Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در نشست علنی شورا با اشاره به دغدغه مردم در خصوص مشکلات شهری به ویژه برج دوقلو اظهارداشت: در تلاش هستیم که تا پایان دوره پنجم شورای اسلامی پروژه برج دوقلو و بدهی بانک شهر تعیین تکلیف شود.

او با اشاره به اینکه باید میادین شهرکرد متناسب با پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر طراحی شوند، افزود: عدم اجرای صحیح طرح میدان ۱۲ محرم، مجموعه مدیریت شهری را در معرض یک انتقاد بزرگ قرار خواهد داد، بنابراین با توجه به اینکه این میدان یک محل تاریخی است و بزرگان و افراد قدیمی شهر با آن خاطراتی دارند باید یک طرحی پیاده شود که مورد توجه جوانان و بزرگان ک افراد کهنسال شهر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری مظلوم‌ترین واحد شهرداری شهرکرد است

رئیسی با بیان اینکه مکان‌هایی در شهر برای پیاده‌روی باید پیش‌بینی شود، بیان کرد: باید به سمت پیاده محور کردن شهر حرکت کنیم و از محیط مکانیزه خارج شویم تا مردم مکان‌هایی را برای پیاده‌روی داشته باشند.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه نشست با بیان اینکه هویت‌بخشی در میادین شهر به ویژه میادین قدیمی باید همواره مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: میدان ۱۲ محرم که به فلکه آبی معروف است باید پیشینه فرهنگی و تاریخی خود را حفظ کند و طرحی برای میدان در نظر گرفته شود که هویت این میدان محفوظ بماند.

علیرضا توکلی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه تصریح کرد: معاصرسازی هویت در طراحی میادین به ویژه میدان ۱۲ محرم امری ضروری است، بنابراین باید از طرح و مفاهیمی استفاده شود که پیشینه فرهنگی این میدان برای آیندگان هم احیاء شود.

امامقلی بلالی رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه میدان ۱۲ محرم در بین مردم شهرکرد جایگاه خاصی دارد، گفت: آبنما و طرح میدان باید به گونه‌ای طراحی شود که بازتاب و یادآور محیط قدیم باشد.

حیدر علیپور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه بیان کرد: در طراحی میدان، فلسفه وجودی میدان که معروف به فلکه آبی است باید حفظ شود چراکه نخستین چاه آب در این قسمت بوده و از قدیم مردم این میدان را به فلکه آبی می‌شناسند.

حمید فتح‌اللهی رئیس کمیسیون معماری شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه گفت: میدان باید براساس فرهنگ و تاریخ قدیم که برای این میدان وجود داشته طراحی شود و طرح فعلی نیاز به بررسی و اصلاح دارد.

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: برای طرح میدان ۱۲ محرم فراخوانی منتشر شد که حدود ۳۰ طرح توسط طراحان ارائه شد و با توجه به اینکه این میدان به فلکه آبی معروف است یکی از شاخص‌های اصلی طراحی وجود نماد آب بود.

او افزود: در حال حاضر طراح باید به پیشنیه فرهنگی میدان توجه بیشتری داشته باشد و بحث معاصرسازی را در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای اسلامی مدیریت شهری برج دوقلو شهرداری شهرکرد شورای اسلامی شهرکرد در ادامه شهرکرد در ادامه جلسه پیشینه فرهنگی رئیس کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان شهید زین‌الدین قم سه‌سطحه می‌شود

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: مطالعات فاز یک تقاطع غیرهمسطح میدان شهید زین‌الدین انجام شد.

لیلی نیک خلق احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به تصویب مطالعات فاز یک میدان شهید زین‌الدین اظهار کرد: برای این پروژه مطالعات خردنگر و کلان‌نگر توسط مشاور انجام و هشت گزینه طراحی شد.

وی افزود: در جلسات کارشناسی گزینه هشتم به عنوان گزینه برتر که این میدان را به صورت تقاطع سه‌سطحه تصویر کرده بود، مورد توافق قرار گرفت.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به اینکه مطالعات فاز دوم سیویل در حال انجام است، خاطرنشان کرد: احجام این پروژه پس از تصویب در شورای تصویب طرح‌ها در جریان مطالعات فاز دوم تعیین تکلیف می‌شود.

نیک خلق احمدی با اشاره به لزوم تصمیم‌گیری درباره دهانه پل و نوع سازه اضافه کرد: گزینه برتر بلوار شهید عابدی به صورت روگذر طراحی شده است.

وی تاکید کرد: در طراحی فاز دوم مشخص می‌شود که همسطح به صورت میدان باشد یا یک تقاطع چراغ‌دار در این محدوده طراحی شود که این موضوع در انتخاب نوع سازه اثرگذار است.

کد خبر 751160

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی در بافت تاریخی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌هاست
  • دیواره تاریخی خیابان باباطاهر مربوط به دوران ایلخانی است
  • کلیات طرح تقاطع غیر همسطح آیت الله طالقانی شهرکرد تصویب شد
  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • راه‌اندازی رشته آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • ممانعت از حضور عضو شورای‌شهر در منطقه ۱۷/ شربیانی: این اتفاق رسوایی تاریخی است
  • میدان شهید زین‌الدین قم سه‌سطحه می‌شود
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد