Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف غفارزاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته پایانی آذر ماه امسال، کمیسیون فنی هیئت ایرانی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های نیرو، خارجه، سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران و مشاور پس از تشکیل چند جلسه حضوری و ویدئو کنفرانسی در ایران و جمهوری آذربایجان در سفر به نخجوان و بررسی احجام و نقشه های مربوط به احداث سدهای "خداآفرین و قیزقلعه سی" به توافق اولیه رسیدند و مقرر شد تکمیل و ساخت سد و نیروگاه های "خداآفرین و قیزقلعه سی" پس از توافق مقامات ارشد با مشارکت ۲ طرف انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در دیدار اخیر وزیر نیرو و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز توافق کارشناسان فنی ۲ کشور تایید و بر تکمیل ساخت سد و نیروگاه های "خداآفرین و قیزقلعه سی" تاکید شد.
 غفارزاده، همچنین از توافق دو طرف برای مرمت مشترک پل‌های تاریخی پایین دست سد خداآفرین که از میراث های فرهنگی مشترک هستند، خبر داد.
وی افزود: هدف از احداث سد خداآفرین که در فاصله ۱۹۶ کیلومتری پایین‌دست ارس واقع شده، ذخیره سازی و کنترل سیلاب های این رودخانه و آبیاری ۷۴ هزار هکتار از اراضی پایین دست در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و تولید برق به میزان ۵۵۰ گیگاوات ساعت در سال است که در حال حاضر از ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
 وی همچنین گفت: سد تنظیمی "قیز قلعه سی "در فاصله ۱۲ کیلومتری پایین دست سد مخزنی خداآفرین با هدف آن تنظیم، انحراف و انتقال آب خروجی از مخزن سد خداآفرین به کانال اصلی شبکه آبیاری و تولید برق به میزان ۲۷۰ گیگاوات ساعت در سال احداث شده است و در حال حاضر ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی شرکت آب منطقه ای خداآفرین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی شرکت آب منطقه ای خداآفرین آذربایجان شرقی شرکت آب منطقه ای خداآفرین اخبار کنکور خداآفرین و قیزقلعه سی پایین دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی گفت: وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر کاری یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی در بازدید از روند اجرایی کمربندی ایلخچی با اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح زیرساختی موافقت کرد. 

وی گفت: اختصاص این میزان اعتبار به طرح یاد شده منوط به افتتاح حداقل یک باند این کمربندی تا اوایل تیر ماه امسال است.

وی با بیان اینکه ما برای تکمیل این طرح جاده‌ای به مردم وعده داده ایم افزود: حداقل یک باند این کمربندی باید در موعد یاد شده به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی کمربندی هشت کیلومتری ایلخچی ۱۶ سال پیش آغاز شده که در دولت سیزدهم برای تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای شده است.

دیگر خبرها

  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است