Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر پیشین عراق در مستندی آن چه را میانجیگری‌اش میان ایران و عربستان به درخواست شهید سلیمانی عنوان می‌کرد، روایت کرد.

به گزارش ایسنا، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر پیشین عراق در مستند الرحلة الاخیرة(آخرین سفر) که از شبکه ماهواره العهد عراق پخش شد با بیان این که در سفری که به پکن داشته پس از تماس شهید سلیمانی با وی برای میانجی گری‌اش میان ایران و عربستان به بغداد بازگشته و بعد از هماهنگی با عربستان در همان شب برای میانجی گری به ریاض رفته است، گفت: با ملک سلمان پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعد این کشور دیدار و موضوع را مطرح کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن ها گفتند بسیار خوب ما نامه ای برای شما ارسال خواهیم کرد و تو آن را به دست طرف ایرانی برسان. در آن سفر برادر الکاظمی و محمد الهاشمی، رئیس دفتر همراه من بودند.
نخست وزیر پیشین عراق پیام عربستان را پیامی خشک توصیف کرد که فاقد سلام و بسم‌الله بوده است و افزود: من گفتم ارسال چنین پیامی به ایران سخت است، سعودی ها گفتند نخست وزیر عراق پیام ما را ببیند و اگر ملاحظاتی دارد به ما بگوید، من ملاحظاتی که داشتم را برای آن ها ارسال کردم و سعودی ها نیز پیام جدیدی نوشتند، این پیام دیپلماتیک تر بود، مضامین آن تغییر نکرده بود اما شکل پیام و برخی کلمات آن تغییر کرده بودند.
عادل عبدالمهدی در ادامه گفت: من پیام را به دست سردار سلیمانی رساندم و او نیز گفت ما به این پیام پاسخ خواهیم داد.بعد از آن شهید سلیمانی را دیدم و به او گفتم پاسخی به من ندادید، سردار سلیمانی گفت در سفر بعدی پاسخ ایران را خواهم آورد که آن سفر آخرین سفر بود و سردار سلیمانی در آن شهید شد.
وی در رابطه با حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به برخی مقرهای نظامی عراقی و هجوم مردم عراق به سفارت آمریکا گفت: دو روز قبل از این اتفاق با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تماس تلفنی داشتم،او گفت این تظاهرات در مقابل سفارت ما چیست، گفتم این ها عراقی هستند که به مساله حمله به منطقه قائم اعتراض دارند، ترامپ گفت ایرانی هستند، گفتم خیر همه آن ها عراقی هستند و بین آن‌ها افراد ایرانی حضور ندارند. 
نخست‌وزیر پیشین عراق خاطرنشان کرد: مکالمه ما بسیار خوب بود و احتمال این وجود داشت که گفت‌وگوهایی را با ایران آغاز کنیم و عملیات تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا انجام شود.

به گفته وی، شرط ایران این بود که همه زندانی ها یک جا آزاد شوند اما آمریکایی ها برای معلوم شدن اهداف و چیزهای دیگر می‌گفتند ابتدا برخی از زندانی ها آزاد می شوند نه همه آن ها.

عبدالمهدی یادآور شد: در حقیقت در آن زمان آقای الکاظمی به عنوان رئیس اطلاعات به تهران رفت و با یکی از زندانی ها عکس گرفت و با آگاهی ما و ایران عکس ها را برداشت و عملیات تبادل زندانیان را برعهده گرفت.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهید سلیمانی شهادت سردار سلیمانی عادل عبدالمهدی ایران و عربستان میانجیگری عراق بین ایران و عربستان نخست وزیر پیشین عراق شهید سلیمانی میان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به مهدی تاج

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان، با ارسال نامه ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت های جام ملت های آسیا را تبریک گفت.

در نامه المسحل آمده است:

رئیس عزیز؛ آقای مهدی تاج عزیز

به نمایندگی از فدراسیون فوتبال عربستان و خانواده فوتبال این کشور، صمیمانه ترین تبریکات را به فدراسیون شما و تیم ملی فوتسال ایران بابت دستاورد ارزشمند کسب عنوان قهرمانی رقابت های جام ملت های آسیا اعلام می کنم.

در واقع، تماشای عملکرد برجسته تیم ملی فوتسال ایران دراین تورنمنت، لحظه ای بزرگ و غرورآمیز برای کل جامعه فوتبال در قاره آسیا بود. علاوه بر این، گرم ترین تبریکات ما را بابت صعود تیم ملی فوتسال ایران به جام جهانی پذیرا باشید. اطمینان داریم تیم شما نماینده شایسته ای برای قاره آسیا در سطح جهانی خواهد بود. ضمن تبریک دوباره این موفقیت چشمگیر، برای تان تداوم موفقیت را در تلاش های آتی آرزو دارم.

یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان

کد خبر 6093494

دیگر خبرها

  • درخواست نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش برای رسیدگی به امکانات و مزایا
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • پیام تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به مهدی تاج
  • روایت رییس پژوهشگاه رویان از پیام رهبری در خصوص ساخت انسان کامل
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو