Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد ارتباط مستقیمی میان مصرف داروی کاهش فشار خون و افزایش طول عمر وجود دارد.

 تحقیقات پیش بالینی نشان می‌دهد دارویی که برای درمان فشار خون بالا استفاده می‌شود با کمک به فعال‌سازی روند ترمیم میتوکندری می‌تواند باعث افزایش طول عمر شود.

دانشمندان دانشگاه «اوزاکا سیتی» دریافتند که داروی متولازون که داروی ضد فشار خون است و تقریباً ۵۰ سال از عمر ساخت آن می‌گذرد، می‌تواند روند ترمیم سلولی را که طول عمر را افزایش می‌دهد، در کرم‌های لوله‌ای سبب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میتوکندری‌ها ساختار‌های ریزی هستند که مانند نیروگاه‌های سلولی عمل می‌کنند. با افزایش سن، میتوکندری‌ها به طور فزآینده‌ای ناکارآمد می‌شوند و برخی از دانشمندان در جستجوی دارو‌های افزایش دهنده طول عمر به دنبال روش‌هایی برای ترمیم این ساختار‌های اساسی هستند.

دارویی به نام «متولازون (metolazone)» به سرعت و به شکل قابل توجهی بر روی ژن hsp-۶ تاثیرگذار است. «متولازون» یک داروی رایج است که برای درمان فشار خون بالا استفاده می‌شود و نزدیک به ۵۰ سال است که از استفاده بالینی آن می‌گذرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فشار خون طول عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آسمان گلستان تا فردا تحت تاثیر امواج سامانه کم فشار قرار دارد
  • با مشکلات ناشی از افکار منفی آشنا شوید
  • اردوغان: غرب فشار بر اسرائیل را افزایش دهد
  • قیمت نفت صعودی شد
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است