Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سلسله، محمد رزم عصر امروز در حاشیه تکریم و معارفه رئیس دادگستری این شهرستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شهرستان‌های مختلف استان شورایی تحت عنوان شورای حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت‌المال تشکیل می‌شود.

تشکیل شورای حفاظت از اراضی ملی

وی خاطرنشان کرد: به هیج کسی اجاه تصرف و تخریب در اراضی ملی و منابع طبیعی داده نمی‌شود، ضمن اینکه دستگاه قضایی استان در راستای حفظ حقوق عامه با متخلفان برخورد قاطع خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به حفظ مناطق گردشگری استان، بیان داشت: در گذشته اهمال و سهل انگاری‌هایی صورت گرفته و مجوزهای غیرقانونی صادر شده که از نظر دستگاه قضایی ابطال و فاقد هرگونه ارزش حقوقی است.

صدور حکم قلع بنا برای متخلفان مستحدثات رودخانه کهمان

رزم بیان داشت: متاسفانه شاهد هستیم که برخی‌ها حرائم جاده‌ای و رودخانه‌ای را رعایت نکرده و ابنیه‌ و مستحدثاتی را در بستر رودخانه همچون رودخانه کهمان ایجاد کرده‌اند و یا استخرهای پرورش ماهی را ساخته‌اند که در اولین فرصت به پرونده‌های متخلف رسیدگی و تعیین تکلیف می‌شوند.

وی با اشاره به صدور حکم قلع بنا برای متخلفان مستحدثات رودخانه کهکان سلسله، گفت: با تدبیر شورای اعضای شورای تامین به مرور زمان قلع بنا اجرا خواهد شد.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: در راستای قانون بازرسی کل کشور و همچنین قانون سلامت نظام اداری چنانچه ترک وظیفه‌ای از سوی مدیران دولتی موجب آسیب به بیت المال و یا شخص حقیقی و یا حقوقی شود، بایستی خسارت جبران شود.

رزم به آخرین وضعیت پرونده محکومان پل کاکارضا اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان پل قدیم کاکارضا از حیث امنیت و ساخت بنا، استحکام و استاندارد لازم برخوردار نبوده و موجب بروز خسارت شد، حکم آن از نظر جزایی و جبران خسارت بیت‌المال نیز صادر گردید.

وی بیان داشت: تعدادی از مدیران اداره راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و همچنین پیمانکار، ناظرین و مشاوران پل احضار و تحت عنوان قتل شبه عمدی محکوم به دیه شدند، ضمن اینکه از نظر جنبه عمومی جرم حکم قاطعی برای آن‌ها صادر شد که البته نسبت به حکم اعتراض شده که پس از تائید و قطعیت در محاکم تجدیدنظر به مرحله اجرا خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان قتل حکم دیه قلع بنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مسلحانه پزشک ماهشهری؛ کیفرخواست صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر از صدور کیفرخواست در خصوص پرونده قتل پزشک ماهشهری خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدی با اشاره به دستورات رئیس کل دادگستری استان خوزستان در مورد موضوع امنیت روانی جامعه و برخورد قاطع و سریع با جرائم خشن، گفت: پس از اطلاع از موضوع بلافاصله با حضور بازپرس در صحنه قتل و بررسی شواهد موجود، پرونده تشکیل و تحقیقات به سرعت آغاز شد.

وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات اولیه و شناسایی متهم، فرد مظنون در کمترین زمان ممکن دستگیر و پس از بازداشت به جرم خود اعتراف و نحوه قتل و علت آن را تشریح کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر با بیان اینکه مبارزه با فساد و برخورد مصداقی با جرایم خشن و تأمین امنیت روانی جامعه با دقت نظر و سرعت عمل، از اولویت برنامه‌های این دادستانی است، گفت: پرونده پس از تکمیل تحقیقات ظرف دو ماه با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان خوزستان ارسال شد.

دیگر خبرها

  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • هشدار در پی تشدید و استمرار سامانه بارشی در کرمانشاه
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • قتل مسلحانه پزشک ماهشهری؛ کیفرخواست صادر شد
  • هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • اسناد تک برگی برای اراضی زراعی صادر می شود
  • ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری