Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا سیفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش در این باره افزود: با توجه به کم بودن تعداد دانش‌آموزان عشایر و تحصیل آنها در مناطق سفید، بیشتر آموزش آنها به صورت حضوری انجام شد و آنها به صورت حضوری در آزمون‌ها شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان عشایر در سه نوع مدرسه سیار، نیمه سیار و مدارس ثابت هستند، افزود: مدرسه عشایری به مدرسه ای گفته می‌شود که 50 درصد آن  از دانش آموزان عشایر تشکیل شده باشد، به همین دلیل زیر نظر سازمان عشایر فعالیت می ‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا در دانش آموزان عشایر دیده نشده است

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تا کنون آموزش و امتحانات دانش آموزان به صورت حضوری صورت گرفته است و موردی از ابتلا به کرونا در میان دانش‌آموزان عشایر دیده نشده است.

سیفی افزود: به منظور تسهیل در دسترسی برای آزمون زمان آموزش در مدارس عشایری به گونه ای برنامه‌ای ریزی شده که کمتر از زمان مقرر دربرنامه درسی نباشد.

او  خاطرنشان کرد: تسریع مدت زمان آموزش مدارس عشایری با تشکیل و فعالیت مدارس به صورت یک نوبت در دو وقت ( صبح و بعد از ظهر) یا دایر شدن مدارس در روز پنجشنبه جبران می‌شود.

به گفته وی، ارزشیابی تحصیلی در نوبت های پایانی براساس از شورای برنامه برنامه ریزی استان و شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناطق عشایری برگزار می‌شود و بر این اساس ممکن است که در یک مکان زودتر یا دیرتر امتحانات آغاز شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش، از میان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت عشایری، بیش از ۱۸۵ هزار نفر دانش‌آموز هستند که در ۶ هزار و ۱۳۲ مدرسه با ۱۲ هزار و ۵۲۷ کلاس درس تحصیل می کنند.

همچنین اینکه به گفته مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ، ۸۰ درصد دانش‌آموزانی که از ۲۷ اردیبهشت ماه سال تحصیلی گذشته در مدارس حضور یافتند، از مناطق عشایر و روستایی بوده‌اند.

 دانش آموزان عشایر و روستایی که به تلویزیون و اینترنت دسترسی نداشتند تا از آموزش‌های مجازی بهره مند شوند، از ۲۷ اردیبهشت ماه در مدارس حضور یافتند و آموزش دیدند.

برچسب‌ها زندگی عشایری وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ آموزش کودکان مناطق محروم در روزگار کرونا آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان زندگی عشایری وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اخبار کنکور وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۸۳۶۸ طرح مدرسه‌سازی فعال در کشور وجود دارد که با تزریق بودجه پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۳ امید می‌رود درشش ماهه اول ۲ هزار طرح که حدود ۱۰ هزار کلاس است به دانش‌آموزان تقدیم شود.

به گزارش خبرگذاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان محمدی در سفر به استان بوشهر اظهار کرد: اولین ناو آمریکایی که از اینجا عبور کرد این جوانان بوشهری بودند که مقابل آمریکایی‌ها ایستادند، باید بدانیم اقتدار سرزمینی از دل مدارس بیرون می‌آید، دشمنان از طریق مرزها نمی‌توانند به ما نفوذ کنند و به همین دلیل از طریق فضای مجازی و مغزها سعی در نفوذ دارند و معلمان در اینجا حافظان مغزها هستند.

وی افزود: هشت مدرسه به ظرفیت ۵۴ کلاس امروز کلنگ‌زنی شد و این مدرسه ۱۲ کلاسه نیز امروز در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت، ۸۳۶۸ طرح مدرسه‌سازی فعال در کشور وجود دارد که با تزریق بودجه پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۳ امید می‌رود در شش ماهه اول ۲ هزار طرح که حدود ۱۰ هزار کلاس است به دانش‌آموزان تقدیم شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تشکر از خیران مدرسه‌ساز که در تجهیز مدارس همکاری داشته‌اند، گفت: خیران از ما جلوتر حرکت می‌کنند به‌طوری که عمده مدارس نوساز توسط خیران آغاز شده و توسط ما تکمیل شده است.

خان محمدی با بیان اینکه خلیج فارس متعلق به دانش‌آموزان است، باید قدر نعمت خلیج همیشه فارس را بدانید، اذعان کرد: خلیج فارس، خلیج صلح و دوستی است، تمام سوخت منطقه از این خلیج بیرون می‌آید و این امر را مدیون شهدا هستیم، شهدا جانشان را فداکردند تا ما در رفاه باشیم، دانش‌آموزان می توانند دین خون شهدا را با خوب درس خواندن ادا کنند، مدیون شهدایی مانند شهید مهدوی هستیم، ایرانی‌ها همیشه از زمان رئیسعلی دلواری شجاع بوده‌اند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به هر هدفی تلاش زیاد نیاز است و هیچ موفقیتی به‌راحتی به دست نمی‌آید، هرکسی با تلاشش می‌تواند به اهدافش برسد، تصریح کرد: در روز معلم باید سپاسگزار معلمان خود باشیم، هر آنچه داریم از معلمان است، همه مسیر زندگی و تلاش‌هایمان از نگاه و بیان معلم است، پس برای معلمان خود سنگ‌تمام بگذارید، هر معلمی موفقیت دانش‌آموزانش را می‌خواهد.

کد خبر 749347

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • چرایی برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی