Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:53:47 GMT

دفاع از ولی امر نصب العین حوزه های علمیه است

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۹۳۲۵

دفاع از ولی امر نصب العین حوزه های علمیه است

به‌گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیفی مازندرانی ظهریکشنبه در تجمع طلاب برای بیعت با آرمان‌های امام و رهبری در مسجد سلماسی شهر مقدس قم ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: مکارم اخلاق حضرت فاطمه زهرا سلام اللّه علیها بی‌شمار است، اما آنچه در بین آنها نمود دارد و برجسته است مسئله دفاع از ولایت است.

وی افزود: سرداران دفاع از ملت و دین و ولایت نیز همین ویژگی را دارند؛ سردار سلیمانی ذوب در ولایت بود و بنا به قول امام صادق علیه السلام ولایت بر همه مبانی دین خدا افضل است، زیرا ولایت مفتاح همه این ارکان و واجبات الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد درس خارج حوزه قم با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه السلام که «وقتی ولی خدا تدبیر امور را در دست گیرد، جلوی بدعت‌ها را خواهد گرفت و دین را حفظ می‌کند» بیان کرد: اگر عده‌ای بخواهند بسیاری از گنجینه‌ها که در زمین نهفته و نعمت‌هایی برای همه مردم است را برای خود چپاول کنند، ولی امر جلوی آنان را خواهد گرفت.

وی افزود: امام صادق علیه السلام در روایت صحیحه می‌فرمایند که هیچ واجبی حتی صلاة و حتی زکات و حتی خمس بالاتر از ولایت نیست و محور کلام ما مهم‌تر از همه عناوین، مسئله ولایت است که امروز دفاع از ولایت یعنی دفاع از رسول اللّه و حضرت زهرا سلام اللّه علیها در دوران حیات خودش بزرگترین وظیفه خویش را دفاع از ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام می‌دانستند.

آیت الله سیفی مازندرانی با بیان اینکه در طول انقلاب فتنه‌های مختلفی در مقابل ولایت فقیه قد علم کرده‌اند، گفت: آنچه را خداوند به نوح نبی علیه السلام وحی کرد، بر پیامبر اسلام (ص) نیز وحی کرد و این در قرآن کریم به وضوح آمده که امر خداوند به پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلم این است که دین را اقامه کنید.

وی افزود: هیچ آیه‌ای از این آیه بالاتر نداریم و باید بدانیم که یک اقامه مانند نماز خواندن ما در خانه فردی است و یک اقامه که هدف اصلی از نزول دین بوده، اقامه دین در اجتماع است، زیرا در قرآن کریم لفظ أقیموا آمده و این خطاب به آحاد جامعه است که دین را در اجتماع اقامه کنند.

استاد درس خارج حوزه قم بیان داشت: اینکه آن شیخ به فرانسه‌ای که از آغاز جنگ عراق با ما تا همین الان هر چه از دستش برآمده برای مبارزه با کشور ما انجام داده، پناه برده و می‌گوید که اجرای حدود الهی در عصر غیبت باطل است، نشان می‌دهد که او یا یک جاهل بی سواد و یا مغرض بی قلب است.

وی با اشاره به فرموده امیرالمؤمنین مبنی بر اینکه اگر نبودند کسانی که مرا یاری کنند، افسار حکومت را بر گردنش می‌انداختم و رهایش می‌کردم، بیان کرد: اگر حکومت وسیله‌ای در راه اقامه دین الله نبود آن حضرت رهایش می‌کردند.

آیت الله سیفی مازندرانی ضمن واجب شمردن پشتیبانی از ولی فقیه گفت: مسئله پشتیبانی ولی فقیه بر همه واجب است، زیرا بدون شک برای عمل به آیه «أقیموا» نیاز به تشکیل حکومت دینی است و از آنجا که اقامه دین خدا واجب است و این کار بدون وجود حکومت دین‌مدار شدنی نیست، پس پشتیبانی از ولایت فقیه واجب شرعی است.

وی افزود: آیه دیگر و اعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتتفرقوا است و به اتفاق نصوص عامه و خاصه اهل بیت علیهم السلام حبل الله قرآن کریم، رسول خدا، اهل بیت و اولی الأمر منکم است و آن کسی که هر روز ولی فقیه جوری می‌گوید و او جور دیگر می‌گوید، باید بداند اگر سازی مخالف و جدا از ولی امر بزند دچار انحراف از مسیر ولایت شده است.

استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه حبل الله رشته پیوند بین ملت و خداست، گفت: فقیهی که دین و فقه را به خوبی می‌شناسد، بنا بر حکم عقل و شرع کلامش حجیت دارد و این همان حبل الله است و پیامبر و ائمه علیهم السلام هم به خاطر اینکه حرفشان حجت بوده، مصادیق حبل الله بوده‌اند و وحدت و عدم تفرقه، حول حبل الله بوده و در زمان ما حبل الله ولی فقیه است.

وی با بیان اینکه بنا بر روایات خود ائمه، اولی‌الامر از ائمه اطهار به فقیه جامع الشرایط توسعه پیدا کرده است، افزود: اتحاد باید با ولی امر باشد و مسؤولان باید پاسخ دهند که چرا در مسائل مختلف همچون حقوق‌های نجومی، مفاسد اقتصادی و رانت خواری، سند ۲۰۳۰، fatf و مذاکره با خصم خلاف امر رهبری حرکت می‌کنید.

آیت الله سیفی مازندرانی با اشاره به لزوم تبعیت کامل همه مسؤولان در اجرای سیاست‌های کلی که کیان نظام اسلامی به آنها مربوط می‌شود، گفت: اینکه دم از اقتصاد مقاوم زده شود، ولی راه قاچاق همچنان باز بماند روش و سیاست ضد اقتصاد مقاومتی است و هر کسی با اندکی مطالعات سطحی در زمینه اقتصاد این را می‌داند.

وی با بیان اینکه دولت باید راهی را انتخاب کند که سر از رونق تولید ملی در بیاورد تا در انتها منجر به تجلی اقتصاد مقاومتی شود، گفت: حوزه علمیه قم بحمدالله تعالی ساختمان‌های اداری نیست، بلکه مهد علما و فقهای بیداری است که در ۱۹ دی جرقه انقلاب را زدند و دفاع از ولی امر همیشه برایشان نصب العین خواهد بود.

کد خبر 5106377

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله سیفی مازندرانی حوزه علمیه 9 دی قم ولایت فقیه حضرت زهرا س ویروس کرونا بارش برف قاسم سلیمانی گرگان شیراز آمار کرونا کرمانشاه بوشهر شهرستان کرج شیوع کرونا 9 دی خطبه های نماز جمعه شهرکرد ایلام آیت الله سیفی مازندرانی علیه السلام حبل الله ولی فقیه ولی امر ه علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طرح نور در چارچوب قوانین و مقررات و با حمایت همه دستگاه‌ها باید با قاطعیت تداوم پیدا کند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله عباس کعبی در نشست فصلی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی که در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج (ع) عقیدتی سیاسی انتظامی در قم برگزار شد، با توصیه به حاضرین برای خواندن مکرر سوره‌های فتح، محمد (ص)، صف و جمعه اظهار داشت: این سوره‌ها سوره‌های جهاد، ایثار و شهادت و حضور در میدان و در کنار ولایت رسول الله و ولایت ائمه اطهار (ع) بودن است و اگر الهام بگیریم در کنار ولایت، ولی فقیه ماندن است.

وی با عنوان کردن مصائب و سختی‌های رسالت نبی مکرم اسلام (ص) افزود: جهاد رسول خدا در هفت مرحله ۱-جهاد دعوت ۲-جهاد مقاومت ۳-جهاد بسیج نیرو برای تشکیل دولت اسلامی ۴-جهاد تشکیل دولت اسلامی ۵-جهاد حفظ نظام اسلامی ۶-جهاد فتح اسلامی ۷-جهاد روابط بین الملل دولت اسلامی یود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قمگفت: سنگ زیرین رسالت‌های بزرگ خودسازی است و در انقلاب ما نیز مراحل جهاد با رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی این مرجع بی‌نظیر تقلید آیت الله امام خمینی (ره) در دوران معاصر آغاز و هم اکنون در حال رسیدن به اوج است و دارد به یک قدرت بین المللی نوین تبدیل می‌گردد که ضربه «وعده صادق» نقطه عطفی در این عرصه بین المللی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، رکن اصلی عملیات غرور آفرین «وعده صادق» را هدایت‌ها و رهنمایی‌ها و رهبری شایسته رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: رهبری عظیم الشأن فرمودند وعده صادق عزت عظمت شکوه جلال و اقتدار ملت ایران را نشان داد و اراده ملت ایران را به نمایش گذاشت.

وی خطاب به مدیران سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی تاکید کرد: جهاد شما حفظ صیانت و ایجاد تحول معنوی و بصیرتی در کارکنان و خانواده‌ها در جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس اسلامی است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جهاد یعنی تبدیل ضعف به قدرت، تهدید به فرصت، کارنامه موفق عقیدتی سیاسی آنگاه بالنده‌تر می‌شود که ببینیم در هر کدام از عقیدتی سیاسی‌ها چقدر مجاهدانه ضعف‌ها به قدرت و تهدیدها به فرصت تبدیل شده است و خلاقیت و ابتکارشان چقدر بوده است.

آیت الله کعبی تصریح کرد: هتک حریم اخلاقی جامعه و سهل انگاری درباره حجاب بسترساز تضعیف فرهنگ دینی جامعه و مسبب ایجاد انحرافات گسترده است.

وی با تاکید به داشتن روحیه جهادی اظهار داشت: روحیه جهادی می‌تواند عقیدتی سیاسی انتظامی را متحول کند و ماموریت‌های تاریخی آن را به سرانجام برساند پس باید از این روحیه جهادی محافظت کرد و آن را ارتقاء داد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: طرح نور در چارچوب قوانین و مقررات و با حمایت همه دستگاه‌ها باید با قاطعیت تداوم پیدا کند و مورد حمایت همه دستگاه‌ها، نهادها و اقشار گوناگون جامعه قرار گیرد.

آیت‌الله کعبی با اشاره به بیانات صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه داشتن حجاب حکم قانون و هم حکم شرع است، گفت: قوه قضائیه و فراجا باید به مسئولیت‌های قانونی و شرعی خود به شکل کامل عمل کنند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ضمن حمایت از اجرای طرح نور، خواهان تبیین ابعاد گسترده آن شد و افزود: همگی باید در کنار فرماندهی انتظامی، حساب شده و با حمایت مردمی این طرح را اجرا کنید و انتظامی تحت هر شرایطی نباید از این طرح عقب نشینی کند.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید