Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی فردا: اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بر سر یک دوراهی مانده اند، حمایت از یک چهره شاخص اصلاح طلب  یا رفتن به سمت نامزد ائتلافی. البته به نظر می رسد گزینه نخست آنها معرفی یک نامزد اختصاصی است. بر اساس این سناریو اسحاق جهانگیری شانس بیشتری نسبت به سایر گزینه ها دارد اما اگر در این مسیر به توفیق نرسند، آنها سناریوی دوم را فعال خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا فولادگر درباره گرایش طیفی از اصلاح طلبان به حمایت از اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به خبرنگار «فردا» گفت: اخبار حکایت از این می کند که اصلاحات می خواهد در 1400 با یک نامزد اختصاصی و غیر عاریتی به صحنه رقابت پا گذارد. به عبارت دیگر اصلاح طلبان نمی خواهند تجربه حمایت از آقای روحانی در سال های 92 و 96 را در انتخابات پیش رو تکرار کنند.

وی افزود: هم اکنون سه دیدگاه در جریان اصلاحات برای انتخاب نامزد اختصاصی مطرح است. نخست آنکه از چهره ای حمایت کنند که در معرض رأی برای ریاست جمهوری نبوده اما در عین حال چهره ای شناخته شده در حوزه اجرایی و علمی است مثل آقای دکتر عارف که سال 92 به نفع آقای روحانی کنار رفت و در معرض رأی قرار نگرفت. همچنین در انتخابات مجلس دهم نفر اول تهران شد.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: دیدگاه دوم آن است که چهره های دولتی مثل آقای ستاری معاون علمی رئیس جمهور یا آقای اردکانیان وزیر نیرو را مورد حمایت قرار دهند، این افراد بیشتر در حوزه علمی و فنی مشغول بودند و نقش اصلی در تصمیم گیری های کلان اقتصادی دولت نداشتند ضمن آنکه در حوزه کاری خودشان کارنامه موفقی هم می توانند ارائه دهند.

وی افزود: دیدگاه سوم آن است که از آقای جهانگیری حمایت شود که مسئولیت ارشد در دولت داشت، سال 96 کاندیدا بود و در نهایت به نفع آقای روحانی کنار رفت. او هرچند فردی اصلاح طلب محسوب می شود اما اگر نامزد اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری باشد باید مسئولیت عملکرد این دولت را بپذیرد و نمی تواند جدای از این سابقه اجرایی نامزد انتخابات 1400 شود.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین تأکید کرد: در واقع آقای جهانگیری هم باید از عملکرد این دولت در 8 سال گذشته دفاع کند و هم برنامه برای دولت بعدی بدهد که با نگاهی به تجربه ادوار گذشته می توان گفت این کار سختی است. به عبارت دیگر با وجودی که آقای جهانگیری اجرایی تر از آقای عارف است اما وضعیت او در انتخابات ریاست جمهوری سخت تر از آقای عارف می شود.

وی با اشاره به مشابهت سوابق اجرایی عارف و جهانگیری افزود: آقای عارف همچون آقای جهانگیری سابقه معاون اولی دولت، ریاست سازمان برنامه و بودجه و وزارت در کارنامه دارد. ضمن آنکه او یک چهره علمی، صبور و معتدل تر به لحاظ سیاسی در جریان اصلاحات محسوب می شود. یک نکته مهم را نیز نباید نادیده گرفت و آن اینکه موضوع ارز 4200 و انتقادات جدی درباره آن، به پای آقای جهانگیری نوشته شده است.

فولادگر گفت: در مجموع اصلاح طلبان با هر سناریوی پا به عرصه انتخابات بگذارند مسئول عملکرد دولت هستند و نمی توانند خودشان را از انتقادات وارد به این دولت مبری کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران ایران انتخابات ریاست جمهوری آقای جهانگیری اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول پخش برنامه های صدای آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ ستاد تبلیغاتی صدا و سیما اعلام کرد: مجموعه‌های شنیداری ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از سیزدهم تا نوزدهم اردیبهشت روزانه ساعت ۱۵ تا ۱۶ بصورت چرخشی و در یک بسته پیوسته از رادیو آبادان پخش می‌شود.
همچنین مناظره نامزد‌ها روزانه در بازه زمانی تبلیغات در ۲ نوبت در ساعات ۲۲ تا ۲۳ و ۲ تا ۳ بامداد از صدای آبادان تقدیم مخاطبان خواهد شد.
مناظره و فیلم‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی پیشتر در صدا و سیمای مرکز آبادان ضبط و تهیه شده و در بازه زمانی تبلیغات رسمی یعنی از فردا (۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت) به روی آنتن شبکه آبادان می‌رود.
در آبادان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴ نامزد برای راهیابی به بهارستان رقابت می‌کنند.
انتخابات در ۸ حوزه از جمله آبادان به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جدول زمان پخش فیلم‌های تبلیغاتی و مناظره‌های نامزد‌های انتخابات مجلس در آبادان

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات از شبکه سهند
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟