Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در جریان بازدید سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک از این فدراسیون اظهار داشت: در مدت 20 ماهی که در فدراسیون حضور داشتیم موفق شدیم تا بدهی‌ها را تسویه کنیم و امروز شرایط مالی نسبتا خوبی را در فدراسیون حاکم کردیم؛ تیم‌های ملی ما در رده های سنی مختلف در حال فعالیت هستند و همانطور که مستحضر هستید بعد از هفت، هشت سالی که میزبانی در آسیا از ما سلب شده بود، به لطف صالحی امیری و پیگیری هایی وی و همچنین حمایت سلطانی فر وزیر محترم ورزش میزبان رقابت‌های جوانان آسیا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون در دو مرحله قصد داشتند میزبانی را به دلیل شرایط کرونا و دلایل دیگر از ایران گرفته بگیرند و در هر دو مرحله صالحی امیری بلافاصله ورود کرده و در آخرین مرحله نیز در جریان نشست شورای المپیک آسیا با شیخ احمد دیدار و گفت و گو کرده و به لطف خدا این میزبانی در کشورمان حفظ شد تا ما بتوانیم بعد از سال ها به نوعی خون در رگ های هندبال کشور به جریان بیاندازیم.

پاکدل افزود: تمام مسئولین در تلاش هستند تا بتوانیم این میزبانی را به نحو احسن انجام دهیم. در هندبال شکافی ابجاد شده و یکی از مهمترین دلایل آن بی ثباتی مدیریتی است که در سال های اخیر در این رشته ورزشی وجود داشته است؛ من هشتمین رئیس پنج سال اخیر فدراسیون هندبال ایران هستم و در عرض این پنج سال، شاید 6 یا هفت مدیر و سرپرست در این فدراسیون رفته و آمده اند و شاید یکی از دلایل اصلی عقب افتادگی امروز ما در آسیا همین مساله بوده است؛ در حقیقت به معنای واقعی کلمه نتوانستیم پشتوانه سازی و برنامه ریزی را برای هندبال انجام دهیم.

وی ادامه داد: امروز قبل از حضور صالحی امیری و هیات همراه در فدراسیون هندبال، ما یک تفاهم نامه بسیار بسیار خوب را با فدراسیون ورزش دانش آموزی و وزارت آموزش و پرورش منعقد کردیم. در تلاش هستیم تا در هندبال ریل گذاری کنیم که صرف نظر از حضور من، هندبال بتواند در سال های آینده در مسیری که ریل گذاری شده است، حرکت کند؛ با قدرت پشتوانه سازی را ادامه می دهیم و اگر شرایط ایجاد شده به واسطه همه گیری ویروس کرونا نبود، شک نداشته باشید که ما حالا چهار یا پنج تیم ملی آماده در رده نونهالان در اختیار داشتیم؛ برنامه ریزی های این امر انجام شده و به شما قول می دهم که در صورت حمایت با توجه به برنامه استراتژیک و برنامه عملیاتی فدراسیون و البته برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی که برای فدراسیون تعریف شده و به دنبال اجرای آن هستیم، انشاا.. هندبال در سال های آتی حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

رئیس فدراسیون هندبال افزود: در سطح بزرگسالان هم در سال گذشته برخلاف انتظارات ما، همه آمدند و با جان و دل کمک کردند و تمام ظرفیت هندبال دست به دست هم داد و همه لژیونرها لبیک گفتند و به تیم ملی کشورشان کمک کردند؛ در انتخابی المپیک در دیدار بحرین و کره جنوبی اسیر یک (اگر اسمش را تبانی نگذاریم) حرکتی شدیم که متاسفانه تیم ما برغم شایستگی برای رفتن به جمع چهار تیم، از این مهم بازماند؛ در واقع ما بعد از بردن کره، در دیدار کره و بحرین فقط با یک نتیجه حذف می‌شدیم و آن هم، باخت بحرین به کره با دو گل بود و دقیقا همین نتیجه رقم خورد و در ادامه همان بحرین با 10 گل کره را برد و با قهرمانی راهی المپیک شد در قهرمانی آسیا در کویت به هر شکل در بازی آخر با کره جنوبی در مرحله دوم و به دلیل آن مساوی ثانیه‌های آخر جهانی نشدیم.

پاکدل تاکید کرد: شاید تمام این اتفاقات حکمتی داشت که به هر شکل ما را به جلو حرکت داد تا در مسیر پر کردن آن خلاء و شکاف اقدام کنیم و نقیصه پشتوانه سازی نکردن بعد از نسل طلایی هندبال را برطرف سازیم. با دلگرمی و حمایت بسیار خوبی که از دکتر صالحی امیری و تمامی مقامات دیدیم، می توانیم این خلاء را پر کنیم و به جد می گویم که دکتر صالحی امیر به ما نهایت لطف را داشتند و این حرف از اعماق وجود می زنم.

وی در ادامه اظهار داشت: بحث مربی خارجی را دنبال می کنیم تا با حمایت مستقیم دکتر صالحی امیری این امر محقق شود و سرمربی خارجی خوبی برای تیم ملی بزرگسالان جذب کنیم و بتوانیم برنامه های خود را دنبال کرده و هندبال کشورمان را به جایگاهی که شایسته آن است در آسیا برسانیم.
پاکدل با اشاره به رشته هندبال ساحلی تصریح کرد: ظرفیت بسیار خوبی در هندبال ساحلی داریم و سال گذشته سوم آسیا شدیم و این در حالی بود که باید قطعا فینالیست می شدیم؛ سابقه هشتمی جهان را نیز در کارنامه داریم و همیشه جزو سه تیم برتر آسیا بودیم و در تلاشیم تا همین روند رو به جلو را در این هندبال ساحلی پیگیری کنیم.

رئیس فدراسیون هندبال افزود: در هندبال بانوان اما از قافله تبم‌های اول آسیا عقب افتادیم اما در تلاش هستیم و به تازگی بعد از سال ها در هندبال دختران یک حامی مالی بسیار خوب پیدا کردیم و شرکت و باشگاه اشتادسازه تیم ملی جوانان ما را تحت پوشش خود قرار داد تا دختران ما با حمایت این باشگاه در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کنند و مدیرعامل این باشگاه نیز به نظر بدنبال جذب یک سرمربی خارجی خوب و باکیفیت است.

وی در ادامه افزود: تلاش می‌کنیم تا با یاری خدا با وجود تمام مشکلات، رو به جلو حرکت کنیم، اما اعتبارات فعلی وزارت ورزش و به نوعی کمیته ملی المپیک که البته سال گذشته کمک ویژه‌ای به ما کرد، در حال حاضر جوابگوی نیازهای این رشته گروهی نیست، همواره گفته‌ام و در صحبت با سلطانی فر و علی‌نژاد معاون ایشان نیز اشاره کردم که برخی رشته‌ها حتی با 30 سال سرمایه گذاری، در آسیا حتی جزو سه تیم اول قرار نخواهند گرفت اما هندبال این ظرفیت را دارد؛ هندبال فینالست آسیا بوده و در جام جهانی بازی کرده و انشاا.. اگر حمایت شود و نگاه ویژه تری به این رشته شود، اطمینان دارم با نگاه خاص مسئولین که البته دکتر صالحی امیری در عمل این موضوع را اثبات کرده و در این 20 ماه به من و مجموعه فدراسیون محبت ویژه ای داشتند؛ بی شک افق روشنی در انتظار هندبال کشورمان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هندبال کمیته ملی المپیک ایران کره جنوبی فدراسیون هندبال صالحی امیری دکتر صالحی تیم ملی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا بعد از بحث و بررسی بر سر تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون آسیا و سلب میزبانی از ایران، رای‌گیری برای اعزام‌شدم یا نشدن تیم ملی ایران به مسابقات آسیایی ازبکستان صورت گرفت که در نهایت با رای اکثریت اعضای کمیته فنی مقرر شد تیم ملی ایران (نایب‌قهرمان سال ۲۰۲۳ آسیا) به نشانه اعتراض در مسابقات آسیایی ازبکستان شرکت نکند.
تمامی اعضا تاکید کردند فدراسیون ایران مسابقات آسیایی ازبکستان را تحریم کرده و در نامه‌ای به فدراسیون جهانی اعتراضش را بابت این اتفاق و دلسردی حدود ۳۰۰ ورزشکار ایرانی که قرار بود در این رویداد شرکت کنند، اعلام کند.

کد خبر 848551 برچسب‌ها مسابقه ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • ۱۰ از ۱۸: این بخش از والیبال آسیا در تصرف ایران
  • سیل دوبی یا تنش ایران - اسرائیل؛ کدام یک میزبانی را از ایران گرفت؟
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود؛ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود/ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • شرکت‌های پتروشیمی بدهی خود را به شرکت گاز تسویه کنند
  • ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا