Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@03:16:15 GMT

مگر آنهایی که شهید شدند پدر و مادر نداشتند؟!

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۷۵۴۴

مگر آنهایی که شهید شدند پدر و مادر نداشتند؟!

قبل از شهادتش خود جایگاه ابدیت را انتخاب کرده است و همیشه با محرومین بود و با آنان درد و دل می‌کرد و عاقبت جان خود را درراه اسلام و محرومین فدا کرد.

به گزارش مشرق، پاسدار شهید محمود ویسکرمی در سال ۱۳۴۱ در دهکده دمرود یکی از توابع بخش ویسیان خرم‌آباد چشم به دنیا گشود.

شهید در سن هفت‌سالگی به مدرسه رفت و تا سال اول دبیرستان به تحصیل خود ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید در تمام زندگی و از همان اوایل کودکی علاقه خاصی به جمهوری اسلامی داشت به دنبال جنگ تحمیلی عراق بر ایران مشتاقانه به جبهه‌های جنگ رفت و پس از ۶ ماه لقب شهید زنده به خود گرفت و به میان خانواده خود برگشت اما طولی نکشید که دوباره به جبهه برگشت و پس از یک ماه و چندی مقاومت دلیرانه در منطقه شیب بیسان دلیجان درحالی‌که با چند تن از هم‌رزمان خود مشغول تعقیب نیروها و مواضع دشمن بود در منطقه مین‌گذاری دشمن به درجه رفیع شهادت نائل شد و با خون خود مهر تائیدی به جنایت آمریکا و صدام زد.

از خصوصیات بارز شهید خنده‌رویی و خوش‌اخلاقی ایشان با دوستان و خانواده و همکلاسی‌های خود و سایرین بود و یک خاطره‌ای که از این شهید مانده بر جای این بود که قبل از شهادتش خود جایگاه ابدیت را انتخاب کرده است و همیشه با محرومین بود و با آنان درد و دل می‌کرد و عاقبت جان خود را درراه اسلام و محرومین فدا کرد.

فرازهایی از وصیت‌نامه شهید محمود ویسکرمی

قبل از همه چیز وصیت‌نامه را با نام خداوند متعال و یکتا شروع می‌کنم با درود بر امام خمینی عزیز نور چشم امت اسلامی و با سلام بر همه شهیدان اسلام بخصوص شهیدان جنگ تحمیلی.
و با درود بر همه رزمندگان اسلام

خدمت پدر عزیزم از جان خودم عزیزتر سلام می‌رسانم.

باری پدر جان از درگاه خداوند آرزوی سلامتی برای شما را دارم و امیدوارم که حالت خوب باشد باری پدر جان اگر احوالات اینجانب پسرت را خواسته باشی به دعا گوئی شما مشغول می‌باشم.
خدمت مادر مهربانم و زحمت کشم سلام.

چقدر زحمت کشیدی تا من را بزرگ کردی، مادر جان نمی‌دانم چطور جواب زحمتهای شما را بدهم در کوچکی شما را خیلی اذیت کرده‌ام و علتش نادانی من بود خلاصه مادر مهربانم اگر زنده ماندم تا می‌توانم با شما مهربانی می‌کنم تا شاید بتوانم کمی از زحمتهای شما را جوابگو باشم.

خداوند مرا در قیامت ببخشد اما مادر جان اگر شهید شدم و سعادت شهید شدن درراه خدا را داشتم مرا ببخش شاید من بتوانم جوابگوی پروردگار و پیغمبر اسلام باشم مادر جان نمی‌دانی من چقدر شما را دوست دارم خیلی اشتباه کرده‌ام بعضی وقتها شما را از خودم ناراحت کرده‌ام و حرف شما را قبول نمی‌کردم مادر جان اگر من شهید شدم برای من گریه نکنی اگر شما گریه کنید منافقها و دشمنان اسلام و شریعت محمد (ص) خوشحال می‌شوند.

مادر جان انسان باید افتخار کند که درراه اسلام و قرآن و درراه جمهوری اسلامی شهید شود مگر آنهایی که شهید شدند پدر و مادر نداشتند؟ چرا داشتند و افتخار کردند که فرزندانشان درراه اسلام شهید شدند.

پس امیدوارم برای من گریه نکنید و صبر اسلامی داشته باشید و همیشه برای امام خمینی دعا کنید.

در پایان یک وصیت دیگر به پدرم دارم. پدر جان اگر من شهید شدم مرا در قبرستان ده خودمان به خاک بسپارید و به دوستان بگوئید جمعه‌ها به سر مزارم بروند و فاتحه بخوانند دیگر حرفی ندارم امید است همگی شما خدمتگزارانی صادق برای اسلام و مسلمین باشید همگی شما را به خدا می‌سپارم.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی استانداری توانمندسازی شهید امام خمینی قرآن جنگ تحمیلی آمریکا فاتحه ایران جمهوری اسلامی امریکا جنگ تحمیلی عراق صدام محمد مشرق درراه اسلام مادر جان جان اگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفکرات شهید مطهری به نسل آینده منتقل شود

حجت الاسلام طیبی فر جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مراسمی که به مناسبت هفته عقیدتی -سیاسی در سپاه و بسیج در گلزار شهدای کرمان برگزار شد، ضمن تبریک هفته عقیدتی -سیاسی و روز معلم گفت: شهید مطهری یک فیلسوف، مجتهد، اسلام شناس و معلم بود وهمه این خصوصیات را به صورت برجسته داشت، اما آن چیزی که منجر به شهادت شهید مطهری شد یک نکته مهم است در طول تاریخ همیشه از دو چیز ضربه خوردیم یکی از دشمنان ضربه خوردیم که ملت‌های مقاوم در مقابل آنها می‌ایستند و دیگری از افکار التقاطی (افکار التقاطی یعنی افکار و اندیشه‌هایی با پوسته‌ای از اسلام ولی محتوایی غیر اسلامی و غیر دینی) ضربه خوردیم افکار التقاطی از صدر اسلام تا به امروز ضربات سنگینی را به اسلام و حرکت اهل بیت زده است وموانع زیادی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما از اول انقلاب با این تفکر التقاطی روبرو بودیم؛ افزود: شهید مطهری کسی بود که هم التقاط، هم تفکرات التقاطی و هم آدم‌های التقاطی را خوب شناخت و در مقابل آنها ایستاد، استقلال کرد، سخن گفت و مقاومت کرد.

حجت الاسلام طیبی فر با اعلام اینکه آینده انقلاب اسلامی به دست معلمین و سیستم فرهنگی این کشور است؛ عنوان کرد:نسلی که آینده و انقلاب را باید اداره کنند جای تربیتش در آموزش و پرورش ماست حتی بالاتر از دانشگاه، چون دانشگاه نیرویش را از آموزش و پرورش می‌گیرد لذا باید اندیشه‌های شهید مطهری در ذهن و فکر همه اساتید جولان بدهد و بر همین اساس باید تفکرات شهید به نسلی که آینده انقلاب و آینده نظام اسلامی در اختیار آنهاست منتقل شود، پس معلمین بزرگوار وظیفه بسیار سنگین و با ارزشی دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ولی فقیه حکم الله را می‌شناسد و تبیین، بیان و زمینه آن را فراهم می‌کند؛ گفت: لذا وقتی ولی فقیه حکمی را می‌دهد خودش در مرحله عمل و اجرا مثل یک آدم معمولی است و باید خودش هم عمل کند.

وی افزود:اگر ما بخواهیم در اندیشه نسل جدیداین حاکمیت الهی و این حکم الله را جا بیندازیم لازمه آن این است که خود تسلط و قدرت تبیینش را داشته باشیم وشما به عنوان جمع فرهیخته و فرهنگی آدم‌ها را تربیت می‌کنید که آنها می‌خواهند حکم الله را بفهمند و این کار بسیار عظیمی است

حجت الاسلام طیبی فر تاکید کرد: زندگی شهدا را نگاه کنیم وآن را به نسل جدید انتقال بدهیم این شهدا فرزندانی بودند که در همین سیستم آموزش و پرورش رشد کردند و امروز پرچمدار وعلمدار شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آسمانی شدن مادر شهید آسوده در دزفول
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید ایزدیان در مسجدسلیمان+فیلم
  • سه جریان مخالف استاد مطهری
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهیدان والامقام دزفولی در اندیمشک
  • روایت شهید فاطمیون + فیلم
  • مادر شهید اصغر حیدری آسمانی شد
  • درگذشت مادر شهید اسحق مددی
  • مادر شهید اسحق مددی، به دیدار فرزند شهیدش شتافت
  • تفکرات شهید مطهری به نسل آینده منتقل شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود