Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمده مشکلات روستاهای مناطق محروم وضعیت نامناس جاده ای است که مردمانش از آن گله مند هستند چون جاده های خاکی پس از بارش برف یا باران از گل و لای انباشته شده و تردد مردم را سخت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، از آنجایی که برخورداری از حداقل امکانات رفاهی و خدمات عمومی براساس اصول قانون اساسی حق مسلم همه اقشار کشور از جمله روستائیان است و محرومیت از امکانات عمومی همواره یکی از مهمترین موارد دافعه روستایی و بروز مهاجرت و جابجایی جمعیتی است که ارائه خدمات عمومی و امکانات زیربنایی در نقاط روستایی نیازمند طراحی و تدوین برنامه ای با اهداف مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه توسعه آسفالت جاده های روستایی نقش مهمی در شکوفایی منطقه دارد اغلب مسیر ارتباطی منطقه خاکی و تردد در این جاده ها بسیار سخت و دشوار است و وضعیت راه های ارتباطی روستانشینان با شهر بسیار نامناسب که فراهم نبودن زیرساخت های توسعه تاثیرات مستقیم و غیرمستقیمی درعقب ماندگی روستاها دارد.

عمده مشکلات روستاهای دهگلان وضعیت بد جاده ای است که از آن گله مند هستند زیرا جاده های خاکی پس از بارش از گل و لای انباشته شده و تردد مردم را سخت می کند.

بحث راه و توجه به حمل و نقل جاده ای از مهم ترین نیازهای روستاییان شهرستان دهگلان  است به عنوان یکی از زیرساخت های مهم در توسعه  شهرستان محسوب می شود و این مساله برای روستاییان و تولیدکنندگان محصولات دامی و کشاورزی برای عرضه محصولات خود به بازار و مراکز فروش از ضرورت بسیاری برخوردار است.

روستای حاجی آباد بزرگ از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان با 120 خانوار که به علت نامناسب بودن جاده ارتباطی، محروم  از همه امکانات، نبود امکانات و بی توجهی به آنان زمینه مهاجرت آنان به شهر را فراهم می سازد.

وضعیت جاده نامناسب روستا زمینه مهاجرت ساکنان را فراهم کرده است

 این روزها بی توجهی به مردم روستا قطعا زمینه مهاجرت به شهرها را دو چندان کرده و باعث شده که مردم کشاورز و دامدار در حاشیه شهر به شغل کاذب روی آورند و شغل اصلی خود که همان دامداری و کشاروزی است را رها کنند.

یکی از ساکنان روستای حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار نگار ما با اشاره به مشکلات روستا اظهار داشت: جاده ارتباطی این روستا تا دسترسی به آسفالت 9 کیلومتر فاصله دارد که جاده کاملا خاکی و در فصل بارن بارندگی گل بارش بارف و کولاک جاده مسدود و تردد در آن بسیار مشکل است.

وی افزود: از سال 81 برای بهسازی جاده روستا قول مساعد داده شده و با وجود تخصیص اعتبار و واگذاری به پیمانکار حدود یکسال پیش متاسفانه پیمانکار هنوز شروع بکار نکرده است.

وی با اشاره به به اجر نشدن نشدن طرح هادی در این روستا گفت: گل و لای داخل روستا به شدت مردم را آزار می دهد که نیاز است برای حل این معضل اعتباری به روستا تخصیص داده شود.

مشکل امکانات رفاهی  

ناصر مرادی رئیس شورای اسلامی روستای حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار: گفت خانوادهای که در این روستا از طریق کشاورزی و دامداری امرا معاش می کنند اگر مورد بی مهری قرار گیرند اکثر آنان وادار به کوچ اجباری شده و در شهر به شغلهای کاذب روی می آورند. 

وی در ادامه مشکلات دیگر روستا را عنوان کرد و گفت: آنتن دهی بسیار ضعیف خط همراه اول و نبود اینترنت مشکل دیگر روستای حاجی آباد است در صورتی که روستاهای اطراف از آن برخوردارند.

مرادی افزود: در خواست ما از مسئولین است که به مردم روستاها بیشتر توجه کنند و با خدمات دهی به روستاها مانع مهاجرت آنان به شهرها شوند.

 کریم حدود ی عضو شورای اسلامی روستای حاجی آباد ضمن نگرانی شدید اظهار داشت: روستای ما حتی محروم از امکانات اولیه رفاهی می باشد که واقعا مورد بی توجهی قرار گرفته است.

حدودی گفت: اگر به حل مشکلات روستای حاجی آباد توجه نشود چه بسا منجر به مهاجرت تعداد زیادی از روستائیان به شهر و با پدیده معضل بیکاری نیز روبرو شوند.

 یکی از ساکنان این روستا گفت: مردم این روستا با حدود ۱۲۰ خانوار واقعا در شرایط سختی به سر می برند زیرا ساکنان این روستا  به علت نبود جاده دسترسی به شهر در شرایط یسیار سختی قرا دارند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند حدود ۸۰ درصد مردم روستا مجبور به کوچ‌ می شوند.

وی در ادامه با اشاره به مشکل جاده این روستا  گفت: آسفالت راه های روستایی از مطالبات به حق مردم روستاها است زیرا  راه ارتباطی، زیربنای توسعه و عمران و آبادانی هر منطقه است و روستاها با اجرای طرح های راهسازی رونق خاصی می گیرند که نیاز است مسئولان در این راستا هم مشکل روستای حاجی آباد را بر طرف نمایند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: روستای حاجی آباد مشکلات روستا مردم روستا بی توجه جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام خداداد رضایی در خطبه‌های نماز جمعه آب‌پخش اظهار داشت: لحظه به لحظه زندگی خود در محضر حق هستیم و تمام رفتار ما را می‌بینید و روزی در دادگاه الهی با ما برخورد خواهد شد.

روی اضافه کرد: هر چقدر از زمان عملیات وعده صادق می‌گذرد آثار و نتایج این عملیات را شاهد هستیم و هر چقدر بگذرد صدای شکستن صهیونیست‌ها و دشمنان بیشتر شنیده می‌شود.

امام جمعه آب‌پخش بیان کرد: اینکه چه تعداد موشک فرستاده شد و چه مقدار اثبات کرد و نکرد مهم نیست؛ تلاش دشمن این است که افکار به این سمت ببرد، اصل این است که با این عملیات غرور آفرین وعده صادق، قدرت و اراده و نیروهای مسلح ما به اثبات رسیده است.

رضایی افزود: این قدرت و شجاعت در دل ملت‌ها جوانه زد، هیمنه صهیونیست شکسته شد و قوت قلب مسلمان شده است؛ این مهم است و وظیفه‌ای که داریم نشر این پیام‌ها در جامعه امروز است و هر چقدر جلوتر برویم عظمت و اثر مثبت این عملیات بارز تر شود.

وی افزود: یکشنبه روز شورا است و از همه نمایندگان مردم تقدیر و تشکر می‌کنم، شورها، این نیروها که می‌توانند عرض اندام کنند یکی از برکات انقلاب اسلامی در تأیید سرنوشت خود و به اوج رساندن این برکات انقلاب اسلامی هستند و نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد.

امام جمعه آب‌پخش ضمن گرامیداشت روز خلیج فارس تصریح کرد: این خلیج تا ابد فارس خواهد ماند و تمامیت حفاظت از این مرزهای این کشور در مقابل دشمنان در این ۴۶ سال این یکی از برکات انقلاب اسلامی بوده است.

رضایی اظهار داشت: به همت شما مردم و بیداری مردم و بودن در صحنه در هشت سال دفاع مقدس که همه پشت عراق بودند این ملت با افتخار می‌گوید یک وجب از این خاک به دست دشمن نیفتاد.

وی با تبریک روز جهانی کار و کارگر خاطرنشان کرد: اگر به دنبال تولید با کیفیت و جهش تولید و پیشرفت اقتصاد کشور هستیم باید تکیه کنیم به این کارگران پرتلاش و کارآمد؛ مسؤولان هم باید به دنبال رفع بیکاری و رفع معیشتی مردم باشند و خوب خدمت کنند و به این قشر زحمت کش کارگران است.

رضایی با گلایه از گرانی‌های افسار گسیخته افزود: مردم نسبت به برنامه دولت و کالا برگ گلایه دارند و این گلایه به تیم اقتصادی دولت داریم و باید به گلایه‌های مردم توجه کنید.

کد خبر 6089025

دیگر خبرها

  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • سیل آرزوی ۱۲ ساله دانش‌آموزان زیرکوهی را با خود برد/ ارتش به داد کنکوری‌ها رسید +فیلم
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند