Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امید کهربایی بعد از ظهر یکشنبه در نشست حمایت از زندانیان استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه توجه به اشتغال زندانیان و خانواده‌های آنان در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه بسیار تأثیر گذار است و با هماهنگی و همدلی مسئولان برای رفع مشکلات این افراد اقدامات لازم صورت گیرد، بیان کرد: در زندان‌های استان ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی وجود دارد که سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی می‌توانند برای تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان اقدامات مثبتی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تلاش دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان برای رصد بزهکاری‌های اجتماعی و حمایت از افراد کمتر برخوردار جامعه طرح محله محور در شهرستان سمنان در گام اجرایی قرار گرفت و امیدواریم با برنامه‌ریزی اصولی این طرح در سایر نقاط استان در گام اجرایی قرار گیرد.

درآمد برای زندانیان

مدیرکل زندان‌های استان سمنان ابراز کرد: بسیاری از زندانیان استان سمنان بر اساس مهارتی که دارند ماهانه ۲۰ تا ۲۵ میلیون ریال درآمد دارند و این افراد زندانی علاوه بر اینکه هزینه جاری خود را تأمین می‌کنند برای خانواده‌های خود هم به صورت ماهانه مبالغی را واریز می‌کنند.

کهربایی ادامه داد: اداره کل کمیته امداد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در ماه‌های گذشته اقدامات خوبی را برای ایجاد اشتغال زندانیان و خانواده‌هایشان تدارک دیدند که این رویه اصولی با قدرت ادامه یابد.

اعطای تسهیلات

حجت الاسلام مهدی قدرتی، معاون فرهنگی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان نیز با بیان اینکه در ارتباط با حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان تنها به مفهوم معیشت این افراد توجه نشود و باید در موضوعات مختلف فرهنگی، درمانی، مشاوره، اشتغال و… آنان اقدامات جدی تری انجام داد، گفت: اعطای کمک هزینه تحصیلی به فرزندان زندانیان، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای زندانیانی که دارای فرزندان دانشجو هستند، به طور جد در دستور کار است.

وی با بیان اینکه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای اجرای طرح اشتغالزایی زندانیان و کمک‌های مالی به خانواده‌های آنان که دارای بیماری صعب‌العلاج هستند به طور ویژه از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه پیگیری شود، ابراز کرد: تفاهم نامه خوبی با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای برای ارائه مهارت افزایی زندانیان و خانواده‌هایشان در دستور کار قرار گرفته و با کمک کمیته امداد و اعطای تسهیلات می‌توان برای رفع مشکلات بیکاری این افراد روزافزون اقدام کرد.

کد خبر 5106255

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن حمایت از زندانیان وزارت آموزش و پرورش دادگستری استان سمنان استانداری سمنان ویروس کرونا بارش برف قاسم سلیمانی گرگان شیراز آمار کرونا کرمانشاه بوشهر شهرستان کرج شیوع کرونا 9 دی خطبه های نماز جمعه لیگ برتر فوتبال ایران شهرکرد زندانیان و خانواده اعطای تسهیلات استان سمنان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور

به گزارش خبرنگار مهر، افروز صفاری فرد، صبح چهارشنبه در جمع تعدادی از معلولین کم بینا و نابینای استان کرمان با تقدیر از نیک اندیشی خیرینی که با همت بلند خود ساختمان مجهز مؤسسه نگاه آفتاب مهر را در شهر کرمان برای خدمت به افراد دارای معلولیت کم بینایی و نابینایی تکمیل و تجهیز نموده‌اند گفت: بستر سازی برای پیشرفت و شکوفایی توانمندی‌های بالقوه افراد دارای معلولیت، خدمتی ارزشمند و ماندگار است که با همکاری و همراهی نهادها و تشکل‌های مردم نهاد، ورود مسئولانه مجموعه‌های حقوقی که ورود به عرصه مسئولیت اجتماعی در ساختار وظایف آنان تعریف شده است و همراهی دستگاه‌های اجرایی متولی این امر از جمله بهزیستی میسر و نتیجه بخش خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش روی سازمان بهزیستی کشور در حوزه افراد دارای معلولیت نابینایی و کم بینایی افزود: این خدمات در بخش‌های متعدد به منظور جلوگیری از بروز و پیشرفت معلولیت در افراد و حفظ و ارتقا سطح توانمندی افراد دارای معلولیت ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: از مهمترین و با سابقه ترین این خدمات می‌توان به اجرای طرح غربالگری پیشگیری و درمان تنبلی چشم در کودکان با ۲۷ سال سابقه اجرا در کشور اشاره کرد که طی آن هر سال بیش از ۲۰ هزار نفر غربالگری و جهت درمان و کنترل لازم به مراکز مربوطه ارجاع شده‌اند.

وی با بیان اینکه برگزاری کمیسیون‌های پزشکی به منظور شناسایی و تحت حمایت قرار دادن افراد دارای معلولیت از دیگر خدمات سازمان بهزیستی است افزود: از جمع ۱ میلیون و پانصد هزار نفر فرد دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی، تعداد ۲۵۰ هزار نفر افراد دارای معلولیت کم بینایی و نابینایی هستند که از خدمات حمایتی و تخصصی بهزیستی در چهار چوب آئین نامه‌ها و دستور العمل های قانونی ابلاغ شده و مصوب استفاده می‌کنند.

افروز صفاری فرد، گفت: تهیه و توزیع لوازم کمک توانبخشی از دیگر خدمات بهزیستی به افراد دارای معلولیت است که در حوزه معلولیت‌های نابینایی به لحاظ گرانی و خاص بودن اغلب این وسایل؛ تلاش شده تا با پیگیری‌های مستمر، بخشی از این وسایل تهیه وبا همکاری انجمن‌های نابینایان قسمتی از نیاز این عزیزان مرتفع شود.

وی افزود: از جمله خدمات بهزیستی در راستای رفع نیاز این قشر از افراد دارای معلولیت، گسترش و پویا نمودن گنجینه منابع مطالعاتی و علمی بریل بوده است که علی رغم فعال بودن چند مرکز در این حوزه، به دلیل نیاز مبرم به اینگونه مراکز از تأسیس و راه اندازی این مجموعه‌ها در سایر استان‌ها استقبال و حمایت می‌کنیم.

افروز صفاری فرد، گفت: در قالب طرح CBR علاوه بر شناسایی و حمایت افراد داری معلولیت و هدایت آنان به مسیرهای متعدد حمایتی حرفه آموزی و ارتقا توان حرفه‌ای و اشتغال، ارتقا و حفظ توانمندی و روحیه شادی، نشاط و پویایی این عزیزان نیز در قالب اجرای جشنواره‌های ورزشی و مسابقات گوناگون به انجام رسیده است.

کد خبر 6094212

دیگر خبرها

  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در استان سمنان
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»