Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت کرونایی کشور مطلوب است، گفت: آمار فوتی‌ها پس از مدت‌ها به کمتر از ۱۲۰ نفر در روز رسیده است.


به گزارش شریان نیوز،سعید نمکی وزیر بهداشت، در حاشیه رصد طرح شهید سلیمانی، افزود: هفته گذشته از نظر ویروس جدید هفته پرالتهابی برای جهان بود که نمونه‌هایی از آن در انگلیس و ژاپن مشاهده شد و مرگ و میر زیادی را به جهان تحمیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: خوشبختانه در هفته گذشته تعداد مرگ و میرها کاهش پیدا کرد به طوری که امروز به فوت زیر ۱۲۰ نفر در کشور رسیدیم.

به گفته نمکی، در حال حاضر به روزهای اردیبهشت ۹۹ نزدیک شده‌ایم و تعداد مرگ و میرها در برخی استان‌های ما به صفر رسیده است. در حالی که در روزهای اول آذر همه سرزمینمان قرمز بود اما امروز زرد و نارنجی هستند که این اتفاق نیز با لطف خدا، همکاری و صبوری مردم، همکاری کسبه و نهادها و دستگاه‌های مختلف رخ داد.

وی با اشاره به اینکه هیچ شهر قرمزی در کشور هم اکنون نداریم گفت: ۱۰۸ شهر در وضعیت کرونایی نارنجی و ۳۴۰ شهر در وضعیت زرد هستند که کم کم متمایل می‌شوند به شهرهای کم خطر و سفید.

وزیر بهداشت گفت: بسیج، صدا و سیما، هلال احمر و دستگاه‌های دیگر با ما همکاری‌های خوبی انجام دادند و میزان مشارکت دستگاه‌ها در بهبود وضعیت کرونا در کشور مؤثر بود و پررنگ‌ترین همکاری را تیم بسیج انجام داد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها در سه سطح مراقبت، نظارت و حمایت با ما همکاری کردند، گفت: بسیج در بحث حمایتی و کمی هم مراقبت، هلال احمر نظارت و همچنین همکاران ما در بحث بهداشت و درمان در بخش‌های مراقبتی همکاری‌های خوبی انجام دادند.
 

نمکی در خصوص ویروس جهش یافته انگلیسی، گفت: تا این لحظه رد پایی از این ویروس در کشور دیده نشده و تمهیدات بسیار خوبی اندیشیده‌ایم تا راه را برای سرایت ویروس ببندیم. اما همانطور که می‌دانید نمی‌توان جلوی ویروس را گرفت و راهکاری جز فاصله گذاری، رعایت پروتکل‌ها نداریم و امیدواریم با همین روش اگر هم ویروس به کشور وارد شود بتوانیم آن را کنترل کنیم.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت کرونایی کشور مطلوب است و به وضعیت مطلوب‌تری نیز می رسیم. همکاران ما نگرانی‌هایی دارند که مبادا مجدد به وضعیت قبلی دچار شویم و نگرانی ما از ایاب و ذهاب درون شهری، مترو و اتوبوس و همچنین نگران مراسم آینده هستیم که خدایی ناکرده اگر مراسمی در راه باشد مانند قبل با عدم رعایت پروتکل‌ها باعث افزایش آمار مبتلایان نشویم.

نمکی در مورد تهیه واکسن نیز گفت: مسیر تهیه واکسن خارجی را طی می‌کنیم و به زودی خبرهای خوشی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: تولید واکسن داخل کار عظیمی است که مراحل تست انسانی آن این هفته آغاز می‌شود و تست انسانی دومین واکسن ایرانی هم هفته آینده شروع می‌شود.

به گفته نمکی، در آینده نزدیک اثبات می‌کنیم که واکسن داخلی به نسبت واکسن‌هایی که در دنیا وجود دارد، ارجح است.

شناسایی ۵۵۰۰ بیمار جدید کرونا/ جان باختن ۱۱۹ هموطن

سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت:  از دیروز تا امروز ۷ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۵۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۳۰ نفر از آنها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۴۶۵ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۶۹۳ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون ۹۵۱ هزار و ۸۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.  ۵۲۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تا کنون ۷ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۴۰۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
 

  پیوستها
حجم فایل: 42 KB دسته بندیاجتماعي

منبع: شریان

کلیدواژه: وزیر بهداشت وضعیت کرونا حال حاضر دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه محمدبیگی، افزود: متأسفانه کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده است و منجر به استهلاک، خستگی کادر مامایی شده است و همین مسئله عاملی بر کاهش کیفیت کار ماماها در کشور است.

وی گفت: مامایی یکی از مشاغل ارزنده در جهان هستی است، رشته مامایی به دلیل اینکه سلامت مادر و کودک را به ارمغان می‌آورد بسیار ارزشمند است، ارتقای سلامت مادران و کودکان، ترویج فرزندآوری و تغذیه به واسطه شیر مادر، جلوگیری از مرگ مادر، کودک و آموزش مراقبت‌های دوران بارداری معمولاً به واسطه این گروه حساس رشته پزشکی انجام می‌پذیرد.

محمدبیگی با اشاره به کاهش جمعیت ایران در سال‌های آینده، افزود: ایران تنها کشور دارنده جایزه کاهش جمعیت در جهان است، در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده، یعنی به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ متأسفانه به دلیل کمبود ماما در بیمارستان‌های کشور این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، اظهار داشت: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت تنها حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، چرا باید میزان جذب و استخدام ماما به رغم نیاز کشور کم باشد.

کد خبر 6096249 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مورایس: حساسیت ایرانی‌ها به مسائل اخلاقی قابل تحسین است
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسایل اخلاقی قابل تحسین است
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد