Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد رزم روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سلسله افزود: منطقه نمونه گردشگری کهمان یک ظرفیت کشوری است که باید از هرگونه تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها در این منطقه جلوگیری و با متخلفین به شدت برخورد شود.

وی با اشاره به تشکیل ۹۰ پرونده منابع طبیعی در شهرستان سلسله اظهار داشت: منطقه تفریحی کهمان تنها متعلق به شهرستان نیست بلکه یک ظرفیت استانی و کشوری است که بیشترین تجاوز به حریم آن طی سال های اخیر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه این امر مصداق بارز تضییع حقوق عامه است اظهار داشت: برخی افراد سودجو حتی در بستر این رودخانه اقدام به ساخت و ساز کرده اند که لازم است به مرور زمان دست رانت خواران از این منطقه کوتاه شود.

رزم همچنین با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و لزوم پشتیبانی از سرمایه گذاری های مشروع عنوان کرد: مبارزه با فساد اقتصادی موجب تقویت سرمایه های درست می شود بنابراین باید از سرمایه گذاری در راستای افزایش اشتغال، رونق تولید و خروج از رکود حمایت کرد. 

سرپرست فرمانداری سلسله نیز گفت: اگر خواهان رفع مشکل مردم در حوزه‌های مختلف هستیم باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها به ویژه قوه قضائیه استفاده کنیم تا زمینه خدمت‌رسانی بیشتر در سایه تداوم انقلاب فراهم شود.

مرتضی مهدوی کیا ابراز امیدواری کرد: با همکاری دستگاه قضا و دادستان، ضمن تشکیل یک شورای تامین همدل، زمینه برگزاری انتخاباتی باشکوه و با حضور حداکثری در شهرستان فراهم شود.

در این آیین سید احمد موسوی به عنوان رئیس دادگستری و یونس آزادپور به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سلسله معرفی شدند و از زحمات فریدون رواد و محسن همتی قدردانی شد.

موسوی پیش از این رئیس شعبه دوم حقوقی و آزادپور نیز بازپرس دادگستری خرم‌آباد بوده است.

منطقه نمونه گردشگری کهمان را می توان نگین سبز سلسله نامید زیرا چشمه‌های پرجوش وخروش و درختان گردوی چند صدساله زیبایی و جلوه خاص و بی نظیری را به آن بخشیده‌اند.

طبیعت بکر، یخچال‌های دائمی، غارهای متعدد و ارتفاعات جذاب و دیدنی، وجود داروهای گیاهی بسیار نادر و کمیاب، چشمه سارهای فراوان و پرآب، طراوت و خنکی و آب وهوای بی بدیل این منطقه روح هر انسانی را به ویژه در فصول گردشگری اسیر خود می‌کند.

علت نامگذاری این منطقه مربوط به دوره‌های باستان بوده که در آن پادشاهان به تفرج و خوشگذرانی می پرداخته‌اند که گواه آن را می‌توان تخت گاه‌های سراب خاصون (سراب خاصان) و سراب و چشمه معروف تخت شاه دانست.

واژه کهمان دارای چند معنی است و احتمال می رود از ترکیب ۲ واژه لکی (فارسی پهلوی) کی به معنی شاه و مان به معنی آمدن که در کل به معنی جایی است که شاهان به آنجا می آیند، آمده باشد.

برچسب‌ها دادگستری دادستانی کل کشور قوه قضاییه لرستان رودخانه های کوهستانی سلسله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری دادستانی کل کشور قوه قضاییه لرستان رودخانه های کوهستانی سلسله دادگستری دادستانی کل کشور قوه قضاییه لرستان رودخانه های کوهستانی سلسله اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در جریان این بازدید اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه مهم از ۱۲ سال پیش آغاز شد، اما تا سال ۱۴۰۰ تنها حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و متاسفانه چندین سال نیز کار معطل مانده بود.

وی ادامه داد: در سفر استانی رئیس جمهور به این استان، آیت‌الله رئیسی تاکید کردند که این پروژه با جدیت دنبال شود؛ الحمدلله با تزریق حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار، پس از ۱۲ سال امروز شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی این طرح آبرسانی هستیم. امیدواریم این پروژه تا فصل پاییز به بهره‌برداری برسد تا مردم این شهرستان و منطقه از برکات این طرح آبرسانی بهره‌مند شوند.

منصوری خاطر نشان کرد: با تکمیل این پروژه علاوه بر تامین حدود پنج و نیم میلیون متر مکعب آب شرب مردم  منطقه، حدود ۳ میلیون متر مکعب آب نیز به صنعت اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است
  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور