز برای تاسیس رشته های جدید سختگیری زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس پیگیری ما برای راه اندازی پنج رشته در مقطع کارشناسی و سه رشته در مقطع کارشناسی ارشد برای امسال بی‌نتیجه بود، اما برای سال تحصیلی 1400 در نظر داریم که از این هشت رشته حداقل چهار رشته – دو رشته مقطع کارشناسی و دو رشته مقطع کارشناسی ارشد – راه اندازی کنیم.

اختری با بیان اینکه مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع و مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی ارشد رشته هایی هستند که این دانشگاه برای راه اندازی آنها  تلاش می کند، اضافه کرد: طبق برنامه ریزی تا سال 1401 تمامی هشت رشته ای که در نظر گرفته بودیم را راه اندازی خواهیم کرد.

وی در ادامه از تعامل با دانشگاه رازی برای راه اندازی رشته هایی که نیاز استان است خبر داد و گفت: برای اینکه موازی کاری نشود، طی تعاملی که با دانشگاه رازی داشته ایم، هر دانشگاه بنا به ظرفیت هایی که دارد رشته هایی راه اندازی می کند. برای نمونه دانشگاه صنعتی برای راه اندازی رشته پلیمر با پژوهشگاه پلیمر تفاهم نامه ای منعقد کرد، اما از آنجایی که در دانشگاه رازی دانشکده شیمی را داریم، مجوز راه اندازی این رشته را به دانشگاه رازی دادیم.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه تاکید کرد: همچنین باتوجه به ظرفیت های خوبی که در دانشگاه صنعتی در زمینه رشته های مربوط به راه آهن و ماشین های ریلی وجود دارد، قرار براین شده تا این رشته ها در دانشگاه ما راه اندازی شود.

وی در ادامه گفت: با صنایع استان هم رایزنی کرده ایم تا رشته هایی که مورد نیاز آنها است، حتی اگر تاکنون چنین رشته هایی در دانشگاه های کشور راه اندازی نشده و سرفصل هم نداشته باشند را برایشان راه اندازی کنیم.

اختری اعلام کرد: همچنین اخیرا تفاهم نامه ای هم با ارتش برای تاسیس رشته مشترک نظامی داشته ایم که باید سرفصل های آن را بنویسیم.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی کرمانشاه استانی علمی و آموزشی رشته های دانشگاهی كرمانشاه برای راه اندازی راه اندازی رشته مقطع کارشناسی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی دانشگاه رازی رشته جدید رشته هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر دوشنبه در همایش روز ملی شوراها در نیشابور اظهار کرد: هدف از تشکیل شوراها در روستاها و شهرها واگذاری امور روستایی و شهری به مردم است.

وی افزود: لازم است برخی قوانین در رابطه با اختیارات شوراها تغییر پیدا کند تا نحوه کارکرد این نهاد مردمی تأثیرگذار تر باشد.

نایب رئیس شورای عالی استان‌های کشور بیان کرد: ۱۲۰ هزار عضو شورا در کشور داریم و نباید بخاطر تخلف یک عضو شورا در یک منطقه تمام اعضای شورا در استان و کشور را زیر سوال ببریم.

وی ابراز کرد: اعضای شورای روستاها هیچ حق و حقوقی دریافت نمی‌کند و ما پیگیری‌هایی در سطح استان و کشور انجام دادیم اما متأسفانه نهادهای مربوطه برای پرداخت حق جلسه اعضای شوراها همکاری نمی‌کنند.

حاجی بگلو تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم قانون شوراها را در سطح کشور اصلاح کنیم و اکنون از سوی شورای عالی استان‌های کشور پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم.

رئیس شورای استان خراسان رضوی گفت: طرحی را از سوی شورای عالی استان‌های کشور در حال پیگیری هستیم که هرگونه انتصابی از سوی رئیس جمهور و وزرا در استان‌ها منصوب می‌شوند باید ابتدا تاییدیه شورای استان‌ها را بگیرند.

احیای اقتصاد روستایی باعث رونق تولید کشور می‌شود

همچنین محمد رستمی منتخب مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همایش روز ملی شورا در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی باید انگیزه نوکری و خدمت به مردم را داشته باشند و از سوی دیگر هدفی نیز از خدمت به مردم جهت ارتقای وضعیت منطقه وجود داشته باشد.

وی افزود: احیای اقتصاد روستایی باعث رونق تولید کشور می‌شود و از این رو نقاط قوت، فرصت و تهدید روستاها پایش شود تا شاهد احیای اقتصاد روستایی باشیم.

منتخب مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با شناسایی مشکلات کارخانجات باعث رونق آنها در سال جدید باشیم و اکنون متأسفانه شاهد تعطیلی و نیمه تعطیلی برخی کارخانجات در نیشابور بزرگ هستیم.

کد خبر 6091895

دیگر خبرها

  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)