Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@01:53:45 GMT

مرغداران تخم مرغ استان اصفهان تامین کنند

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۸۶۸۸

مرغداران تخم مرغ استان اصفهان تامین کنند

اسماعیل نادری شامگاه روز یکشنبه در حاشیه جلسه تنظیم بازار با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در گفت و گو با ایرنا افزود: طی روزهای گذشته مشکلاتی در راستای قیمت تخم مرغ بوجود آمد که مرغداران عرضه تخم مرغ را کاهش دادند.

سخنگوی کارگروه تنظیم بازار استان اصفهان بیان کرد: مقرر شد فردا دوشنبه با محوریت جهاد کشاورزی، تشکل‌ها و انجمن‌ها حضور یابند و به عنوان آخرین اخطار مقدار تخم مرغ موردنیاز استان تامین شود در غیر این صورت به عنوان عرضه خارج از شبکه یا عدم امتناع از عرضه به دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در زمان حاضر قیمت مصوب تخم مرغ در استان از در مرغداری هرکیلو ۱۳ هزار تومان و برای مصرف کننده حدود ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان است.

نادری با اشاره به روغن خوراکی در بازار تصریح کرد: سهمیه جدید ۲ هزار تن روغن خانوار جذب شد و از روز فردا  این سهمیه بین شهرستان‌های استان اصفهان با توجه به ضریب جمعیتی تقسیم می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین به فروشگاه‌های بزرگ، زنجیره‌ای و واحدهای صنفی از طریق اتحادیه‌های مربوطه سهمیه تخصیص داده می‌شود.

سخنگوی کارگروه ستاد تنظیم بازار استان اصفهان افزود: از فروشگاه‌های بزرگ، زنجیره‌ای و شرکت‌های پخش روغن خوراکی می‌خواهیم که فعالیت خود را بیشتر کرده و تلاش کنند تا روغن بیشتری در استان جذب شود تا مشکلات کمتری را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه خلائی در بحث تولید روغن و انتقال خرید دانه‌های روغنی و ترخیص از گمرک، انبار کارخانه‌ها و تولید به وجود آمد که اکنون دولت از طریق شرکت بازرگانی دولتی ایران روغن خام تحویل کارخانه‌ها می‌دهد و در عوض روغن تصفیه شده دریافت می‌کند.

به گفته نادری مواد اولیه روغن از گمرک ترخیص شده اما زمان بر است.

وی در خصوص قیمت نام تصریح کرد: قیمت نان پیشتر در کارگروه آرد و نان مصوب شد و اکنون افزایش قیمت نان نداریم.

سخنگوی کارگروه ستاد تنظیم بازار استان اصفهان خاطرنشان کرد: پیگیر هستیم که کیفیت نان حفظ و قیمت‌ها رعایت شود و در صورتی که واحدها رعایت نکنند باید به مراجع نظارتی معرفی شوند و از مردم می‌خواهیم شکایت‌های خود را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور به شمار می‌آید.

برچسب‌ها اصفهان تخم مرغ روغن خوراکی ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان تخم مرغ روغن خوراکی ستاد تنظیم بازار اصفهان تخم مرغ روغن خوراکی ستاد تنظیم بازار اخبار کنکور استان اصفهان تنظیم بازار تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۰ هزارتومان و هر شانه ۶۰ هزارتومان است که متاسفانه کماکان کمتر از نرخ تمام شده و منطقی عرضه می شود.

به گفته او، با توجه به تغییر مولفه های تولید و زیان مرغداران، انتظار می رود که هرچه سریع تر قیمت مصوب اصلاح شود تا حذف گله ها شدت نگیرد.

کاشانی تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار ماهانه حداکثر ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۱۰ هزارتن تخم مرغ مازاد تا خرداد ماه باید از مرغداران خرید تضمینی شود تا بازار به تعادل برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید