Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم نریمانی ظهر امروز در نشست هماهنگی «کنگره بزرگداشت 3535 شهید استان زنجان» با گرامیداشت یاد شهدای زنجان و غواصان عملیات کربلای 5 اظهار کرد: برای اثربخشی کنگره‌ها به مرحله‌ای از بلوغ فرهنگی در دستگاه‌های فرهنگی رسیده‌ایم.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کنگره‌ها، باید تغییر الگو و رویه دهیم، اضافه کرد: این موضوع در بنیاد شهید در دستور کار است، که البته شاید با توجه به بافت استان تغییر رویه دشوار به نظر برسد و باید در اتاق فکر اثربخشی کنگره مورد بررسی قرار بگیرد و قشربندی مخاطبان مورد نظر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی در راستای استفاده حداکثری از رسانه‌ها، تصریح کرد: در بخش فضای مجازی به جای تصدی‌گری باید به دنبال تولید محتوا باشیم.

نریمانی با بیان اینکه، «نشر شاهد» کتاب «فرهنگ اعلام شهدای استان زنجان» را  منتشر کرده، افزود: این اثر می‌تواند برای کنگره مورد استفاده قرار بگیرد و از طرفی زنجان استانی توریستی است که می‌توان در محل گذر آن، یادمانی از شهدای غواص قرار داد.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: وصیت‌نامه‌های شهدا الگوی جدیدی است که اثربخشی زیادی دارند و پیشنهاد می‌شود برای آن نیز برنامه‌ریزی کنید و اداره کل اسناد و انتشارات نیز می‌تواند وصیت‌نامه 3 هزار و 535 شهید کنگره را در اختیار قرار دهد.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر ضبط و ثبت خاطرات والدین شهدا در استان زنجان بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و 359 مادر شهید استان در قید حیات هستند که خاطرات 399 تن از آنها ثبت شده و 960 مادر شهید دیگر نیز خاطراتی دارند که باید ثبت شود و این موضوع می‌تواند یکی از خروجی‌های کنگره باشد.

وی با اشاره به اینکه در بخش اسناد نیز هیچ موضوع محرمانه‌ای وجود ندارد و بنیاد شهید با حفظ اطلاعات شخصی شهدا، مطالب را در اختیار ارگان‌های مختلف قرار می‌دهد، ادامه داد: 9 میلیون سند در اختیار داریم که آمادگی داریم آن را در اختیار سازمان‌های مختلف قرار داده و از طریق سامانه اسناد افتخار امکان دریافت اسناد دیگر سازمان‌ها نیز وجود دارد.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید نیز در ادامه این نشست به ارائه پیشنهادهایی برای بهتر برگزار شدن کنگره پرداخت و توضیح داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران تجربه برگزاری کنگره‌های بسیاری در استان‌های کشور دارد.

اسکندر یارنسب گفت: بیشتر کنگره‌ها به صورت مراسمی، تجمعی و مقطعی است و برای اثرگذاری این کنگره‌ها پیشنهاد می‌شود چند اثر ماندگار به مناسبت کنگره تولید شود، همچنین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که در بخش‌های مردمی، مردم در خلق و تولید آثار نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید زنجان اسناد فرهنگ بنیاد شهید و امور ایثارگران اسناد و انتشارات مادر شهید کنگره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حاجیه خانم ماه بیگم کریمی مادر شهیدان والامقام علی مراد و علی محمدرضایی شب گذشته به دلیل کهولت سن و بیماری دارفانی را وداع گفت.
پیکر حاجیه خانم ماه بیگم کریمی امروز ساعت ۱۶:۳۰ تشییع و در گلزار شهدای بیستجان شهر زاینده رود به خاک سپرده می‌شود.
شهید علی محمد رضائی سی ام آذر سال ۱۳۶۱ در عملیات محرم و شهید علی مراد محمد رضایی ۲۱ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود
  • نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت