Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:47:53 GMT

ویروس HIV از جفت عبور نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۰۵۰۷

ویروس HIV از جفت عبور نمی‌کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه ویروس اچ آی وی از جفت عبور نمی‌کند، گفت: زمانی که مادر باردار دارو مصرف ‌کند، بار ویروسی در بدن وی تقریبا به صفر می‌رسد و با این‌حال زایمان به روش خاصی صورت گرفته تا حین زایمان ویروس وارد بدن جنین نشود.

سید راشد جزایری در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص مادران مبتلا به اچ آی وی که قصد باردارشدن دارند، اظهار کرد: این اشخاص مشکلی برای باردار شدن ندارند، اما باید با نظر و هماهنگی مراکز بهداشتی داروهای ضد ویروسی و مراقبت‌های لازم را دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشکل عمده مربوط به مادرانی است که از بیماری خود اطلاع ندارند، افزود: تشخیص این بیماری در مادر در سه‌ماهه اول و سه‌ماهه آخر بارداری انجام می‌شود،  اگر کادر درمان در سه ماهه انتهایی بارداری نیز متوجه بیماری مادر باردار شوند و به‌موقع دارو برای فرد تجویز شود هیچ مشکلی جنین را تهدید نمی‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه ویروس اچ آی وی از جفت عبور نمی‌کند، ادامه داد: زمانی که مادر باردار دارو مصرف ‌کند، بار ویروسی در بدن وی تقریبا به صفر می‌رسد و با این‌حال زایمان به روش خاصی صورت گرفته تا حین زایمان ویروس وارد بدن جنین نشود.

جزائری گفت: این جنین نمی‌تواند از شیر مادر تغذیه کند، چرا که شیر می‌تواند امکان انتقال ویروس را افزایش دهد، به‌علاوه این نوزاد تا چند سال پس از تولد همواره مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه انجام آزمایش اچ آی وی از سال ۹۲ انجام می‌شود، اظهار کرد: از این طریق از انتقال ویروس به جنین جلوگیری به‌عمل می‌آید.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص زوجینی که مبتلا به اچ آی وی هستند، توضیح داد: بستگی دارد که این فرد مرد یا زن باشد و برای هرکدام روش پیشگیری متفاوت است.

جزائری تاکید کرد: بار ویروسی در زمان درمان به پایین‌ترین حد می‌رسد که تقریبا انتقال نزدیک به صفر است، اما باید محافظت‌های جنسی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه داروهای مبتلایان به اچ آی وی کاملا رایگان است، یادآور شد: به ازای یک میلیون نفر جمعیت، یک مرکز مشاوره وجود دارد، اما در چهارمحال و بختیاری خوشبختانه دو مرکز موجود است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه چهارمحال و بختیاری مادر باردار ویروس اچ آی وی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • زنده گیری ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت