Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پدال، شاید همه این موارد احساس‌برانگیز به نظر برسند اما در صنعتی که استفاده از قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی همه‌گیر می‌شود خودروسازان نیازمند یافتن راه‌های دیگری برای تمایز از رقبا خواهند بود. اینجاست که فرایند تولید خلاقانه زینگر وارد میدان می‌شود.

اولین قدم ترکیب مهندسی و طراحی است که با استفاده از کامپیوتر و برای بهینه‌سازی قطعات انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین فاکتورهایی شامل وزن، استحکام، ابعاد، متریال و نقاط جوش و اتصال است. زینگر با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن به سبک‌ترین و قوی‌ترین قطعات دست یافته است.

نتیجه این کار طراحی بسیار ارگانیک و تقریباً فضایی مانند است که درعین‌حال بسیار سبک و مستحکم است. مهندسی حرف اول را در طراحی این خودرو می‌زند به گونه‌ای که ۲۱C یادآور پروتوتایپ های لمانز است.

دیگر فرایند منحصربه‌فرد انجام شده در زینگر استفاده گسترده از تکنیک پرینت سه‌بعدی است. جدای از قطعات فیبر کربنی بکار رفته، بخش اعظم این هایپرکار با آلیاژهای آلومینیوم و تیتانیوم ساخته شده است. از آنجایی که طراحی‌های صورت گرفته با کامپیوتر بسیار پیچیده هستند بنابراین استفاده از روش‌های سنتی برای تولید چنین آلیاژها و قطعاتی غیرممکن بوده است.

اینجاست که از فرایند پرینت سه‌بعدی استفاده شده است. در تکنیک پخت لایه انتخابی SLS از لیزر برای به دست آوردن قطعه نهایی استفاده می‌شود. اگرچه SLS خاص زینگر نیست اما استفاده از آن برای تولید یک هایپرکار اقدامی آینده نگرانه محسوب می‌شود.

آخرین بخش فرایندهای تولید خلاقانه زینگر به روش مونتاژ آن مربوط می‌شود. این شرکت واحدی با نام واحد خودکار AU را توسعه داده که از روشی منحصربه‌فرد با نام مونتاژ عمودی استفاده می‌کند. هر واحد خودکار در واقع یک سیستم بازوهای رباتیک است که با همکاری یکدیگر کار می‌کنند. برخی بازوها اقدام به نگه داشتن شاسی و چرخش آن در صورت نیاز کرده و بازوهای دیگر هم قطعات را به خودرو متصل می‌کنند. باید گفت واحد خودکار می‌تواند تمامی این کارها را بدون دخالت انسان انجام دهد.

دیگر مزیت سیستم واحد خودکار انعطاف‌پذیری آن است. به خاطر اینکه هر واحد خودکار کاملاً برنامه‌ریزی شده بنابراین دوباره می‌توان در آن تغییراتی ایجاد کرد تا آماده مأموریت جدیدی شود. بالاتر از همه این‌ها کاهش هزینه‌ها نسبت به خطوط مونتاژ سنتی است که نه تنها باعث پیشرفته‌تر و منعطف‌تر شدن خط تولید شده بلکه هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

روش زینگر از نظر مقیاس فعلاً کوچک بوده و تنها ۸۰ دستگاه هایپرکار ۲۱C تولید خواهد شد اما این تکنولوژی‌ها می‌توانند در نهایت به تولید انبوه نیز راه یابند. زمانی فرا خواهد رسید که صنعت خودرو تحولات عظیمی را تجربه خواهد کرد و شاید انسان‌ها جای خود را به ماشین‌های بسیار پیشرفته و کارا بدهند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هیبریدی الکتریکی واحد خودکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۴۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید

سید محمد رضا سیدحسینی گفت: پیش بینی می شود با این میزان جوجه ریزی چهار هزار و ۸۸۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: رکورد جوجه ریزی سال گذشته واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی سیستان و بلوچستان حدود ۲۴ میلون قطعه بوده که با این میزان جوجه ریزی، ۴۰ هزار و ۵۵۰ تن گوشت مرغ در استان تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه در هر دوره در سیستان و بلوچستان مشغول تولید است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • مراحل تولید وانت و کامیونت های "فورد" در ویدئویی دیدنی (فیلم)
  • فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم)
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)