Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:23:01 GMT

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در ایلام اجرایی می شود

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۵۳۸۹

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در ایلام اجرایی می شود

زهرا همتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این طرح همه ساله با هدف پیشگیری از تنبلی چشم اول آبان ماه به صورت ملی در استان‌های سراسر کشور اجرا می‌شد که به علت شیوع کرونا تقویم اجرایی آن در سال جاری تغییر کرد.

وی ادامه داد: این طرح که از شهریورماه اجرا شد، در پی قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز این طرح متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی با اشاره به فعال شدن پایگاه‌های سنجش بینایی برای اجرای این برنامه در شهرستان‌های استان، ادامه داد: در اجرای این طرح در تمامی شهرستان‌های استان معاینه چشم کودکان تنها از طریق دستگاه غربالگری با حفظ رعایت اصول بهداشتی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه در سال‌های گذشته عمده غربالگری کودکان از طریق تابلو ای چارت انجام گرفته است، اظهار کرد: در اجرای این طرح در سال جاری به منظور حفظ سلامت مردم هیچ تماسی بین غربالگر و کودک ایجاد نمی‌شود و معاینه تنها از طریق دستگاه ویژه غربالگری انجام خواهد گرفت.

مدیرکل بهزیستی ایلام بیان کرد: در این راستا خانواده‌های دارای فرزندان سه تا شش ساله می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های دائمی سنجش بینایی از سلامت چشمان فرزندانشان اطمینان کسب کنند و در صورت مشکوک بودن به عارضه تنبلی چشم برای ادامه درمان به متخصصان ارجاع می‌شوند.

وی یادآورد شد: بر اساس برنامه زمان بندی انجام گرفته، اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم تا پایان سال جاری در صورت تداوم وضعیت زرد استان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5106152

منبع: مهر

کلیدواژه: تنبلی چشم بهزیستی ایلام ایلام ویروس کرونا بارش برف قاسم سلیمانی گرگان شیراز آمار کرونا کرمانشاه بوشهر شهرستان کرج شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه 9 دی لیگ برتر فوتبال ایران شهرکرد تنبلی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران

سرکلانتر یکم پلیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند سرقت از مزون لباس خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ صادق ضرونی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال اعلام یک فقره سرقت از مزون لباس واقع در محله محمودیه تهران، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس قرار گرفت و در جریان آن با بررسی دوربین‌های مداربسته محل سرقت، مشخص شد سرایدار ساختمان که از اتباع کشور همسایه است با همدستی دو نفر دیگر، در ساعات نیمه شب اقدام به سرقت لباس‌ها کرده است.

وی ادامه داد: بررسی‌های اولیه نشان داد متهمان از طریق فضای مجازی اقدام به فروش لباس و اموال مسروقه کرده و آن را در این فضا آگهی کرده‌اند. همین سرنخ مقدمه‌ای برای دستگیری این افراد شد.

سرکلانتر یکم پلیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: ماموران پس از اخذ مجوزهای قضایی و با به‌کارگیری شیوه‌های پلیسی و در یک اقدام غافلگیر کننده سرایدار ساختمان را دستگیر و پس از کشف اموال مسروقه در اتاق سرایداری دو نفر دیگر از همدستانش را نیز شناسایی و دستگیر کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان گفت:‌متهمان در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند. در ادامه برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شد و متهمان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت به شهروندان به ویژه مغازه داران توصیه کرد که فروشگاه‌ها و انبارهای خود را به تجهیزات امنیتی همچون دوربین‌های مداربسته و دزدگیر مجهز کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند