Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری؛ کنارآمدن با دست‌کم یک خانواده دیگر که دیوار به دیوارمان زندگی می‌کنند، تحمل سر و صدا، رسیدگی به امور ساختمان، درگیری بر سر جای پارک  و یا پرداخت هزینه شارژ آپارتمان رایج‌ترین دردسرهای آپارتمان‌نشینی در شهرهای بزرگ است. بخش بزرگی از این مشکلات البته به کمک مدیریت ساختمان قابل رسیدگی و حل و فصل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این‌روست که انتخاب مدیر مناسب برای ساختمان، بخشی از بار آپارتمان‌نشینی را از دوش ساکنان برمی‌دارد. در ایران معمولا این مسئولیت به‌عهده یکی از همسایگان ساکن در آپارتمان گذاشته می‌شود؛ اگرچه طی سال‌های اخیر استخدام مدیر برای مجتمع‌های مسکونی بزرگ رایج شده است و فردی غیرساکن با حقوق و مزایا به استخدام یک مجتمع درمی‌آید تا مدیریت آن را به‌عهده بگیرد.

مدیریت ساختمان در جهان فراتر از مفهوم سنتی مدیریت ساختمان در ایران است. از آنجا که در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته، مجتمع‌های مسکونی توسط شرکت‌ها و نه اشخاص ساخته می‌شوند، مدیریت آن هم به‌عهده افرادی که در استخدام آن شرکت‌ها هستند گذاشته می‌شود؛ به بیانی دیگر، مدیریت ساختمان در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته به‌عنوان یک شغل رسمی پذیرفته شده است. از این‌رو بازار ابزارها و لوازم فناورانه که برای تسهیل انجام مسئولیت‌های یک مدیر ساختمان تولید و عرضه می‌شوند در این کشورها داغ است. علاوه بر تعمیر و نگهداری از ساختمان، دریافت حق شارژ از ساکنان، دسترسی‌دادن به متقاضیان اجاره واحد‌های خالی، ارائه انواع رسید‌ها و فیش‌های پرداخت و دریافت، سند‌های مالیاتی، فاکتورهای هزینه و دیگر انواع سند‌های رایج در مدیریت ساختمان همگی به‌عهده مدیریت ساختمان است و امروزه در جهان برای انجام هریک از این مسئولیت‌ها، یک فناوری وجود دارد.

امروزه در جهان، اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای رایگان زیادی برای اجاره‌دادن خانه وجود دارد که مدیران ساختمان به‌راحتی از آنها برای اجاره‌دادن واحد‌های خالی استفاده می‌کنند. سکوی پردازش هوشمند اسناد یا IDP که تلفیقی از هوش مصنوعی و فناوری پردازش زبانی برای استخراج اطلاعات از میان اطلاعات طبقه‌بندی‌نشده مانند ایمیل‌ها، عکس‌ها، سند‌ها و پرونده‌هاست، استفاده از نرم‌افزارهای ویدئویی برای به نمایش‌گذاشتن ویژگی‌های ساختمان آماده برای اجاره، قفل‌های هوشمند برای دادن دسترسی‌های خصوصی به مستأجران و ساکنان، درگاه‌های مخصوص مستأجران برای دسترسی مستأجر به قراردادها و سندهای مربوط به هزینه‌ها، پرداخت اجاره‌بها، درخواست برای تعمیرات یا دیگر انواع درخواست‌ها و استفاده از نرم‌افزارهای ویژه مدیریت ساختمان که از حجم کارهای فیزیکی مدیران ساختمان تا حد قابل توجهی می‌کاهد، ازجمله جدیدترین فناوری‌هایی هستند که مدیران ساختمان در جهان از آنها بهره می‌برند. البته نباید نرم‌افزارهای حسابداری و آرشیو‌سازی قدیمی‌تر اما همچنان کاربردی مانند اکسل را هم فراموش کرد. اپلیکیشن‌های Neighbium و ApartmentADDA دو نمونه از اپلیکیشن‌های محبوب جهانی برای مدیریت ساختمان به‌شمار می‌روند که برای انجام عملیات حسابداری، محاسبه هزینه‌های ساختمان، محاسبه شارژ واحد‌ها، برقراری ارتباط با همسایگان، رزرو خدمات رفاهی مجتمع، تعیین تاریخ برای برگزاری جلسات و همچنین پرداخت هزینه‌هایی مانند قبوض و مالیات و ارائه انواع گزارش‌های مالی یا ثبت شکایت‌ها کاربرد دارند.

در ایران هم علاوه بر نرم‌افزارهایی مانند اکسل و گوگل‌شیت که معمولا از آنها برای مدیریت هزینه‌ها و ارائه گزارش بدهکاری و بستانکاری و هزینه‌کرد ساختمان به ساکنین استفاده می‌شود، اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مدیریتی و حسابداری دیگری هم برای کمک به مدیران ساختمان وجود دارد.

جست‌وجویی ساده از فروشگاه‌های اپلیکیشن، نمونه‌های مختلفی از این اپلیکیشن‌ها را به‌دست می‌دهد؛ اپلیکیشن‌هایی که در توضیح‌شان به قابلیت‌هایی مانند حسابداری شخصی، حسابداری ساختمان، مدیریت آنلاین شارژ و مدیریت هزینه‌های ساختمان اشاره شده است. یکی از پرمخاطب‌ترین این اپلیکیشن‌ها، سامون (Samoon) نام دارد که بالای 5 هزار بار در فروشگاه گوگل دانلود شده است. خدمات این اپلیکیشن در حوزه مدیریت ساختمان است و سامانه‌ای برای مدیریت ساختمان، حسابداری و خدمات و مدیریت خانه‌های هوشمند در اختیار مدیران ساختمان قرار می‌دهد. این اپلیکیشن می‌تواند شارژ ماهانه هر واحد را محاسبه کند و گزارش هزینه‌کرد و گزارش پرداخت اهالی را در  اختیار مدیر و ساکنان قرار دهد. همچنین این اپلیکیشن امکان مدیریت همزمان چند مجتمع مسکونی را فراهم کرده است و می‌تواند مسئولیت‌های مدیران را به آنها یادآوری کند.

اپلیکیشن آپارتک، نمونه دیگری است که از آن برای مدیریت پرداخت آنلاین شارژ‌ واحد‌های مجتمع مسکونی و ثبت دخل و خرج و هزینه‌های جاری ساختمان استفاده می‌شود. در این حوزه، اپلیکیشن مدیسا و سبزپرداز با کاربری مدیریت ساختمان‌ها و هزینه‌های ساختمان و اپلیکیشن‌های شارژمان، پارمیس و باجت جهت انجام امور حسابداری در ساختمان‌ها در دسترس مدیران ساختمان قرار دارند. همچنین برنامه‌های متعددی برای دسترسی عموم ساکنان مجتمع مسکونی به قوانین و حقوق آپارتمان‌نشینی در فروشگاه‌های اپلیکیشن وجود دارد که می‌توانند مسئولیت توضیح شفاهی برای تک‌تک ساکنان را از دوش مدیر ساختمان بردارد.

پربیننده ترین واریز یارانه ۱۰۰هزار تومانی به حساب جاماندگان ملاک پرداخت یارانه ۱۰۰هزار تومانی تغییر می‌کند؟ حیوانی که نصف بدنش زرافه و نصف دیگرش گورخر است +عکس استخدام ۱۹۷هزار معلم از میان نهضتی‌ها و حق‌التدریسی‌ها/ تعیین تکلیف رتبه‌بندی معلمان در بودجه‌۱۴۰۰ آخرین جزییات از رتبه بندی فرهنگیان در سال۱۴۰۰

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن مستاجر ساختمان مجتمع مسکونی مستاجران مدیریت ساختمان مدیران ساختمان مدیریت ساختمان نرم افزارهای برای مدیریت اپلیکیشن ها هزینه ها واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلالی‌ها شارژ مالی شدند

 به گزارش تابناک، در آستانه بازی حساس استقلال و تراکتور، باشگاه استقلال امروز (سه شنبه) بخشی از مبالغ قرارداد آبی پوشان را به حساب آنها واریز کرد. علی خطیر در جلسه ای که با مدیران هلدینگ خلیج فارس داشت از آنها درخواست کرد در آستانه بازی حساس استقلال و تراکتور بخشی از قراردادهای مرلبان و بازیکنان این تیم پرداخت سود. این درخواست علی خطیر مورد موافقت مدیران مالک جدید باشگاه استقلال قرار گرفت و امروز ۱۵ ذرصد از مبالغ قرارداد آبی پوشان را به حساب آنها واریز کرد.

قرار است در صورت پیروزی استقلال مقابل تراکتور پاداش ویژه‌ای به آبی‌پوشان پرداخت شود. تیم فوتبال استقلال تهران در هفته بیست‌پنحم لیگ برتر فوتبال چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۱۷ میهمان تراکتور است. آبی‌پوشان با ۵۳ و تراکتور با ۴۰ امتیاز به ترتیب در رده‌های اول و چهارم جدول جای دارند.

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • استقلالی‌ها شارژ مالی شدند
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • استقلالی‌ها پولدار می‌شوند
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان