Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص بیماری های عفونی گفت: از مردم تشکر می‌کنیم که با رعایت محدودیت‌های کرونایی، بیماری را به مرحله کنترل رسانده‌اند و اگر همین روال پیش‌گرفته شود آمار مبتلایان به کرونا در دو هفته آینده دورقمی خواهد شد.

مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به میزان شیوع ویروس کرونای انگلیسی، اظهار کرد: شدت شیوع کرونای جهش‌یافته انگلیسی بیشتر از کرونای قبلی است و این می‌تواند به گونه‌ای سریع‌تر در میان افراد منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تفاوت‌های مرگ‌ومیر کرونای انگلیسی با کرونایی که در یک سال گذشته جهان را در به مصائب خود گرفتار کرده،گفت: خوشبختانه میزان مرگ‌ومیر کرونای انگلیسی در مقایسه با کرونای امروزی بالاتر نیست و به سبب اینکه ارتباط ما با برخی از کشورها برقرار نیست، امتیازی است که می‌تواند روند فعالیت بیماری در کشور را کاهش دهد.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی در رابطه با اقدامات پیشگیرانه‌ای که باید در مرزها و سفرهای هوایی مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: ما در ایران باید تمامی مسافران خارجی که به کشور ورود می کنند را قرنطینه و از هرگونه تماس با چنین افرادی خودداری کنیم و در صورت دارا بودن علائم ابتلا به کرونا حتماً از افراد مشکوک به کرونای انگلیسی آزمایش "پی.سی.آر" اخذ شود. 

وی با اشاره به لزوم اعمال برخی اقدامات ملی با هدف مقابله با ویروس کرونای انگلیسی، توصیه کرد: مسئولان باید تمام پروازهای منتهی به کشورهای آلوده را رصد کنند و تمامی مسافران را چک و در صورت ابتلا به کرونا از افراد مبتلابه ویروس، تست کرونا بگیرند.

مردانی خطاب به مردم به ویزه آن دسته از هموطنانی که با شنیدن خبر انتشار کرونای انگلیسی نگران و بیم زده شده اند، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که کرونای انگلیسی در کشورهای اروپایی جولان می‌دهد، کشور ما شرایط بهتری دارد. بنابراین مردم خونسردی خود را حفظ کنند و بدانند تفاوت زیادی با کرونای قبلی ندارد؛ مردم تنها باید احتیاط کرده، مسافرت‌ها را کم کنند که انشالله در این صورت آسیبی نخواهند دید.

وی با اشاره به میزان اثرگذاری واکسن کرونا بر کروناویروس انگلیسی، گفت: واکسن کرونا ساخته‌شده در دنیا به نظر بر روی ویروس جهش‌یافته اثرگذار است؛ شاید به همین خاطر است که در کشور انگلستان که ویروس ازآنجا نشات گرفته، هنوز واکسن تولید و توزیع می‌شود.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در خاتمه این گفت‌وگو، با تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی، تصریح کرد: از مردم تشکر می‌کنیم که با رعایت محدودیت‌های کرونایی بیماری را به مرحله کنترل رسانده‌اند و اگر همین روال در پیش‌گرفته شود، قطعا آمار مبتلایان به کرونا در دو هفته آینده دورقمی خواهد شد.

انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: کرونای انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است