Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان گفت: آزمون استخدامی روز جمعه برگزارمی‌شود که قرار است از بین ۲۴ هزار و ۲۰۳ نفر شرکت کننده، هزارو ۹۰۸ نفر پذیرفته شوند و بیشترین تعداد پذیرفته شدگان مربوط به آموزش و پرورش است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نعمت‌الله اکبری در تشریح برگزاری بیست و سومین جشنواره شهید رجایی اظهار داشت: معمولاً جشنواره در هفته دولت و روز کارمند برگزار می‌شد و این نخستین مرتبه است که به دلیل پروتکل‌ها و شرایط نامطلوب اصفهان در خصوص بیماری کرونا به تاخیر افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین جشنواره شهید رجایی به منظور تقدیر از دستگاه‌ها و کارمندان برتر براساس شاخص‌ها این هفته و در روز سه شنبه برگزار می‌شود؛ گروه‌بندی دستگاه‌ها به 5 دسته شامل آموزشی و پژوهشی، فرهنگی، تولیدی و خدماتی، توسعه و زیرساخت و رفاه و سلامت جامعه و قضایی است. در هرگروه شاخص‌های برتر تعیین شده و 3 دستگاه به عنوان برترین‌ها انتخاب و کارمندان نمونه نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان با بیان اینکه فرآیند انتخاب برگزیدگان براساس دو شاخص عمومی و خصوصی انجام می‌گیرد، تصریح کرد: شاخص عمومی برای هر دستگاهی مشخص بوده و بیشتر معیارهایی است که به توانمندسازی سازمان مربوط است. 6 محور در شاخص عمومی وجود دارد اما در 5 گروه مشخص شده شاخص‌های تخصصی جداگانه بررسی و برگزیدگان اعلام می‌شود. از سویی دیگر در هر شاخصی ارزیابی‌ها و نمرات هر بخش اعلام می‌شود که نقاط ضعف و قوت هر دستگاهی مشخص و بتوانند در رفع آنها تلاش کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این دستگاه‌هایی که بیشترین فعالیت، نقش و تاثیرگذاری را در راستای مقابله با کرونا داشتند مورد تقدیر قرار می‌گیرند. به دلیل رعایت پروتکل‌ها در این برنامه از منتخبان به صورت ویدئو کنفرانسی تقدیر و فقط عنوان و نام‌ها اعلام خواهد شد.

تعلق بیشترین سهم استخدامی به آموزش و پرورش

اکبری در خصوص آزمون استخدامی نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت: آزمون استخدامی نیز به همین خاطر عقب افتاده و روز جمعه برگزار می‌شود که قرار است از بین 24 هزار و 203 نفر شرکت‌کننده، یک هزار و 908 نفر پذیرفته شوند و بیشترین تعداد پذیرفته شدگان مربوط به آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: پرجمعیت‌ترین دستگاه آموزش و پرورش است و می‌طلبد که هر سال استخدامی بیشتری داشته باشد؛ بعد از آن، وزارت کشور شامل استانداری، فرمانداری، بعد بهزیستی، دام پزشکی، پزشکی قانونی و انتقال خون به ترتیب سهمیه استخدامی بیشتری دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان ادامه داد: درواقع می‌توان گفت که از هر 13 نفر یک نفر استخدام می‌شود و 17هزار و 986 نفر داوطلب آموزش و پرورش در این آزمون شرکت کردند. همچنین تأمین اعتبارات برای این آزمون و استخدامی‌ها صورت گرفته است.

وی معتقد است که هر نیرویی که بازنشسته می‌شود برای جایگزین او اقدام می‌کنند و نیروی بازنشسته حتی در سمت مشاور به کار برنمی‌گردد و در آموزش و پرورش اولویت با نیروهای حق التدریس است. طی 45 روز نتایج و فرایند مصاحبه اعلام می‌شود.

معلمان غیررسمی باید در آزمون استخدامی شرکت کنند داوطلبان مبتلا به کرونا برای شرکت در آزمون استخدامی فرم خوداظهاری تکمیل کنند دریافت کارت شرکت در آزمون استخدامی از 8 دی

 

بخش خدمات در صدر پیامدهای آسیب کروناست

اکبری در خصوص تأثیر کرونا بر اقتصاد استان اصفهان گفت: به دنبال آسیب کرونا در استان نرخ مشارکت جمعیت 3 درصد کاهش پیدا کرده و یک سری فعالیت‌ها یا نیمه فعال هستند و یا تعطیل شده‌اند. البته به تبع آن نرخ بیکاری هم کاهش یافته اما این به منظور مطلوب بودن این امر نیست.

وی با بیان اینکه اصفهان 10 درصد نیروی کارگری را داراست، تصریح کرد: اصفهان بزرگ‌ترین استان در حوزه فعالیت‌های صنعتی است، اما بخش گردشگری بسیار آسیب دیده و بخشی از آنها متوقف شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: اولین بخش آسیب دیده گردشگری و هتلداری و موارد مرتبط با آنها است؛ در بخش صنعت و کشاورزی چندان آسیب قابل توجهی ندیدند، اما بخش خدمات که شامل گردشگری، رستوران‌ها و آموزشی بیشترین آسیب را دیدند.

انتهای پیام/169/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان برنامه و بودجه آموزش و پرورش آموزش و پرورش آزمون استخدامی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه

رئوف برهانی مدیر آموزش و پرورش اشنویه گفت: هم‌اکنون ۹ مدرسه با ۵۵ کلاس درس در این شهرستان در حال ساخت است که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند و از این تعداد ۲ مدرسه به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: همچنین به همت دستگاه قضایی ۴۰۰ میلیون تومان احکام حبس جایگزین صادر شده و در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان هزینه شده است.

برهانی در ادامه با بیان اینکه به همت همکاران فرهنگی ۵۳ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در شهرستان اشنویه جذب شدند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۸ نفر در مقطع ابتدایی، ۱۵ نفر متوسطه اول و ۱۰ نفر متوسطه دوم بازمانده از تحصیل جذب شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بیشترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده است
  • آغاز ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی صندوق تامین خسارت های بدنی
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد