Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع خبری  بعد  از ظهر یکشنبه از سفر وزیر دفاع عراق به ترکیه خبر دادند.

خبرنگار وبگاه «کردستان-24» در توییتی بدین منظور نوشت که «عناد سعدون» وزیر دفاع عراق برای پاره‌ای  مذاکرات امنیتی وارد ترکیه شده است. هنوز به جزئیات بیشتری از اهداف این دیدار اشاره‌ای نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این دیدار در حالی صورت می گیرد که طی روزهای گذشته جنگنده‌های ترکیه‌ای در ادامه حملات غیر قانونی به کردستان عراق مناطقی را بمباران کردند.  این حملات در حالی کماکان ادامه دارد که نخست وزیر عراق در اولین سفر خود به آنکارا از زمان روی کار آمدن در ماه مه، با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدار و در مورد عملیات مشترک علیه حزب کارگر کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) گفت‌وگو کرد.

پس از توافق ترکیه و عراق برای همکاری بیشتر در مبارزه با گروه های شبه نظامی در منطقه و در حالیکه مردم منطقه چشم انتظار کاهش حملات هوایی ترکیه به شمال عراق را داشتند ، جنگنده‌های ترکیه هفته گذشته 10 روستا را در شمال عراق بمباران کردند.

«عبدالستار» از مسئولان منطقه گفت، بمباران جت‌های ترکیه هرچند که تلفاتی نداشت، اما مردم محلی را وحشت زده کرد. یک منبع امنیتی دیگر در زاخو در این باره گفت:«این بمباران باعث ترس زیادی بین مردم شد.این  بمباران بسیار شدیتر از دفعات قبل بود.»

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه عراق وزیر دفاع همکاری های امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساوث‌چاینامورنینگ، تنها چند هفته پس از گفت‌وگوهای رسمی درباره ورود ژاپن به پیمان «آکوس»، «شین وون سیک،» وزیر دفاع کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد سئول درباره پیوستن به بخشی از این پیمان امنیتی مذاکرات را آغاز کرده است.

پیمان آکوس یک پیمان دفاعی دو مرحله‌ای است که در سال ۲۰۲۱ بین آمریکا، انگلیس و استرالیا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای عقب راندن از نفوذ فزاینده چین در منطقه آسیا و اقیانوسیه شکل گرفت.

در حالی که اولین مرحله برای ارائه فناوری زیردریایی هسته‌ای استرالیا به سه هسته اصلی محدود می‌شود، سه کشور عضو احتمال پیوستن سایر کشورها به مرحله دوم یا «ستون ۲» را افزایش داده‌اند که هدف آن اشتراک‌گذاری سایر فناوری‌های نظامی از جمله محاسبات کوانتومی و موشک‌های مافوق صوت است.

وزیر دفاع کره جنوبی در نشست مطبوعاتی پس از نشست وزرای خارجه و دفاع استرالیا و کره جنوبی در ملبورن گفت کره جنوبی می‌تواند با قابلیت‌های دفاعی، علمی و فناوری خود به مرحله دوم آکوس کمک کند.

وی دراین‌باره گفت: در جلسه امروز ما همچنین در مورد امکان مشارکت با مرحله آکوس بحث کردیم. ما از فعالیت های مرحله دوم آکوس حمایت می کنیم و از اینکه اعضا کره جنوبی را به عنوان شریک در نظر می گیرند، استقبال می کنیم.

کد خبر 6093972

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)