Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوالی ساعت 18.30 روز جمعه 5دی99 شناور لندیگرافت خوارزم در 15 مایلی جنوب شرق جزیره لارک در دهانه تنگه هرمز دچار آبگرفتگی می‌شود اما با گذشت 24 ساعت خبر آن از سوی بنادر اعلام می‌‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ طبق اعلام مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان در ساعت ۱۸.۳۰ در روز جمعه 5 دی ماه در پی برقراری یک تماس رادیویی از کشتی عبوری از تنگه هرمز مبنی بر شنود پیام شناور لندیگرافت خوارزم در 15 مایلی جنوب شرق جزیره لارک، سریعا شناور ناجی 12 از جزیره قشم به این منطقه اعزام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با هماهنگی لازم برابر طرح استانی جستجو و نجات دریایی با مشارکت نیروی دریایی سپاه، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دریابانی هرمزگان و اجرای پایش سراسری در منطقه و همچنین انجام پایش هوایی حوالی ساعت 15.30 امروز شنبه این شناور در 25 مایلی جنوب شرقی لارک به حالت نیمه غرق پیدا می‌شود.

پس از بررسی شناور مغروق، اثری از 7 نفر از کارکنان آن تاکنون یافت نشده است و با وجود تاریکی هوا و شدت وزش باد اما عملیات جستجو همچنان توسط یگان‌هایی از نیروی دریایی سپاه و ارتش و بنادر هرمزگان در جریان است و همین طور با مراکز جستجو و نجات کشور عمان، پاکستان و امارات نیز اطلاع رسانی و ارتباط صورت گرفته است.

اسامی افراد مفقود شده: 

محمد عسکر زاده، فرزاد غلامرضایی، ستار صفری، مصطفی بهادری، یاسر مانع بوحمیدی، ماید عبدلیانپور، اجیم جانسون، کاپیتان محمد عسکر زاده.

این شناور اکنون به جنوب بندر کوهستک رسیده و چون در آبراه مصوب منطقه‌ای قرار دارد، شناورهای ناجی در تلاش برای کشاندن این شناور به خارج از مسیر آبراه هستند.

اسماعیل مکی زاده معاون دریایی بنادر و دریا نوردی هرمزگان در تشریح جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۱۸:۳۰ روز گذشته ۵ دی ماه پیامی مبنی بر آبگرفتگی یک فروند شناور لندینگ کرافت در موقعیت جنوب شرق جزیره لارک از رله رادیویی کشتی عبوری در تنگه هرمز به مرکز جستجو و نجات دریایی استان مخابره شد.

وی افزود: بلافاصله پس از وصول پیام، شناور ناجی ۱۲ از جزیره قشم به موقعیت اعزام و هماهنگی لازم برابر طرح استانی جستجو و نجات دریایی با عوامل مرتبط از جمله ندسا،  نداجا و دریابانی استان و شناور‌های عبوری در منطقه تنگه هرمز جهت پایش دریایی و هوایی منطقه صورت گرفت.

مکی زاده ادامه داد: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و تاریکی هوا عملیات آغاز و از سحرگاه امروز ۶ دیماه جستجو و نجات دریایی با کمیت و کیفیت بیشتری ادامه یافت.

وی اضافه کرد: مقارن با ساعت ۱۵:۳۰ روز جاری و در ۲۵ مایلی جنوب شرقی لارک شناور مذکور به حالت واژگون توسط ناجی ۱۲ و در موقعیت حدوداً ۱۶ مایلی جنوب غربی کوهستک و ۹ مایلی شمال شرقی هرمز پیدا شد.

مکی زاده بابیان اینکه عملیات جستجو ونجات برای یافتن ۷ نفر از خدمه این شناور ادامه دارد خاطرنشان کرد: با بسیج تمام امکانات و نیرو‌ها و همچنین با اطلاع رسانی به شناور‌های عبوری و مراکز جستجو و نجات دریایی کشور‌های عمان، امارات متحده عربی و پاکستان در تلاش هستیم تا افراد مفقود شده را پیدا نمائیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جستجو و نجات دریایی مایلی جنوب تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۸۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه دریایی جدید در اطراف یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان دریایی انگلیس از وقوع حادثه دریایی در اطراف یمن خبر داد.

این سازمان انگلیسی تاکید کرد که گزارشی را در خصوص وقوع یک حادثه در فاصله ۱۷۰ مایل دریایی از جنوب شرق «سقطری» یمن دریافت کرده است.

هنوز جزییات بیش‌تری درباره این حادثه و زیان‌های جانی و مالی احتمالی آن منتشر نشده است.

علاوه بر این سازمان دریایی انگلیس اعلام کرد که در تاریخ بیست‌وششم آوریل، ناخدای یک کشتی اعلام کرده است که در جریان عبور از اقیانوس هند در فاصله ۳۰۰ تا ۴۰۰ مایل دریایی از جنوب شرق شاخ آفریقا هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

کد خبر 6093419

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • گم‌شدن دخترک کلاله‌ای/جستجو در روز سوم، اثری از «یسنا» نشد
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • حادثه دریایی جدید در اطراف یمن
  • سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است