Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که افزایش مصرف انرژی برق و گاز در بخش خانگی کشور فشار مضاعفی به صنعت برق وارد کرده است افزود: مشترکان برق باید برای تداوم خدمت رسانی این صنعت در کشور، در مصرف گاز و برق صرفه جویی کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح خاموشی یک درمیان روشنایی معابر و روشنایی بزرگ راه‌ها پس از ساعت 21 گفت: باتوجه به محدودیت شبانه تردد در شهر‌های نارنجی و قرمز، روشن بودن تابلو‌های بانک‌ها یا بیلبورد‌های تبلیغاتی غیر ضروری است و نتیجه‌ای جز هدررفت سرمایه ملی ندارد بنابراین صنعت برق اقدام به صرفه جویی را از هفته پیش آغاز کرده و با یکی درمیان کردن روشنایی معابر و حذف روشنایی غیر ضروری در جاده‌ها حداقل به میزان 500 مگاوات صرفه جویی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه اجرای این طرح، برای اعمال نکردن خاموشی در بخش خانگی است افزود: با اعمال خاموشی در روشنایی معابر، روزانه 1 تا 1.5 متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر 10 درصد صرفه جویی در مصرف برق, 70 میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف گاز را به همراه دارد ادامه داد: در صورتی که مردم به ویژه در مناطق گرمسیر، میزان مصرف برق و گاز خود را در حدود 10 درصد کاهش دهند، با اطمینان از این شرایط بدون اعمال خاموشی عبور خواهیم کرد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه میزان مصرف برق در کشور 4.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است گفت: صرفه جویی در مصرف گاز و برق، برای کمک به ساکنان مناطق سردسیر که از برق برای گرمایش نیز استفاده می‌کنند بسیار ضروری است

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی خوب بین شرکت‌های ملی گاز و نفت ایران با صنعت برق، تاکنون هیچگونه خاموشی در کشور نداشته ایم افزود: باتوجه به اینکه در فصل سرد سال، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد سوخت رسانی به نیروگاه‌ها با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود که مردم با دقت در مصرف انرژی و پرهیز از مصارف غیر ضروری، می‌توانند از اعمال خاموشی جلوگیری کنند.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: استفاده بیشتر از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ‌های اضافی، تنظیم وسایل گرمایشی در دمای آسایش، پوشیدن لباس گرم در منزل و جلوگیری از هدر رفت انرژی با پوشاندن درز‌ها و موارد مشابه نسبت به کاهش مصرف انرژی در زمستان، راهکار‌های ساده و بدون هزینه برای عبور از این شرایط است.

رجبی مشهدی با بیان این که روند افزایشی مصرف انرژی، صنعت برق را وارد محدوده هشدار کرده گفت: هرچند که صنعت برق در تلاش برای پایداری شبکه برق و استمرار این خدمت است، اما به منظور پایدار نگه داشتن شبکه برق، ضروری است که از مصارف غیر ضروری جلوگیری شود.

وی افزود: طبق توافق انجام شده، دستورالعمل محدودیت در استفاده از وسایل گرمایشی به سازمان‌های دولتی ابلاغ شده که طبق آن وسایل سرمایشی ادارات از ساعت 8 صبح فعال و تا ساعت 11 روشن خواهد بودو پس از آن به دلیل گرمتر شدن هوا این سیستم‌ها بصورت خودکار خاموش می‌شوند. 

پربیننده ترین تحلیل جامعی بر «پتروشیمی نوری» جزییات قبض‌های جدید برق پتروشیمی؛ صنعت استراتژیک ترفند روسیه برای دور زدن لوله‌های گاز ایران مرگ تحریم‌های نفتی با توافق هسته‌ای؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مصرف گاز مصرف انرژی مصرف بر ق روشنایی معابر مصرف گاز مصرف انرژی غیر ضروری صرفه جویی صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۰۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، یوسف اینانلو افزود: امسال ۲۰۷ دیزل ژنراتور در استان شناسایی شده است و صاحبان مولد‌های خودتامین برق در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و اداری و تجاری این استان برای عبور از اوج بار مصرف مشارکت خواهند داشت.

 به گفته وی، از سال گذشته کلیه مولد‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یکی از اقدامات جهت عبور بدون خاموشی از دوران اوج مصرف تابستان را آماده به کاری و وارد مدار شدن مولد‌های سازمان‌ها و مراکز دولتی عنوان کرد و اظهار داشت: ادارات، نهاد‌ها و ارگان‌ها باید در روز‌های کاری هفته و در ساعات اوج مصرف برق، مولد‌های خود تامین (دیزل ژنراتور) را وارد مدار کنند و ارتباط را با شبکه عمومی توزیع برق، قطع کنند.

اینانلو تاکید کرد:دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و تحقق این موضوع با جدیت و به صورت مستمر مورد بررسی و پایش قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت