Web Analytics Made Easy - Statcounter

facebook twitter flipboard mail icon اندازه متن AaAa محققان در دانشگاه ایالتی اورگان آمریکا یک گونه گل را که برای بیش از صد میلیون سال درون صمغ یک درخت گیر افتاده بود شناسایی کرده‌اند.

جورج پوینار جونیور، استاد افتخاری دانشکده علوم اورگان، در این باره گفت: «این خیلی شبیه گل کریسمس نیست اما زیبایی خودش را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خصوص اینکه بخشی از جنگلی بوده است که صد میلیون سال پیش وجود داشته است.»

بخش اصلی این گل تنها ۲ میلیمتر طول دارد اما با حدود پنجاه پرچم مارپیچی محاصره شده است و می‌توان میله و بساک پرچم‌ها را (که کیسه‌های حاوی دانه‌های گرده هستند) به وضوح مشاهده کرد.

پروفسور پوینار که متخصص بررسی گونه‌های گیاهی و جانوری باستانی در صمغ است می‌گوید این گل با وجود بسیار کوچک بودن از جزئیات شگفت‌انگیزی برخوردار است.

وی می‌افزاید: «این احتمالا بخشی از یک خوشه روی گیاه بوده است.»

تخمین زده می‌شود این گل قریب صد میلیون سال پیش در دوره کرتاسه در شبه‌قاره باستانی گوندوانا (ابر قاره‌ای در دوره پیشین‌زیستی نو) در یک تکه کهربا گیر افتاده و در صفحه‌ای به طول ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر که از استرالیا تا آسیای جنوب شرقی کشیده شده قرار گرفته باشد.

زمین‌شناسان درباره عمر این بخش از زمین معروف به بلوک برمه غربی اختلاف نظر دارند.در حالی که برخی پژوهشگران معتقدند این قطعه متعلق به ۲۰۰ میلیون سال پیش است، برخی دیگر معتقدند سن آن به ۵۰۰ میلیون سال پیش می‌رسد.

یافته‌های تازه درباره گل یافت شده در ژورنال علمی موسسه تحقیقات گیاه‌شناسی تگزاس منتشر شده است./یورونیوز

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: میلیون سال پیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) قدرت باورنکردنی یک فیل در کندن یک درخت از ریشه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   منبع: راز بقا tags # حیات وحش ، فیل سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • (ویدئو) قدرت باورنکردنی یک فیل در کندن یک درخت از ریشه
  • کتاب عکس «نزدیک تر» حاصل سفر به ۵ قاره جهان است
  • (ویدئو) نجات مرد سیل‌زده که ۵ روز بالای درخت بود
  • انسان‌تباران دنیسووا چه کسانی بودند؟ (+عکس)
  • (تصاویر) تهدید درخت‌های قدیمی پارک لاله؟
  • (عکس) اهتزاز پرچم ایران در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • چنار ۸۰ ساله‌ای که در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند