Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@10:12:24 GMT

۳۲۰ روز سیاه برای جامعه شنا

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۱۴۷۴

۳۲۰ روز سیاه برای جامعه شنا

ایسنا/البرز رئیس هیئت‌ شنا غرب استان البرز گفت: بیش از ۳۲۰ روز است که فعالیت ورزش‌های آبی در کشور به کلی تعطیل است و این موضوع باعث افت شدیدی در این ورزش خواهد شد.

علیرضا کارنام در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ضربه‌ای که تعطیلی استخرها به بدنه ورزش‌های آبی زده است، عنوان کرد: طبق مصوبات و دستورات ورزات بهداشت، تمام استخرها از روزهای اولیه شیوع بیماری در کشور تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر هم استخرها مگر در مواردی که ورزشکاران ملی‌پوش برای مسابقات کسب سهمیه المپیک تمرین داشته باشند، در تمام کشور تعطیل است. این وقفه طولانی مدت به جامعه ورزش‌های آبی آسیب زیادی وارد کرده است.

وی با بیان اینکه باید از شرایط پیش آمده به نحو احسن استفاده کرد، افزود: شیوع کرونا نشان داد که ما ناچاریم یاد بگیریم ورزش را در دوره بروز بحران‌ها هم مدیریت و حفظ کنیم. گستردگی این بیماری موجب توقف تمام فعالیت‌های ورزشی شد و این اتفاق فارغ از صدمه‌ای که به جامعه ورزشی می‌زند، پیامدها اجتماعی زیادی نیز دارد. مخصوصا طیف نوجوان و نونهال که باید مشغول به چنین فعالیت‌هایی باشند، به حاشیه کشیده می‌شوند و استعدادهایشان هرز می‌رود.

ضعف برنامه‌ریزی برای دوران بعد از کرونا

کارنام ادامه داد: دوره بازگشایی بعد از کرونا باید تفاوتی با قبل داشته باشد. ورزش صدمه دیده و ورزشکاران عقب افتاده‌اند پس باید به نحوی برنامه ریزی کنیم که جبران دوره گذشته هم باشد. این اتفاق مستلزم تحقیق و برنامه ریزی دقیق در همین دوران تعطیلی است. این‌که صرفا چون استخرها و مراکز ورزشی تعطیل هستند ما هم منفعل باشیم، اوضاع را از آنچه که هست بدتر خواهد کرد.

رئیس هیئت‌ شنا غرب االبرز با اشاره به برنامه‌های پیش رو در استان، گفت: آموزش آنلاین اصول تمرینات خشک و بدنسازی، داوری و نکات فنی ورزش‌های شنا، واترپلو و شیرجه هم‌اکنون درحال برگزاری است. دوره‌های بازآموزی خوبی هم برای مربیان استان برگزار شد که بازخورد خوبی داشت. در حال حاضر هم مشغول به تهیه یک بانک اطلاعاتی کامل از مربیان، ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی در البرز هستیم که در صورت تکمیل، کمک بسیار بزرگی به ورزش استان خواهد کرد. همچنین برنامه‌ای برای استعدادیابی از بین دانش‌آموزان مستعد داریم و امیدواریم مسئولین اداره آموزش و پرورش در این مسیر با ما همراه باشند.

پیش‌بینی افزایش قیمت بلیط استخر و مجموعه‌های آبی

کارنام با تاکید بر بالا بودن هزینه نگه‌داری مجموعه‌های آبی، عنوان کرد: بیشتر استخرها توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند. با توجه به این‌که هزینه‌های نگه‌داری یک مجموعه ورزشی آبی سرسام آور است و با درنظر گرفتن این موضوع که پس از بازگشایی حضور مردم در این اماکن کمرنگ‌تر از سابق خواهد بود، افزایش شدید قیمت بلیط استخر قابل پیش‌بینی است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در این دوره، استخر اختصاصی برای ورزشکاران استانی درنظر گرفته نشده است، گفت: این‌که یک مجموعه آبی صرفا برای ۱۰ یا ۱۵ نفر بازگشایی شود و کار کند به هیچ وجه برای مدیریت آن استخر صرفه اقتصادی ندارد و به همین دلیل بیش از ۳۲۰ روز است که شناگران استان از استخر دور هستند.

وی در پایان گفت: در هر حال ما به عنوان علاقه‌مندان و ومتولیان این ورزش موظفیم که برای دوران فعلی و دوره بعد از کرونا، برنامه ریزی دقیق داشته باشم تا بتوانیم جبران مافات کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی البرز كرونا همه باهم علیه کرونا ورزش های آبی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین دوره تشکیلاتی «بشری» توسط جامعه اسلامی دانشجویان

بحث تربیت نیرو و ازدیاد معارف در بین دانشجویان را رهبری مورد تاکید قرار داده‌اند و طبق اساسنامه ما نیز تربیت نیروی در تراز انقلاب اسلامی کاری است که باید انجام دهیم و در اولویت‌های ما قرار دارد.

حدیث مرتضوی‌فر، دبیرخواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو گفت: اولین دوره تشکیلاتی بشری از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت در محل فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود. در این دوره ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر از خواهران دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان حاضر هستند. حدود ۲۰ دفتر از سراسر کشور در این دوره ثبت نام کردند.

 

وی درباره چرایی ضرورت این دوره گفت: بحث تربیت نیرو و ازدیاد معارف در بین دانشجویان را رهبری مورد تاکید قرار داده‌اند و طبق اساسنامه ما نیز تربیت نیروی در تراز انقلاب اسلامی کاری است که باید انجام دهیم و در اولویت‌های ما قرار دارد.

وی درباره نام دوره توضیح داد: بشری به معنای بشارت و مژده است و به آیه  هُدي‌ً وَ رَحمَةً وَ بُشري‌ لِلمُسلِمِين‌َ اشاره دارد.

 

مرتضوی‌فر گفت: از بین قالب های مختلف برگزاری دوره، حضوری بودن از باقی موارد بهتر است و بستری جهت انتقال تجربه نیز شکل خواهد گرفت.

ابعاد بصیریتی و تشکیلاتی و زنان و خانواده از جمله موارد مورد اشاره ما بوده و دو بعد تشکیلاتی و زنان و خانواده محور اصلی دوره بوده و بیشتر به صورت کارگاهی قابل ارائه هستند.

دیگر خبرها

  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود
  • سخنگوی شهرداری تهران: برنامه‌ای برای باشگاه‌داری نداریم
  • شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد
  • شهرداری تهران برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • ورزشکاران در فرهنگ جامعه نقش‌آفرین هستند
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • استخر تورال قهرمان نخستین دوره رقابت‌های هندپلوی ارومیه شد
  • برگزاری اولین دوره تشکیلاتی «بشری» توسط جامعه اسلامی دانشجویان
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی